چگونگی انتخاب چندین تب در فایرفاکس

1397/7/3 10:18

چنانچه از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید قطعا خوشحال خواهید شد که بدانید در این مرورگر میتوان چندین تب را همزمان با هم انتخاب کرد. برای مثال شما میتوانید چندین زبانه را در یک زمان انتخاب کرده و سپس آنها را با هم ببندید یا آنها را جابجا کنید ، بدون اینکه بخواهید هر تب را جداگانه بسته و یا جابجا کنید.
اگر فرض کنیم موزیلا محبوبترین مرورگر اینترنت در دنیا نباشد قطعا میتوانیم بگوییم که یکی از بهترین مرورگرهای موجود در دنیای نرم افزار است.این مرورگر محبوب به خوبی حریم خصوصی شما را محافظت کرده و در بسیاری از موارد سریعتر از Chrome خواهد بود.
مرورگر فایرفاکس هم اکنون قابلیت جالب و کاربردی انتخاب چندین تب به طور همزمان را دارد که دیگر مرورگرها از این ویژگی برخوردار نیستند. به طور پیشفرض این ویژگی در مرورگر فایرفاکس وجود ندارد و لازم است که با استفاده از Flag ها این قابلیت را در مرورگر خود فعال کنید. قبل از اینکه به آموزش استفاده از این ویژگی بپردازیم در ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه مروگر فایرفاکس استفاده میکنید.

دانلود آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس


چگونگی انتخاب چند تب در فایرفاکس

برای شروع ، برنامه فایرفاکس خود را باز کنید و سپس در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.

در صفحه باز شده در کادر جستجو عبارت browser.tabs.multiselect را تایپ کنید تا در لیست زیر بتوانید آن را مشاهده کنید.

بر روی browser.tabs.multiselect از قسمت نتایج دوبار کلیک کرده تا حالت Value آن از False به True تغییر پیدا کند.

مرورگر فایرفاکس را بسته و مجدد باز کنید.

زمانی که مرورگر باز است چندین تب از صفحات مختلف را باز کنید ، دکمه Ctrl از صفحه کلید نگه داشته و با موس بر روی چند مورد از تب ها کلیک کنید ، خواهید دید که رنگ هر تب که کلیک میکنید تغییر خواهد کرد ، در نهایت دکمه Ctrl را رها کنید ، هم اکنون میتوانید انواع عملیات های مختلف را بر روی تب های انتخابی انجام دهید ، به طور مثال بر روی یکی از تب ها راست کلیک کرده و گزینه Close Selected Tabs را انتخاب کنید.

در صورتی که از شما سوالی مبنی بر بسته شدن تب ها پرسیده شد بر روی Close tabs کلیک کنید ، خواهید دید که تب های انتخابی بسته خواهند شد.


بیشتر بخوانید :


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza