پیگیری و دریافت پرونده قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی

1397/7/16 15:10

شرکت ها ، موسسات و افراد حقوقی با داشتن شماره ملی حقیقی ، رمز شخصی و شناسه حقوقی و افراد حقیقی با داشتن کد ملی و رمزشخصی خود میتوانند از وضعیت پرونده های قضایی خود مطلع شوند. در ادامه مقاله چگونگی دریافت پرونده شخص حقیقی و حقوقی از سایت قوه قضاییه را با هم بررسی خواهیم کرد.


ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص حقیقی و حقوقی

در ابتدا بر روی ایـنـجــا کلیک کنید تا وارد سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص شوید.
در صفحه ظاهر شده بر اساس اینکه شخص حقیقی یا حقوقی هستید یک مورد را انتخاب کنید ، در این مقاله ما خود را یک شخص حقوقی فرض کرده ایم پس بر روی "شخص حقوقی" کلیک کنید (روند کار شخص حقیقی با حقوقی یکی است).

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص حقوقی

چنانچه قبلا در سایت ثنا ثبت نام نکرده اید باید بر روی لینک "من در این سایت ثبت نام نکرده ام" کلیک کنید و پس از تکمیل مراحل ثبت نام وارد سامانه شوید.

سامانه ابلاغ

در صورتی که شخص حقوقی هستید شماره ملی حقیقی ، رمز شخصی و شناسه حقوقی و در صورتی که شخص حقیقی هستید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و بر روی "مرحله بعد" کلیک کنید (چنانچه رمزشخصی خود را فراموش کرده اید میتوانید بر روی لینک "رمز عبور خود را فراموش کرده ام !" کلیک کنید).

سامانه ابلاغ

در مرحله بعد پیامکی به شماره همراهی که به نام شخص است ارسال خواهد شد ، کد دریافتی را در قسمت رمز موقت وارد کرده و بر روی "ورود" کلیک کنید (در صورتی که کد رادریافت نکردید بر روی لینک "رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت" کلیک کنید).


در صورتی که با موفقیت وارد صفحه زیر شدید از اینجا به بعد میتوانید پرونده های قضایی خود را مشاهده کنید.

در صورتی که قصد دارید پرونده های خاصی از بازه زمانی مشخصی را مشاهده کنید "از تاریخ" ، "تا تاریخ" را وارد کرده و بر روی "بازیابی اطلاعات" کلیک کنید.
همچنین قادر هستید با علامت زدن مختومه شده ها و مختومه نشده ها آنها را بازیابی کنید ، اگر شماره پرونده خاصی را در نظر دارید در قسمت "شماره پرونده" وارد کرده و بر روی "بازیابی اطلاعات" کلیک کنید.

در صورتی که در بازه زمانی با اطلاعات وارد شده پرونده ای وجود داشته باشد اطلاعات آن را در جدول آخر صفحه مشاهده خواهید کرد. بر روی پرونده مورد نظر خود کلیک کنید.


در صفحه جدید باز شده شماره پرونده ، ردیف فرعی و رمز پرونده به طور خودکار پر شده و برای مشاهده هر یک از موارد "خلاصه پرونده" ، "روند کار پرونده" ، "ردیف های فرعی" و "آخرین موضوعات" بر روی آن ها کلیک کنید. برای چاپ هر قسمت هم میتوانید بر روی "مشاهده چاپ" کلیک کنید.

در صورتیکه اطلاعات پرونده شما به‌روز نشده و یا وجود نداشته باشد باید بر روی لینکی که با فلش قرمز مشخص شده است کلیک کنید.

در پنجره باز شده شماره پرونده ، ردیف فرعی ، نوع اشکال و شرح مختصری از پرونده را وارد کرده و بر روی "ارسال اشکال" کلیک کنید تا توسط کارشناسان در اسرع وقت آنرا بررسی شود.

با کلیک بر روی قسمت مشخص شده با فلش قرمز رنگ از بالا سمت چپ سایت، میتوانید اطلاعات حقیقی و حقوقی خود را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza