چگونه متوجه بشویم که رم کامپیوتر DDR3 است یا DDR4؟

1397/7/9 14:31

هنگامی که حرف RAM در رایانه به میان می آید اغلب فکر میکنند هرچه قد که تعداد RAM ها را بیشتر کنند عملکرد بهتری را میتوانند از رایانه مشاهده کنند. مقدار حافظه RAM تنها عامل مهم در هنگام خرید رایانه نیست به طوری که اگر مقدار RAM رایانه شما بالا باشد ولی CPU کم باشد بسیاری از عملکرد و حجم RAM به هدر خواهد رفت چون باید تمامی اجزا سیستم با هم هماهنگ و سازگار باشند.
Ram دارای سرعت و انواع مختلفی است که میتواند بر روی عملکرد سیستم تاثیر گذار باشند. سرعت انتقال در Ram دارای دو نوع SDR و DDR است که معمولا SDR در سیستم های قدیمی مورد استفاده قرار میگرفته است.
DDR یا Double Data Rate دارای دو استاندارد محبوب DDR3 و DDR4 است (DDR2 و DDR هم وجود دارند ولی در رایانه های جدید استفاده نمیشود)

شاید برایتان سوال پیش بیاید که Ram سیستم شما DDR3 است یا DDR4؟ برای پی بردن به این سوال و همچنین تفاوت های DDR3 و DDR4 ادامه مقاله را مطالعه کنید.


سرعت های DDR3 و DDR4

سرعت انتقال یا خواندن و نوشتن DDR3 تا 2133 میلیون انتقال بر ثانیه انجام میشود ، این در حالی است که در DDR4 میتوان تا 3200 میلیون انتقال یا خواندن و نوشتن را انجام داد.


بررسی نوع Ram

بررسی نوع رم و اینکه Ram موجود بر روی سیستم شما DDR3 یا DDR4 است کار آسانی است.
فقط کافی است پنجره TaskManager را بازکنید. برای اینکار همزمان دکمه های Ctrl+Shift+Esc را همزمان فشار دهید.
در پنجره باز شده TaskManager وارد تب Performance شوید.

از سمت چپ بر روی Memory کلیک کنید.
هم اکنون از بالا سمت راست صفحه میتوانید نوع RAM خود به همراه حجم آن را مشاهده کنید.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin