روش های انتقال فایل از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر

1397/7/2 10:59

گاها با خرید یک کامپیوتر و یا یک لپ تاپ جدید قصد دارید تا فایل های موجود در کامپیوتر قدیمی را به کامپیوتر جدید انتقال دهید. برای انتقال تمامی فایل ها و اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر راه های سریع و ساده ای وجود دارد. بعضی از این روش ها بسته به نوع شرایط و امکانات شما میتواند متفاوت باشد. پس در ادامه مقاله با 5 روش انتقال ، خدمت شما کاربران عزیز وبسایت اُمیگو هستیم...


1) از هارد اکسترنال یا فلش مموری استفاده کنید 

بدیهی است این همان روشی است که اکثر مردم از آن استفاده میکنند. به دلیل حجم بالای هاردهای اکسترنال و همچنین سرعت و آسانی اتصال به رایانه کاربران بیشتر از این روش برای انتقال استفاده میکنند. کابل USB مربوط به هارد را به درگاه USB کامپیوتر وصل کرده و فایلهایی که قصد انتقال دارید را کپی کرده و در نهایت در درایو هارد past کنید.
اگر هر دو کامپیوتر دارای پورت USB 3.0 باشند و همچنین هارد نیز از USB 3.0 پشتیبانی کند میتوانید بالاترین سرعت انتقال را بین دو کامپیوتر تجربه کنید.

اگر فایلهایی که قصد انتقال آنها را دارید حجمشان کم است میتوانید از یک فلش مموری یا حتی microSD برای انتقال استفاده کنید.

یک راه سریعتر از USB وجود دارد که میتواند گزینه مناسبی برای انتقال سریعتر فایل ها باشد. ابتدا بررسی کنید که هارد درون کیس شما دارای پورت eSATA است و کامپیوتر جدید از SATA پشتیبانی میکند یا خیر؟. در صورتی که SATA بود هارد را از کامپیوتر جدا کرده و به کامپیوتر جدید با کابل SATA متصل کنید.
هارد را به عنوان یک پارتیشن جدید در نظر گرفته تا درایوهای آن در کنار درایوهای هارد کامپیوتر جدید نمایش داده شود ، آنگاه میتوانید با سرعت بسیار بالاتری فایل ها را از هارد قدیمی به هارد جدید منتقل کنید.


2) انتقال از طریق Lan یا WI-FI

برای کامپیوترهای نزدیک به هم دو روش اصلی برای به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها وجود دارد.
اول تنظیم و ایجاد یک شبکه محلی Lan  و دوم از طریق شبکه بدون سیم Wifi


به اشتراک گذاری از طریق شبکه Lan

تمامی سیستم عامل ها دارای یک گزینه برای راه اندازی یک شبکه خانگی هستند که به دستگاه های مجاور اجازه میدهد که به وسیله روتر یا مودم متصل به شبکه انتقال فایل را انجام دهند.
ما قبلا در مقالاتی چگونگی انتقال فایل از طریق شبکه lan را توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید :


به اشتراک گذاری با نرم افزار

اگر دو رایانه دارای یک شبکه وای فای مشابه باشند میتوانید با برخی از نرم افزارهای ساده به انتقال فایل میان دو کامیپوتر بپردازید.
این یک راه ساده باری انتقال فایل بدون استفاده از ایجاد یک شبکه خانگی است.
یکی از این برنامه ها Send Anywhere است که میتوانید از آن برای انتقال فایل بین سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس استفاده کنید.همچنین این برنامه دارای یک افزونه است که میتوانید از آن در سیستم عامل کروم نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از برنامه هایی که میتواند به شما در انتقال فایل از کامپیوتر به کامپیوتر کمک کند برنامه Shareit است که در مقاله ای جداگانه در مورد این برنامه به طور کامل صحبت کرده ایم.


3) استفاده از کابل برای انتقال  

برای انتقال فایل از کامپیوتر به کامپیوتر برخی از کابلها در بازار وجود دارند که میتوانند انتقال داده را برای ما بسیار راحت کنند.
این روش بسیار سریع بوده چون مراحل کپی و past به طور همزمان انجام خواهد شد.

روش انتقال انتقال بین دو ویندوز 

اگر شما از ویندوز استفاده میکنید کابل USB Easy Transfer را خریداری کنید (مانند مدل Belkin F5U279). این کابل به شما اجازه میدهد تا با استفاده از آن بیتوان فایل ها را بین دو ویندوز انتقال داد بنابر این هر دو سر کابل را به دو کامپیوتر متصل میکنیم. اگر از دو درگاه USB3.0 استفاده کنیم میتوان انتقال سریعتری را داشته باشیم (معمولا پورت های usb 3.0 دارای رنگ آبی در داخل خود هستند).

روش انتقال انتقال بین دو سیستم عامل مَک 

اپل درای یک پورت اختصاصی به نام Thunderbolt است که به شما اجازه میدهد تا به واسطه آن فایل ها را بین سیستم عامل مک به آسانی و سریع جابجا کنید. بنابر این کابل Thunderbolt را خریداری کرده و از درایوهای usb به راحتی عمل انتقال را انجام دهید.

روش انتقال بین ویندوز/مک/لینوکس 

شما میتوانید از یک کابل شبکه بدون نیاز به روتر یا مودم برای انتقال فایلها استفاده کنید. برای اینکار باید تنظیمات شبکه را برای اتصال هر یک تنظیم کنید.

روش انتقال USB-C 

اگر هر دو کامپیوتر دارای پورت USB-C باشند همه چیز به آسانی انجام خواهد شد. کابل USB-C را برای انتقال به هردو کامپیوتر متصل کرده و بدون هیچ زحمتی فایل ها را انتقال دهید.


4) هارد را به صورت دستی متصل کنید 

اگر شما قصد انتقال فایل از یک کامپیوتر قدیمی به یک کامپیوتر جدید را دارید ممکن است اصلا کامپیوتر قدیمی روشن نشود تا بتوانید از روش های گفته شده قبلی برای انتقال فایلها استفاده کنید، یا اینکه نتوانیم اتصالات هارد قدیمی را به کامپیوتر جدید متصل کنیم، پس چگونه فایل های کامپیوتر قدیمی را به کامپیوتر جدید انتقال دهیم؟
هارد دیسک های SSD از کابل های SATA برای اتصال به مادربرد استفاده میکنند ، اگر یک کابل جدید SATA دارید هارد دیسک قدیمی خود را به مادربرد کامپیوتر جدید متصل کرده و سپس شروع به انتقال فایل کنید.

بر خلاف کامپیوتر های شخصی پیدا کردن پورت SATA در لپ تاپ ها بسیار سخت است و یا اصلا وجود ندارد ، در این موقع باید از مبدلهای تبدیل SATA به USB مانند (Anker's USB 3.0 to SATA adapter) استفاده کنید.

در صورتی که هارد شما بسیار قدیمی باشد و از کابل IDE استفاده کند قطعا متوجه این خواهید شد که مادربردهای جدید درگاه IDE ندارد پس باید چه کاری انجام داد؟ مبدلهایی برای تبدیل کابل های IDE به SATA وجود دارد که میتوانید از آنها برای تبدیل IDE به SATA استفاده کنید.


5) از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید 

گزینه نهایی برای انتقال فایلها استفاده از فضای اینترنت است.
شما میتوانید با استفاده از چندین سرویس ارائه دهنده فضاهای ابری مانند Google Drive ، DropBox یا OneDrive عمل انتقال فایل را انجام دهید.
شما میتوانید به وسیله سرویس های معرفی شده در آنها ثبت نام کرده و فایلهای منتخب خود را در آنجا آپلود کنید ، آنگاه در کامپیوتر جدید وارد حساب خود شده و فایلهای آپلود شده را دانلود کنید.
اگر شما قصد دارید تا فایل هایی تا حجم 5 گیگابایت را برای آپلود استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از Plus Transfer استفاده کنید چون این سرویس تا 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به شما هدیه خواهد داد ، همچنین نیاز به ایجاد حساب کاربری در آن نخواهید بود.

اگر برای شما سرعت انتقال بسیار مهم است FilePizza میتواند گزینه مناسبی باشد چون یکی از ساده ترین سرویس ها برای به اشتراک گذاری فایل با دوستانتان است.این سرویس حالت Per to Per دارد بطوری که آن چیزی که آپلود میشود در سوی دیگر میتوان آنرا دانلود کرد و عملا انتظار وجود نخواهد داشت.


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin