مراحل دریافت مجوز خروج از کشور مشمولین با کد سخا و دریافت کد سقا برای زیارت اربعین

1397/7/22 10:14

هرساله سیل عظیمی از عاشقان امام حسین (علیه السلام) در اربعین حسینی پای پیاده به سمت کربلا و نجف حرکت میکنند. این شور حسینی هر سال بیشتر و بیشتر میشود ، از میان عاشقان پیاده روی اربعین دانشجویان مشمول خدمتی هستند که باید برای خروج از کشور مجوزهای لازم را برای اخذ گذرنامه و ویزا دریافت کنند. در این مقاله راهنمایی را آماده کرده ایم که روند انجام این مراحل را معرفی خواهد کرد.


مراحل دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر مشمول

1) مراجعه دانشجو به دفاتر پلیس 10+ و دریافت کد سخا

دانشجویان مشمول باید به دفاتر پلیس 10+ رفته و کد سخا نظام وظیفه خود را دریافت کنند.

2) مراجعه به بانک قوامین و افتتاح حساب

اگر دارای حساب بانک قوامین هستید نیازی به افتتاح حساب نیست مگر نه باید در بانک قوامین یک حساب بانکی افتتاح کنید. شماره حساب نیز باید به نام خود شخص باشد.

3) ثبت درخواست مجوز خروج از کشور

دانشجویان مشمول باید با ورود به سامانه evazifeh.epolice.ir    درخواست خود را برای خروج از کشور ثبت کنند. برای ورود کد ملی و کد سخا (دز مرحله 1 از پلیس 10+ گرفته اید) الزامی است.

در صفحه اصلی بر روی "درخواست مجوز خروج از کشور" کلیک کنید.

درخواست مجوز خروج از کشور

تمامی موارد را با دقت مطالعه کرده و تیک "موارد فوق مورد تایید می باشد" را انتخاب کرده و بر روی دکمه "تایید" کلیک کنید.

در قسمت پایین صفحه علت درخواست و مقصد سفر را مطابق تصویر پُر کرده و بقیه موارد را بر اساس تاریخ آغاز و پایان سفر خود را مشخص کنید. بر روی "ثبت درخواست" کلیک کنید.

پس از ثبت درخواست باید مراحل پرداخت را انجام دهید.

4) استعلام هویت دانشجو از دانشگاه توسط وظیفه عمومی و احراز هویت دانشجو توسط دانشگاه

این مراحل توسط وظیفه عمومی و دانشگاه قابل پیگیری است.

5) وثیقه

با وثیقه : دانشجویان باید وثیقه 3 میلیون تومانی را برای خروج از کشور تودیع کنند.

بدون وثیقه : باید کد سازمانی (سقا) را وارد سامانه کرده و با تودیع وثیقه 100 هزارتومانی از مراحل وثیقه عبور کنند (توضیحات مربوط به کد سقا در آخر مقاله بیان شده است).

طلاب حوزه‌های علمیه نیز طبق تفاهمهای صورت گرفته می‌توانند با مراجعه به مراکز مدیریت حوزه علمیه استانها و ضمانت حوزه‌های علمیه، بدون نیاز به سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور دریافت کنند. 

افرادی که در قانون جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده‌اند در صورت پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه می‌توانند برای تمامی سفرهای زیارتی و سیاحتی با سپردن وثیقه کامل، مجوز خروج از کشور دریافت کنند، دانش‌آموزان مشمول باید با گواهی اشتغال به تحصیل به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

6) مراجعه به پلیس 10+

پس از اینکه تمامی مراحل در سایت انجام شد باید بعد از گذشت 24 ساعت به پلیس 10+ مراجعه کرده و از اینکه شما مجوز لازم برای خروج از کشور را کسب کرده اید یا نه اطمینان حاصل کنید ، در صورتی که مجوزهای لازم را کسب کردید باید برای اخذ گذرنامه و ویزا به مراکز کارگزاری معتبر مراجعه کنید.


نحوه دریافت کد سازمانی (سقا) 

کد سقا یا ستاد قرارگاه اربعین برای آن دسته از دانشجویانی است که میخواهند مراحل دریافت خروج از کشور را بدون وثیقه 3 میلیونی و با پرداخت 100 هزارتومان انجام دهند. در زیر کلیپ آموزشی چگونگی دریافت کد سقا را مشاهده خواهید کرد :


چارت مراحل دریافت مجوز خروج از کشور در سال 97

چارت مراحل دریافت مجوز خروج از کشور در سال 97


بیشتر بخوانید : پیگیری وضعیت نظام وظیفه و ورود به سامانه سخا

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza