ارتقا ویندوز 10 به نسخه اکتبر 2018 (Windows 10 October 2018)

1397/7/11 15:43

مایکروسافت آخرین نسخه ویندوز 10 را در تاریخ 2 اکتبر 2018 منتشر کرد. سیستم شما ممکن است این بروزرسانی را به طور خودکار دریافت نکند ، که باید به صورت دستی آنرا آپدیت کنید (در ادامه مقاله نحوه بروزسانی ویندوز را آموزش خواهیم داد).

برخی از کاربران با بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه 1809 (اکتبر 2018) با مشکل حذف ناگهانی فایلهایشان مواجه شده اند، برای رفع آن قبل از انجام مراحل بروزرسانی حتما مقاله " رفع مشکل حذف شدن فایلهای کاربران پس از بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه 1809 (اکتبر 2018) " را مطالعه کنید.


ویژگی های ویندوز 10 در نسخه بروزرسانی اکتبر 2018

این بروزرسانی با عنوان Redstone 5 ویندوز 10 شناخته میشود.
در این بروزرسانی ویندوز 10 شامل یک برنامه به نام Your Phone است که به شما اجازه میدهد متون ، تصاویر و... را از گوشی اندرویدی خود را با رایانه و بلعکس به اشتراک بگذارید، برای کاربران آیفون قابلیت های کمتری ارائه شده ولی با قابلیت Continue on Pc این امکان به شما داده میشود که به سرعت از یک گوشی اندرویدی یا آیفون به کامپیوتر خود پیامی را ارسال کنید. همگام سازی اعلان های گوشی و نمایش آنها در رایانه شخصی نیز به زودی در این برنامه اعمال خواهد شد.


از دیگر ویژگی های منحصر بفرد و جذاب این نسخه میتوانیم به نگهداری تاریخچه حافظه کلیپ برد اشاره کنیم به طوری که با کپی متن جدید متون کپی شده قبلی حذف نشده و میتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. این کار با زدن دکمه های Win+V قابل انجام است. همچنین این حافظه کلیپبرد میتواند با صفحه کلید Swiftkey گوشی شما هماهنگ شده به صورتی که متون کپی شده در رایانه را در گوشی خود بتوانید Past کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش کامل استفاده از تاریخچه کلیپبرد (Clipboard History) در ویندوز 10

قابلیت Dark یا تاریک کردن File Explorer نیز در ویندوز 10 اضافه شده است. به غیر از File Explorer قادر هستید تا فروشگاه و تنظیمات ویندوز را تیره کنید ، برای اینکار باید به مسیر Settings > Personalization > Colors رفته و با اسکرول کردن رنگ Dark را انتخاب کنید.

از دیگر قابلیت ها میتوانیم به پیدا کردن تنظیمات HDR ، بهبوبد پهنای باند تلفن همراه ، جزئیات مصرف برق برای هر فرآیند در TaskManager ، اضافه شدن امکانات پیشرفته تر در برنامه NotePad و... اشاره کنیم.


چگونگی دریافت نسخه October 2018

برای دریافت بروزرسانی ویندوز 10 خود به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update و بر روی دکمه Check for Updates کلیک کنید.


اگر از این طریق موفق به بروزرسانی نشدید میتوانید از دستیار بروزرسانی ویندوز 10 استفاده کنید.
در ابتدا به اینجا رفته و برنامه دستیار بروزرسانی را دانلود کنید.
پس از باز کردن برنامه بر روی دکمه Update Now کلیک کنید.

دستیار ویندوز تست های لازم برروی سخت افزار سیستم را انجام داده و پس از فرایندی 10 ثانیه ای دانلود را آغاز خواهد کرد.

در صورتی که قصد لغو آپدیت را داشتید بر روی Cancel update کلیک کنید.

پس از دانلود ، ویندوز 10 میخواهد که سیستم را راه اندازی مجدد کند ، بر روی Restart Now کلیک کنید ، به طور خودکار عملیات به روزرسانی را انجام خواهد داد ، معمولا زمان نصب بروزرسانی 90 دقیقه بطول خواهد انجامید.


بلاخره بروزرسانی اکتبر 2018 مایکروسافت منتشر شد و از الان باید منتظر نسخه ماه مارس 2019 مایکروسافت با عنوان Condenamed 19H1 باشیم. مایکروسافت هنوز تغییرات در این بروزرسانی را اعلام نکرده است.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza