مشاهده تاریخچه کلیپبرد (Clipboard History) در ویندوز 10

1397/7/14 11:14

با بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه اکتبر 2018 برخی از قابلیت های جالبی به ویندوز 10 اضافه گردید ، یکی از این قابلیت های بسیار کاربری و جالب استفاده از تاریخچه حافظه کلیپبرد در ویندوز 10 است ، در نسخه های قبلی ویندوز شما با هربار کپی کردن داده جدید داده قبلی حذف میشد ولی هم اکنون با کپی کردن داده جدید باز دسترسی به داده های کپی شده قبلی وجود دارد ، برای دسترسی به کپی های قبلی میتوانید با چند دکمه ساده از صفحه کلید به آنها دستری پیدا کنید.


چگونگی استفاده از Clipboard History در ویندوز 10

همانطور که گفته شد این قابلیت در نسخه اکتبر 2018 ویندوز 10 ارائه شده است ، پس در ابتدا مطمئن شوید از این نسخه به بعد استفاده میکنید ، برای بررسی نسخه ویندوز دکمه های win+R را همزمان فشار داده و عبارت Winver را تایپ کنید و بر روی ok کلیک کنید.در پنجره باز شده version باید 1809 باشد.

بیشتر بخوانید : ارتقا ویندوز 10 به نسخه اکتبر 2018 (Windows 10 October 2018)

قبل از اینکه بتوانیم تاریخچه کلیپبرد را مشاهده کنیم باید آنرا در ویندوز 10 فعال کنیم ، برای همین کار به تنظیمات رفته و از قسمت System بر روی Clipboard کلیک کنید.
از تب Clipboard گزینه clipboard history را فعال کنید.

شما هم اکنون قادر به مشاهده تاریخچه کلیپ برد ویندوز خواهید بود ، برای اینکار دکمه های Win+V را همزمان از صفحه کلید فشار داده تا پنل کوچکی باز شود ، در این پنل میتوانید تمامی آیتم ها از جمله متن و تصاویر را  که قبلا کپی شده است را مشاهده کنید ، برای past کردن آیتم مورد نظر بر روی آن کلیک کنید.
با کلیک بر روی عبارت Clear all از بالای پنل میتوان حافظه کلیپ برد را خالی کرد.

احتیاط کنید
بسیاری از کاربران ممکن است علاقه مند باشند تا بسیاری از رمزهای عبور خود مانند حساب های بانکی و ... را در حافظه کلیپ برد ذخیره کنند ، اما این ایده اصلا خوبی نیست.
ممکن است این کار در نسخه های قبل از بروزرسانی اکتبر 2018 به دلیل حذف حافظه با هربار کپی جدید مناسب باشد ولی در نسخه جدید معرفی شده از 
ویندوز 10 این  کار میتواند یک حفره امنیتی برای شما ایجاد کند.
پس دقت کنید که اطلاعات مهم خود مانند رمزها را در حافظه کلیپ برد تا حد امکان کپی نکنید ، یا اگر کپی میکنید سریعا آنها را حذف کنید ، حتی با ریستارت شدن ویندوز دسترسی به داده های کپی شده کماکان وجود دارد.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza