آموزش گرفتن چاپ از گوشی و تبلت اندرویدی (Cloud Print)

1397/7/14 12:12

گوشی های اندرویدی این روزها قابلیت های فراوانی دارند و روزبه روز بر آن اضافه خواهد شد ، یکی از قابیلت های مهم در اندروید کار و مدیریت اسناد است ، به طوری که اندروید با اکثر فرمت ها مانند docx ، txt ، pdf و... به خوبی کار میکند ، همچنین با کمک برنامه های کاربری مخصوص اندروید قادر به ایجاد و ویرایش این نوع فرمت ها هستید.
چاپ یکی از مهترین قسمت های کار با اسناد میباشد ، چاپ در رایانه بسیار راحتتر از گوشی موبایل است چون به راحتی پرینتر را توسط کابل به دستگاه متصل کرده و اقدام به چاپ میکنیم.
اگر دستگاه چاپگر دارای وای فای باشد چاپ از طریق گوشی آسان خواهد بود ولی اگر دستگاه چاپگر دارای وای فای نبود چه باید کرد؟
گوگل یک راه حل مفید به نام چاپ ابری (Cloud Print) برای شما دارد ، با استفاده از حساب جیمیل خود میتوانید اسناد را بدون دردسر چاپ کنید. از مهمترین مزیت این قابلیت گوگل میتوانیم به این مورد اشاره کنیم که به وسیله اینترنت در هر نقطه از دنیا که باشید میتوانید درخواست چاپ را برای چاپگر ارسال کنید.
راه اندازی اینکار ممکن است کمی دشوار باشد ولی ما مقاله مفیدی را آماده کرده ایم تا در عرض چند دقیقه بتوانید از هر مکانی که هستید به راحتی اسناد موجود در گوشی یا تبلت خود را چاپ کنید.


چگونگی کار با Google Cloud Print

Google Cloud Print

همانطور که گفته شد افرادی که از چاپگرهای با قابلیت بلوتوث و وای فای استفاده میکنند راه آسانتری برای چاپ اسناد یا تصاویر خود از طریق گوشی هستند ، اگر شما چاپگری داشته باشید که از وای فای یا بلوتوث پشتیبانی نمیکند نگران نباشید چون اینجاست که Google Cloud Print کار چاپ را برای شما آسان میکند.

گوگل لیستی از چاپگرهای که قابیلت کار با Google Cloud Print را دارند برای شما لیست کرده است که از اینجا میتوانید مشاهده کنید.

1) فعال کردن Google Cloud Print در کامپیوتر 

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سیستمی که به پرینتر وصل است را باید تنظیماتی در آن اعمال کنیم :
1. در ابتدا مرورگر Google Chrome را در کامپیوتر خود باز کنید.
3. از گوشه سمت چپ پنجره ، بر روی نماد منو کلیک کنید.
4. Settings را انتخاب کنید.

فعال کردن Google Cloud Print در کامپیوتر

5. بر روی Show advanced settings کلیک کنید.
6. به قسمت google Cloud Print رفته و بر روی Manage کلیک کنید.

فعال کردن Google Cloud Print در کامپیوتر

7. در صفحه جدید لیستی از چاپگرهایی موجود و نصب شده بر روی سیستم را مشاهده خواهید کرد ، در صورتی که قصد دارید با هر یک از چاپگرها عمل چاپ را از طریق Google Cloud Print انجام دهید را تیک زده و در نهایت بر روی Add Printer(s) کلیک کنید.

انتخاب چاپگر Google Cloud Print در کامپیوتر

در صورتی که نسخه مرورگر کروم شما فرق دارد ، میتوانید با توجه به تصویر زیر مراحل اضافه کردن پرینتر را انجام دهید :

انتخاب چاپگر Google Cloud Print در کامپیوتر


2) فعال کردن Google Cloud Print و گرفتن چاپ در اندروید

برای چاپ از طریق فضای ابری گوگل احتیاج به برنامه Cloud Print داریم ، در برخی از گوشی های اندرویدی برنامه Google Cloud Print به طور پیشفرض موجود است ولی اگر بر روی گوشی شما این برنامه وجود ندارد آن را از لینک(های) زیر میتوانید دانلود کنید (به دلیل تحریم ممکن است امکان دانلود برنامه Cloud Print از طریق گوگل پلی وجود نداشه باشد ، در اینصورت میتوانید از اپ استوریهای داخلی استفاده کنید)

دانلود Cloud Print از : گوگل پلی | بازار | ایران اَپ

با نصب این برنامه هیچ برنامه ای که بتوانید آن را مشاهده کنید وجود نخواهد داشت ، چون این برنامه به شکل یک افزونه با امکانات گوشی شما اضافه خواهد شد.
یک سند (فایل ورد ، pdf ، وبسایت ، تصویر و...) آماده به چاپ را باز کرده و بر روی دکمه منو (سه نقطه از بالا سمت راست) ضربه زنید.
بر روی Print ضربه بزنید تا وارد یک صفحه جدید شوید. (در صورتی که گزینه Print را مشاهده نکردید میتوانید بر روی Share ضربه زده و گزینه Print را انتخاب کنید).

 فعال کردن Google Cloud Print و گرفتن چاپ در اندروید

 فعال کردن Google Cloud Print و گرفتن چاپ در اندروید

از بالای صفحه چاپگر انتخاب شده در کامپیوتر را از لیست چاپگرها انتخاب کنید ، اگر چاپگر خود را پیدا نکردید بر روی All Printers ضربه بزنید تا فهرستی از چاپگرهای متصل را بیابید.
تنظیمات مختلف مانند اندازه برگه چاپ ، تعداد چاپ ، افقی یا عمودی بودن برگه و... را مشخص کرده و بر روی دایره آبی رنگ که نماد چاپگر بر روی آن است ضربه بزنید.

 فعال کردن Google Cloud Print و گرفتن چاپ در اندروید

هم اکنون یک ایمیل برای اینکه دستگاه جدیدی به Cloud Print اضافه شده است برای شما ارسال میشود ، و مستقیم درخواست چاپ شما بر روی کامپیوتر اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید : 

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza