رفع مشکل حذف شدن فایلهای کاربران پس از بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه 1809 (اکتبر 2018)

1397/7/14 10:29

در مقاله "ارتقا ویندوز 10 به نسخه اکتبر 2018 (Windows 10 October 2018)" شما را با آخرین نسخه منتشر شده ویندوز 10 آشنا کردیم ، اما بعد از چند روز برخی از کاربران با بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه 1809 (اکتبر 2018) متوجه حذف ناگهانی فایلهایشان شده بودند!!!
با بررسی های انجام شده مشخص شد این مشکل در نسخه خانگی و حرفه ای ویندوز 10 و فقط برای برخی از کاربران رخ داده است. اما به هر حال این مشکل چیزی نیست که بشود از آن به راحتی گذشت برای همین قبل از اقدام به آپدیت باید در Group Policy Editor تغیراتی را اعمال کنید تا احتمال حذف فایل ها پس از بروزرسانی را به حداقل برسانیم.


چگونگی جلوگیری از حذف ناگهانی فایلها پس از بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه 1809 (اکتبر 2018)

دکمه های Win+R را همزمان فشار داده و عبارت gpedit.msc را وارد کنید. بر روی OK کلیک کنید.

به مسیر زیر بروید :

Computer Configuration / Administrative Templates / System / User Profiles

از سمت راست پنجره Delete user profiles older than a specified را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید آنگاه Edit را انتخاب کنید.

گزینه Not Configured یا Disable را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

این کار قبل از بروزرسانی ویندوز 10 امنیت فاییهایتان را افزایش خواهد داد، با توجه به اینکه روش گفته شده اصلاحیه مایکروسافت نیست (مایکروسافت به طور رسمی این باگ را تایید نکرده است) به احتمال خیلی قوی نمیتوان حذف نشدن فایلهای کاربران پس از بروزرسانی را تایید کرد ولی تا حد زیادی میتوان توسط این روش از حذف ناگهانی فایلها جلوگیری کرد.

به هر حال پیشنهاد ما قبل از بروزرسانی پیشتیبان گیری از فایل های مهم است ، بهتر است بروزرسانی ویندوز 10 را به روزهای تعطیل که کار کمتری با سیستم دارید بسپارید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin