چگونگی مخفی کردن سلول ، ستون و ردیف ها در برنامه اکسل

1397/7/10 12:52

در این مقاله قصد داریم تا مخفی کردن سلول ها ، ستون ها و ردیف ها در برنامه اکسل را بررسی کنیم. عمل مخفی کردن میتواند برای اطلاعات مهمی که قصد پنهان کردن آنها از دید دیگران را داریم مورد استفاده قرار بگیرد.


مخفی کردن سلول ها در اکسل

شما میتوانید یک سلول یا چندین سلول را به صورت گروهی مخفی کنید ، منظور از مخفی کردن حذف کردن محتویات درون سلول نیست بلکه محتویات در سلول ها وجود خواهند داشت ولی در نگاه کلی چیزی در سلول وجود ندارد.
برای مخفی کردن سلول ها باید سلول یا سلول هایی که قصد مخفی کردن دارید را با کلیک و درگ انتخاب کرده و بر روی آن(ها) راست کلیک کنید. آنگاه گزینه Format Cells را انتخاب کنید.

در صفحه ظاهر شده و از تب Number بر روی Custom کلیک کنید آنگاه در جعبه متن Type عبارت ;;; را تایپ کرده و بر روی OK کلیک کنید.

خواهید دید که سلول های انتخاب شده دیگر قابل مشاهده نیستند و سلول ها به صورت خالی وجود دارند. بر روی هر سلول که کلیک کنید خواهید دید که محتویات آن سلول نمایش داده خواهد شد.


نمایش سلول های مخفی شده در اکسل

برای نمایش سلول های مخفی شده کافی است سلول یا سلول هایی که مخفی هستند را با کلیک و درگ انتخاب کرده و با راست کلیک بر روی آن گزینه Format Cells را انتخاب کنید.

از همان تب Number گزینه General را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

هم اکنون سلول های مخفی شده به حالت عادی بازگشته و قابل نمایش خواهند بود.


پنهان کردن ردیف ها و ستون ها در اکسل

ممکن است در یک صفحه اکسل ستون ها و ردیف هایی مورد استفاده نباشند و ما هم نمیخواهیم آنها را حذف کنیم زیرا ممکن است در زمانی به دردمان بخورد ، در این موقع است که شما میتوانید سطر یا ستون مورد نظر را مخفی کنید.
برای مخفی کردن ردیف ها در اکسل ردیف یا ردیف های مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی آنها گزینه Hide را انتخاب کنید.

برای مخفی کردن ستون ها نیز ستون یا ستون های مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی آنها گزینه Hide را انتخاب کنید.


نمایش ردیف و ستون های مخفی شده در اکسل

برای نمایش ردیف ها و ستون های مخفی شده در اکسل کافی است محدوده ای که آن ستون یا ردیف وجود دارد را با کلیک و درگ انتخاب کنید ، به طوری که ستون یا ردیف انتخابی در محدوده انتخابی شما باشد آنگاه در محدوده انتخابی راست کلیک کرده و گزینه Unhide را انتخاب کنید، خواهید دید که ردیف یا ستون مخفی شده نمایش داده خواهند شد.



بیشتر بخوانید :


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin