استعلام مشخصات رانندگان باری و مسافری،استعلام کارت هوشمند

1397/7/15 14:43

استعلام و مشاهده اطلاعات راننده های خودروهای سنگین یکی از اقداماتی بود که قبلا شرکت های حمل و نقل قادر به انجام آن بودند ، بسیاری از رانندگان برای بررسی اطلاعات خود مانند تاریخ انقضا کارت هوشمند ، کارت سلامت ، فعال یا غیرفعال بودن و... مجبور به مراجعه به سازمان راهداری یا شرکت های حمل و نقل بودند ، خوشبختانه در چند سال گذشته با شروع روند الکترونیکی شدن بارنامه ها تمامی مشخصات رانندگان و وسایل نقلیه سنگین در بانک اطلاعاتی سازمان راهداری به صورت آنلاین قرار گرفته اند ، رانندگان عزیز که دارای کارت هوشمند هستند میتوانند از طریق وبسایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به استعلام اطلاعات خود کنند (همچنین این قسمت نیز میتواند توسط شرکت های حمل و نقل در موقع قطع بودن نرم افزارهای حمل و نقل خود مورد استفاده قرار بگیرد).


چگونگی استعلام اطلاعات راننده باری

برای ورود به سایت استعلام راننده ایـنـجـا کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده باید دو مورد از 4 فیلد متنی را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید (در اینجا شماره کارت هوشمند و کد ملی راننده را وارد کرده ایم).

استعلام اطلاعات راننده باری

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه تمامی اطلاعات مربوط به راننده را مشاهده خواهید کرد که به طور کامل در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

استعلام اطلاعات راننده باری

1) شماره کارت : شماره کارت هوشمند 7 رقمی راننده

2) تاریخ صدور : تاریخ صدور کارت هوشمند راننده

3) درخواست کننده : استان درخواست کننده کارت هوشمند

4) گواهینامه : شماره گواهینامه راننده

5) محل دریافت کارت : محلی که راننده کارت هوشمند خود را در آن دریافت کرده است.

6) وضعیت : راننده دارای دو وضعیت فعال و غیرفعال است (اکثرا در صورتی که تاریخ انقضا کارت هوشمند و یا کارت سلامت راننده به اتمام رسیده باشد وضعیت راننده غیرفعال میشود)

7) نوع گواهینامه : نوع گواهینامه راننده مانند پایه 2 ، پایه 1 و...

8) تاریخ استعلام : تاریخ امروز که استعلام گرفته شده است را نمایش میدهد.

9) نوع راننده : نوع راننده باری ، مسافری و... میتواند باشد.

10) شماره بیمه : شماره بیمه تحت پوشش راننده

11) تاریخ پایان اعتبار : تاریخ انقضا یا پایان اعتبار کارت هوشمند راننده

12) وضعیت اعتبار داشتن و نداشتن کارت هوشمند راننده و همچنین راننده دارای کارت سلامت است یا خیر در این قسمت مشخص میشود.

13) تصویر راننده

 A) سابقه تمدید راننده : در قسمتی که در تصویر بالا با حرف A مشخص شده رکوردهایی را برای شما لیست میکند که راننده درخواست تمدید کارت هوشمند خود را داشته است.

B) سابقه فعال یا غیرفعال شدن : در قسمتی که در تصویر بالا با حرف B مشخص شده رکوردهایی را لیست میکند که راننده در چه تاریخ هایی توسط سازمان راهداری فعال و یاغیرفعال شده است.

C) مشاهده کارکرد یکساله راننده : چنانچه بر روی این دکمه کلیک کنید میتوانید گزارشی کامل از بارهایی که این راننده حمل کرده است را مشاهده کنید. با باز کردن این پنجره مستقیم به چاپ خواهید رفت.

استعلام اطلاعات راننده باری


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin