معرفی برنامه هایی برای ترک اعتیاد و محدودیت استفاده از گوشی

1397/7/17 12:18

آیا زمان زیادی از وقت خود را صرف استفاده از تلفن همراه میکنید؟ آیا تاکنون سعی کرده اید که کمتر از فناوری استفاده کنید ولی موفق به این کار نشده اید؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با اپلیکیشن های بسیاری خوبی که در زمینه کنترل زمان استفاده از گوشی و مبارزه با اعتیاد استفاده از فناوری میتوانند به شما ، دوستان و یا نزدیکانتان کمک کنند را معرفی خواهیم کرد.


قابلیت Screen Time   

در نسخه جدید IOS 12 قسمتی به نام Time Screen اضافه شده است که به طور خاص برای مدیریت زمان کاربران در استفاده از گوشی ایجاد شده است. این برنامه میتواند استفاده از گوشی را نظارت کرده و قادر است تا زمان مصرفی کاربر در یک برنامه خاص را محدود کند. به عنوان مثال اگر هرروز ساعت ها در برنامه های شبکه های اجتماعی وقت خود را تلف میکنید میتوانید کاری کنید که به طور محدود مثلا روزانه 2 ساعت اجازه استفاده از برنامه را داشته باشید.
زمانی که 5 دقیقه دیگر تا اتمام وقت شما وقت باقی مانده برنامه به شما هشدار خواهد داد و هنگامی که وقت شما به پایان برسد برنامه مورد نظر بسته خواهد شد.
همچنین سیستم عامل به طور خودکار زمان هایی که شما در برنامه های مختلف وقت خود را صرف میکنید را محاسبه کرده و به شما نمایش خواهد داد.
برای فعال کردن Screen Time وارد Settings شده و گزینه Screen Time را انتخاب کنید.
و برای فعال کردن محدودیت استفاده از برنامه ها به Settings رفته و بر روی Screen Time ضربه بزنید ، آنگاه وارد App Limits شده و برنامه ای که قصد ایجاد محدودیت بر روی آن را دارید را انتخاب کنید.


برنامه Forest

برنامه های زیادی مانند Forest وجود دارند ولی Forest بهترین آنهاست ، در این برنامه شما یک درخت دارید که مدت زمانی که از گوشی استفاده نمیکنید درخت شروع به رشد میکند ، اگر در زمان مشخص شده از برنامه Forest خارج شوید و یا اقدام به کاری دیگر در گوشی کنید درخت شما رشد نخواهد کرد و خُشک خواهد شد. این کار باعث میشود که شما همزمان با رشد درخت خود از کار کردن با گوشی خودداری کنید.


برنامه Space 

Space یک برنامه بسیار جذاب است که امکاناتی از قبلی Screen Time یا زمان استفاده از گوشی را در اختیار کاربران قرار میدهد. هنگامی که Space را اجرا میکنید از شما سوالاتی پرسیده خواهد شد که که با جواب دادن به آنها Space بهتر میتواند به شما برای ترک اعتیاد استفاده از گوشی کمک کند.
شما در این برنامه میتوانید محدودیت هایی را برای استفاده از گوشی و برنامه های مختلف در آن ایجاد کنید درست مانند محدودیت استفاده از برنامه در ios 12.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin