چگونگی حذف پوشه های خالی و بلااستفاده در گوشی

1397/7/7 10:10

بسیاری از برنامه های کاربردی نصب شده بر روی گوشی و همچنین سیستم عامل ممکن است به طور خودکار پوشه های خالی را در حافظه داخلی یا کارت حافظه ایجاد کنند. همچنین اکثرا با حذف فایلهای درونی یک پوشه ، کماکان پوشه خالی شده وجود خواهد داشت. 

سوال ایجاست که مگر پوشه های خالی میتوانند در عملکرد گوشی تاثیر منفی داشته باشند؟ در جواب باید بگوییم بله. شاید از لحاظ فضای اشغالی در حافظه مشکلی برای ما ایجاد نشود ولی در شلوغی و عدم نظم در دایرکتوری تاثیر منفی بسزایی خواهد داشت، اگر تعداد پوشه های خالی در حافظه زیاد باشد برنامه ها و سیستم عامل برای پیمایش حافظه باید تمامی این پوشه ها را بررسی کنند و در نتیجه زمان عملیات پیمایشی آنها به طول خواهد انجامید. پس حذف پوشه های خالی و بدون استفاده میتواند در عملکرد مثبت گوشی ما تاثیر گذار باشد.

اما راه کار برای حذف پوشه های خالی چیست؟ بررسی و حذف دستی پوشه ها کاری سخت و زمانگیر است ولی خبر خوش این است که توسط برنامه Empty Folder Remover به راحتی یک ضربه میتوانید کلیه پوشه های خالی و بلااستفاده در حافظه گوشی را به راحتی حذف کنید.


چگونگی کار با برنامه Empty Folder Remover

در ابتدا نسخه اندرویدی برنامه را از لینک زیر دانلود کنید.

Empty Folder Remover دانلود

پس از دانلود ، مطابق تصویر زیر برنامه را نصب کنید.

install  Empty Folder Remover

با نصب شدن کامل برنامه و اجرای آن صفحه ای مانند زیر مشاهده خواهید کرد. برای شروع پیمایش و حذف پوشه های خالی بر روی گوشی کافی است بر روی دکمه Start To Clean ضربه بزنید.

 Empty Folder Remover

با توجه به فضای گوشی، تعداد و پراکندگی پوشه ها مدت زمانی را برای پیدا کردن و حذف پوشه های خالی باید منتظر باشید. همچنین قادر به مشاهده گزارش از آدرس پوشه های حذف شده خواهید بود.

 Empty Folder Remover

در نهایت با مشاهده صفحه زیر خواهید دید که به چه تعداد پوشه خالی از گوشی حذف شده است. در تصویر زیر 170 پوشه خالی حذف شده است.

برای اینکه بتوانید گزارش های قبلی از حذف پوشه ها توسط این برنامه را مشاهده کنید ، باید در صفحه اصلی برنامه بر روی دکمه History ضربه بزنید.

در هر ردیف تعداد پوشه های حذف شده را مشاهده خواهید کرد و برای اینکه گزارشی از فایل های حذف شده را مشاهده کنید کافی است بر روی هر گزینه ضربه بزنید.

history Empty Folder Remover



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin