چگونگی ایجاد درایو بازیابی (USB recovery drive) در ویندوز 10

1397/7/16 23:13

درایوهای بازیابی یک ابزار ضروری برای ویندوز 10 است و در مواقعی که ویندوز احتیاج به تعمیر داشته باشد میتواند به کاربر بسیار کمک کننده باشد ،

به برنامه ای که میتواند به شما جهت رفع مشکلات ویندوز10 کمک کند Recovery Media Creator گفته میشود. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه توسط Recovery Media Creator بر روی یک کارت حافظه ، فلش مموری USB یا یک هارد اکسترنال درایو بازیابی ایجاد کنیم.


1) اجرای Recovery Media Creator در ویندوز 10

روش اول : در اولین قدم باید کارت حافظه ، فلش USB یا هارد اکسترنالی که قصد بازیابی اطلاعات از آن را دارید را به رایانه متصل کنید. هنگامی که ویندوز 10 موفق به شناسایی حافظه شد از منو استارت عبارت Create a recovery drive را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید.

 اجرای Recovery Media Creator در ویندوز 10

روش دوم : راه دیگر برای باز کردن Recovery Media Creator این است که همزمان دکمه های Win+i را از روی صفحه کلید فشار داده و از قسمت جستجو عبارت recovery را تایپ کرده و از نتایج بر روی Create a recovery drive کلیک کنید.

 اجرای Recovery Media Creator در ویندوز 10

روش سوم : روش دیگر باز کردن آن این است که وارد کنترل پنل شده و بر روی Recovery کلیک کنید. و از صفحه باز شده گزینه Create a recovery drive را انتخاب کنید.

 اجرای Recovery Media Creator در ویندوز 10


در نهایت یک پیغام UAC (کنترل حساب کاربری کاربر) ظاهر خواهد شد که برای اجرا باید بر روی Yes کلیک کنید.

 اجرای Recovery Media Creator در ویندوز 10


2) چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

Recovery Media Creator در مواقعی که رایانه شما قادر به اجرا شدن نیست با بازگرداندن درایو بازیابی که بر روی کارت حافظه ، فلش USB یا هارد اکسترنال میتواند مشکلات ویندوز را رفع کنید.

در صفحه باز شده گزینه ای به نام Backup system files to recovery drive را مشاهده خواهد کرد ، اگر این گزینه فعال باشد درایو بازیابی گزینه ای برای نصب ویندوز 10 به شما ارائه خواهد کرد ، یعنی اینکه فایلهای سیستمی مهم را هم پشتیبان خواهد گرفت و اگر شما این گزینه را فعال نکنید به فضای کمتری از حافظه احتیاج خواهید داشت زیرا از فایلهای سیستمی پشتیبان نخواهد گرفت. برای ویندوز 10 نسخه 32 بیتی شما باید یک حافظه با حداقل 4 گیگابایت فضا در اختیار داشته باشید و برای نسخه 64 بیتی حداقل یک فلش 8 گیگابایتی لازم است. بر روی Next کلیک کنید.

چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

در مرحله بعد از شما خواسته میشود که یک فلش USB یا هارد اکسترنال را انتخاب کنید که دارای حداقل میزان فضا برای ذخیره سازی باشد. در تصویر زیر حدقل 8 گیگابایت فضا لازم دانسته شده است. بر روی Next کلیک کنید.

چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

در این مرحله شما یک هشدار دریافت خواهید کرد که هر آنچه که در فلش مموری یا هارد اکسترنال شما است حذف خواهد شد. در صورتی که محتویات فلش مموری یا هارد اکسترنال برای شما مهم نیست بر روی Create کلیک کنید.

چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

درحال حاضر درایو فرمت شده و ابزار بازیابی سیستم در آن کپی شده است. این عملیات میتواند 10 الی 15 دقیقه زمانبر باشد ولی اگر فایلهای سیستمی را بخواهد پشتبان گیری کنید ممکن است این زمان بیشتر شود. اگر فلش مموری یا هارد اکسترنال شما USB3 باشد سرعت کپی کردن فایلها بیشتر خواهد بود و زمان 10 الی 15 دقیقه ای کمتر خواهد شد.

چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

در نهایت در صورتی که بازیابی به طور کامل انجام شد بر روی Finisht کلیک کنید.

چگونگی ایجاد کردن یک درایو بازیابی

در حال حاضر شما یک درایو بازیابی دارید که میتوانید از آن در مواقعی که ویندوز به مشکل برخورد کرد استفاده کنید ، فلش مموری یا حافظه خود را در مکانی امن قرار داده و از انتقال فایلهای دیگر بر روی آن خودداری کنید.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin