معرفی نکاتی برای انتخاب بهترین نام برای دامنه سایت

1397/6/31 21:49

نام دامنه یا آدرس سایت اولین نکته ارتباط با کاربران است. دامنه وبسایت شما به طور مکرر توسط کسانی که میخواهند از وبسایتتان بازدید کنند باید وارد شود. همانطور که گفته شد اولین چیزی که هر کاربر یا مشتری با آن مواجه میشود نام دامنه است ، پس باید سعی کنید نکات مربوط به انتخاب نام را رعایت کنید تا اولین قدم در داشتن بهترین سایت را محکم بردارید.
به غیر از آدرس سایت شما میتوانید از نام دامنه در ایمیل هم استفاده کنید ، این همان چیزی است که حرفه ای ها از آن استفاده میکنند ، داشتن ایمیلی به غیر از آدرس Gmail.com و Yahoo.com
دراین مقاله نکات مهم برای انتخاب نام دامنه را به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید...


1) نام را کوتاه کنید

نام هایی که اغلب مردم قصد وارد کردن آن را دارند باید در ذهن به راحتی قرار بگیرد چون اکثرا ممکن است آن را به طور اشتباه وارد کنند. برای انتخاب نام 6 حرف میتواند مناسب باشد ولی سعی کنید نام دامنه حتما کمتر از 8 حرف باشد ، قطعا از انتخاب دامنه هایی مانند supercalifragilisticexpialidocious.com اجتناب کنید.


2) از پسوند مناسب استفاده کنید

هنگامی که اینترنت برای بار اول شروع به کار کرد کاربران میتوانستند انتخابهای بسیار کمی برای پسوند سایت ها داشته باشند. بسیاری از شرکت ها و افراد از Com یا همان company استفاده میکردند برخی هم از org
این روزها هر کشوری دارای پسوند دو یا سه حرفی است که میتواند نام های مختلفی را شامل شود.
از رایجترین پسوندها میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
co. : اغلب برای شرکت های تجاری کاربرد دارد.
info. : در مورد سایت های اطلاعاتی مانند سایت های معرفی افراد استفاده میشود.
net. : به طور معمول سایت هایی که در زمینه اینترنت و این حوزه فعالیت دارند از این پسوند استفاده میکنند.
org. : به طور کلی سازمان های غیرتجاری و غیرانتفاعی از این پسوند استفاده میکنند.
biz. : برای استفاده های تجاری کاربرد دارد ، افرادی که به com. علاقه ای ندارند میتوانند از این پسوند استفاده کنند.
me. : برای سایت های شخصی کاربرد دارد.
همچنین قادر هستید تا از پسوندهای جغرافیایی مخصوص هر کشور استفاده کنید مانند co.uk که مخصوص یک شرکت در انگلستان است یا co.ir که مخصوص یک شرکت در کشور ایران است.
پسوندی که انتخاب میکنید حتما در نظر داشته باشید که پسوند انتخابی با حوزه فعالیت سایت شما مرتبط باشد.
در صورتی که نتوانستید پسوند مناسبی را انتخاب کنید ، همچنان com. به عنوان بهترین و پرطرفدارترین پسوند میتواند به شما کمک کند.


3) بررسی وجود دامنه

اگر نامی را برای سایت خود انتخاب کردید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا این نام با پسوند انتخابی توسط کسی دیگر ثبت شده است یا خیر. اگر ثبت نشده که میتوانید آنرا به نام خودتان ثبت کنید اما اگر توسط دیگری ثبت شده باشد هیچ راهی برای ثبت دامنه وجود ندارد اما پیشنهاد میکنیم نام دامنه را با پسوندهای دیگر امتحان کنید.
برای بررسی وجود دامنه میتوان از سایت های مختلفی کمک گرفت که یکی از این سایت های خوب GoDaddy است.
در سایت وارد شوید و در جعبه متن Find your perfect domain name نام دامنه خود را وارد کرده و برسی کنید که آیا این دامنه آزاد است یا خیر.


4) نام انتخابی برای چه زبانی است

بررسی زبان استفاده شده در نام دامنه شاید کمی عجیب و غریب باشد ، اما جالب است بدانید انتخاب یک نام به زبانی غیر از زبان مخاطبان شما میتواند یک نمره منفی به نام دامنه بدهد.
همچنین نکته مهمتر اینکه حتما نام سایت خود را با همه زبان ها ترجمه کنید زیرا ممکن است نام شما به زبان کشوری دیگر معنای خوبی نداشته باشد و در نتیجه باعث کاهش مخاطبان شما از آن کشور خواهد شد.


5) برسی حقوقی نام دامنه

ممکن است نام دامنه انتخابی شامل نام یک شرکت یا برند تجاری باشد که پس از ثبت ممکن است مشکلاتی را از صاحبان آن برند یا شرکت برای شما ایجاد کند.
پس در انتخاب نام دقت کنید که از کلمات یا نام هایی استفاده نکنید که توسط دیگران به طور قانونی ثبت شده اند ، برای اینکه بررسی کنید نام انتخابی شما آیا نامی برای برند یا شرکت خاصی است باید وارد سایت knowem.com شده و پس از وارد  کردن نام بدون پسوند متوجه این بشوید که این نام قبلا استفاده شده و آیا در شبکه های اجتماعی قرار گرفته شده است یا خیر.


6) اشتباهات هم شکل بودن حرف یا اعداد

یکی از نکات منفی در انتخاب نام استفاده از حروف یا اعدادی است که باعث میشود کاربر متوجه حرف اصلی نشود به طور مثال اگر سایت شما باید از حرف O استفاده کند ممکن است کاربر آن را با 0 اشتباه بگیرد.


7) به محل حوزه فعالیت سایت دقت کنید

اگر حوزه فعالیت سایت شما جهانی نیست و کاربران شما محدود به مکانی هستند بهتر است نام محل در نام دامنه شما درج شود.به طور مثال اگر شما یک سایت برای خدمات تعمیرات خود در شهر اصفهان دارید میتوانید کلمه اصفهان را در دامنه خود استفاده کنید مانند EsfahanRepair.ir
کاربران در صورتی که نام محل شما را ببینند به زودی متوجه میشوند که حوزه فعالیت شما اصفهان بوده و بهتر میتوانند به سایت شما اعتماد کنند.


8) نام دامنه به خوبی در ذهن بماند

همانگونه که نام سایت ها بر روی زبان باید ساده و به راحتی بیان شود باید به راحتی و سادگی در ذهن نیز ذخیره شود. سعی کنید از نام های آسان و پرطرفدار استفاده کنید.
استفاده از کلمات مبهم ، ناآشنا ، پیچیده و نامفهوم میتواند باعث عدم ذخیره شدن در ذهن کاربران شود.


9) استفاده از سایت های تولیدکننده کلمه

اگر به هیچ شکلی نتوانستید نامی مناسب برای وبسایت خود را پیدا کنید ، میتوانید توسط سایت های آنلاین تولید کلمه به نتایج و پیشنهادات جالبی برخورد کنید
یکی از این سایت ها TextFixer.com است.



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza