مشاهده نقاط تحت پوشش اپراتورها و نزدیکترین دکلهای مخابرات توسط برنامه کاربردی OpenSignal

1397/7/9 11:25

اکثرا در گوشی اندرویدی خود انواع برنامه های مختلف را نصب کرده ایم که هر یک در یک زمینه فعالیت میکنند. همانطور که برای امنیت گوشی نیاز به برنامه های آنتی ویروس داریم یا برای مسیر یابی نیاز به Google map یا Waze داریم ، برای مدیریت شبکه تلفن همراه و اینترنت هم نیاز به برنامه های مخصوص در این زمینه داریم. اغلب برنامه هایی که در این زمینه فعالیت میکنند اکثرا برای کاربران پیچیده و یا کاربردی نیستند و سازندگان فقط به دنبال تبلیغات در این برنامه ها هستند. یکی از برنامه هایی که بهترین گزینه ما برای مدیریت شبکه تلفن همراه و اینترنت انتخاب شد برنامه OpenSignal است که در این مقاله قصد داریم تا این برنامه قدرتمند و بسیار کاربردی را بررسی کنیم.


شروع کار با برنامه OpenSignal

در ابتدا برنامه را از لینک زیر دانلود کنید.

OpenSignal دانلود

پس از دانلود اقدام به نصب برنامه بر روی گوشی اندرویدی خود کنید.

در صورتی که اولین بار از برنامه استفاده میکنید پیغامی برای تایید قوانین این برنامه برای شما ظاهر میشود که شما باید بر روی OK ضربه بزنید.

در صفحه اصلی برنامه میتوانیم به 4 زبانه مختلف دسترسی داشته باشیم که هر یک از آنها خدمات و امکانات جالبی را به شما ارائه میدهند.


Speed test

در زبانه اول یا Speed test که به طور پیش فرض هم بر روی آن قرار داریم میتوان سرعت دانلود و آپلود اینترنت گوشی را بررسی کنیم. برای اینکار کافی است بر روی دکمه TEST ضربه بزنید.

برنامه OpenSignal

با زدن دکمه Test برنامه شروع به ارسال و دریافت داده هایی برای بررسی سرعت اینترنت میکند (توجه کنید برای تست سرعت اینترنت باید اینترنت وای فای یا دیتا گوشی فعال باشد)

پس از اینکه بررسی سرعت اینترنت به اتمام رسید با نمایش دیالوگی تعداد پینگ های ارسالی ، سرعت دانلود و ارسال بر اساس کیلوبایت و مگابایت برای شما نمایش داده خواهد شد.

امکانات صفحه Speed Test به همینجا ختم نمیشود بلکه با زدن دکمه History وارد نقشه میشویم (برای استفاده از امکانات نقشه در تمامی قسمت های برنامه Location گوشی خود را فعال کنید) ، شما در هر نقطه مکانی که سرعت اینترنت خود را تست کرده باشید بر روی نقشه روی آن مکان نتایج سرعت را مشاهده خواهید کرد تا بر اساس آن بتوانید بهترین نقطه آنتن دهی اینترنت را بررسی کنید.

همچنین با زدن دکمه منو از بالا سمت راست صفحه میتوانید به آمارهای تست سرعت اینترنت در زمان های قبل دسترسی پیدا کنید.


Stats

در زبانه Stats میتوان آماری از شبکه فعلی تلفن همراه خود را مشاهده کنید. در این صفحه قادر هستید میزان آنتن دهی گوشی به درصد ، اینترنت های تحت پوشش شبکه مانند 4G ، 3G ، 2G ، درصد استفاده از اینترنت از دیتا و وای فای را به صورت گزارشات روزانه و ماهانه مشاهده کنید.


Coverage  

از جالبترین امکانات برنامه OpenSignal امکان Coverage یا نقاط تحت پوشش شبکه در اپراتورهای تلفن همراه است. توسط این زبانه میتوانید در مناطق مختلف جهان از روستا، شهر و حتی کشور بررسی کنید که به چه تعداد دکل تلفن همراه از اپراتور خاصی در آن محدوده وجود دارد و حتی بررسی کنید که در این منطقه اینترنت 4G یا 3G وجود دارد یا خیر.

در تصویر زیر ما شهر اصفهان را سرچ کردیم و در نقشه نقاط سبز رنگی برای ما نمایش داده شد ، این نقاط تمامی دکل های اپراتورهای تلفن همراه را نشان میدهد. برای اینکه اپراتور خاصی را بررسی کنیم با توجه به شکل بر روی مکان مشخص شده ضربه میزنیم.

در دیالوگ باز شده میتوان اپراتور مختلف تلفن همراه مانند همراه اول ، رایتل و ایرانسل را مشخص کنیم از قسمت Type نیز میتوانیم شبکه های اینترنت 2G/3G و یا 4G را فیلتر کنیم.

MCI که همان شبکه همراه اول است را انتخاب میکنیم مشاهده خواهیم کرد که در نقشه فقط شبکه های همراه اول را نمایش خواهد داد.

در تصویر زیر نقاط تحت پوشش اپراتور رایتل را انتخاب کردیم.


Dashboard

در تب Dashboard یکی دیگر از امکانات جالب برنامه OpenSignal را بررسی خواهیم کرد. گاها برای شما پیش آمده باشد که قصد دارید تا نزدیکترین دکل آنتن دهی اپراتور خود را پیدا کرده و به آن نزدیک شوید تا کیفیت تماس هایتان بیشتر و بهتر شود ، این کار را با مشاهده کم و زیاد شدن خطوط قدرت شبکه بررسی میکردید ولی در این برنامه شما میتوانید تمامی دکل های تلفن همراه که در محدوده شما است را بر روی نقشه مشاهده کنید.

در زبانه Dashboard سر فلش بر روی دکلی است که شما به آن متصل هستید در قسمت بالا هم نمایش داده شده که از شبکه همراه اول که قابلیت ارائه اینترنت 4G را دارد استفاده میکنیم.

برای اینکه به صورت حرفه ای تر بتوانیم دکل های اطراف خود را بررسی کنیم کافی است بر روی دکمه CELL TOWERS ضربه بزنید.

در صورتی که بر روی علامت موقعیت فعلی مکانی شما ضربه زده شود میتوان مشاهده کنید که از کدام دکل استفاده میکنید در صورتی که گوشی خود را تغییر جهت دهید یا حرکت کنید خواهید دید که خط آبی رنگ به یک دکل نزدیکتر متصل خواهد شد.

به غیر از دکل های مخابراتی تلفن همراه شما قادر هستید تا دکل های ارائه دهنده اینترنت را از آن اپراتور مشاهده کنید برای اینکار بر روی دکمه WIFI ضربه بزنید.


0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza