معرفی روش های انتقال فایل به صورت بدون سیم (وای فای) از گوشی به رایانه و بلعکس

1397/7/23 16:08

امروزه رایانه و گوشی هوشمند دو وسیله ای هستند که در زندگی روزمره ما به وفور از آن ها استفاده میشود ، انتقال فایل های بین رایانه و گوشی هوشمند یک امر بسیار مهم است که دانستن روش های انتقال بین این دو وسیله از اولویت بالایی برخوردار است.
بسیاری از کاربران روش انتقال خود را از طریق کابل گوشی انجام میدهند ، چون در نگاه اول راحتتر از روش بدون سیم عمل خواهد کرد ، ممکن است شما کابلی در اختیار نداشته باشید اینجاست که باید روش های انتقال فایل بین رایانه و گوشی هوشمند را از طریق روش های بدون سیستم انجام دهید.

احتمال ویروسی شدن گوشی یا رایانه از طریق انتقال به صورت کابل بیشتر از روش بدون سیم است.

کاربران اپل برای انتقال فایل های خود بین لپ تاپ و گوشی از AirDrop استفاده میکنند ، ولی کاربران اندرویدی از چه روش هایی باید استفاده کنند؟

در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش های انتقال فایل ها به صورت بدون سیم را برای شما کاربران وبسایت اُمیگو شرح دهیم. انواع روش هایی که به آنها خواهیم پرداخت :

  • شبکه وای فای
  • بلوتوث
  • USB On-The-Go
  • wireless media readers
  • دراپ باکس
  • ایمیل
  • پیامرسان ها


1) انتقال از طریق شبکه وای فای

یکی از بهترین روش ها برای به اشتراک گذاری فایل ها استفاده از یک شبکه بیسیم مشترک است. برنامه های زیادی وجود دارند که عمل انتقال را انجام میدهند ، یکی از این برنامه ها Filedrop است.
مرحله اول : در اولین قدم باید نسخه ی اندروید و رایانه برنامه filedrop را دانلود کرده و آنها را بر روی گوشی و رایانه نصب کنید. بعد از نصب هر دو برنامه را باز کرده و و بر روی دکمه Scan کلیک کنید.

Filedrop نسخه اندروید Filedrop نسخه ویندوز

مرحله دوم : برنامه رایانه از شما خواهد پرسید که کدام دستگاه را برای انتقال فایل انتخاب میکنید ، دستگاه گوشی را انتخاب کرده تا یک کد از شما درخواست کند.

برنامه Filedrop

مرحله سوم : این کد را میتوانید در از روی برنامه گوشی پیدا کنید. کد را در برنامه رایانه وارد کرده تا در صورت صحیح بودن ارتباط برقرار شود.
مرحله چهارم : انتقال فایل ها به سادگی قابل انجام است کافی است فایل های خود را برای انتقال به گوشی درون برنامه با کلیک و درگ بیندازید.
مرحله پنجم : اگر شما میخواهید که از اندروید به ویندوز فایلی را انتقال دهید میتوانید از طریق برنامه به گالری یا مدیریت فایل خود مدیریت فایل مراجعه کرده و فایل های مورد نظر را برای انتقال انتخاب کنید.

برنامه Filedrop

مرحله ششم : پیغام تایید برای انتقال در دستگاه مقصد را قبول کرده تا بلافاصله فایل ها انتقال پیدا کنند، در بخش اعلان های برنامه فایل های در حال ارسال نمایش داده میشوند.
در مقاله ای جداگانه آموزش انتقال فایل توسط برنامه Shareit داده شده است که آنرا میتوانید از اینجا مطالعه کنید.


2) انتقال از طریق بلوتوث

در زماهای نه چندان دور یکی از راه های پر طرفدار انتقال فایل ها بین دو گوشی استفاده از بلوتوث بود ، امروزه نیز میتوانیم از این قابلیت استفاده کنیم اما برای انتقال فایل هایی که حجم آنها کم است ، از آنجایی که بیشتر لپ تاپ های امروزی از بلوتوث پشتیبانی میکنند میتوانید برای انتقال از این روش استفاده کنید.
مرحله اول : برای شروع باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث سیستم روشن است ، شما میتوانید با نوشتن عبارت Bluetooth در جستجو نوار استارت وارد آن شوید.

انتقال فایل از طریق بلوتوث

مرحله دوم : در صورتی که قصد ارسال فایل از رایانه به گوشی را دارید گزینه Send Files را انتخاب کرده و در صورتی که قصد دارید اگر گوشی به رایانه فایل ارسال کنید باید گزینه Receive Files را انتخاب کنید. بر روی گزینه Send Files کلیک کرده تا در صفحه باز شده بتوانید گوشی خود را مشاهده کنید (بلوتوث گوشی باید روشن باشد)

انتقال فایل از طریق بلوتوث

مرحله سوم : پس از انتخاب گوشی و انتخاب فایل(ها) ارسالی از طرف رایانه یک کد نمایش داده میشود که آن کد را باید در گوشی اندروید وارد کنید.
مرحله چهارم : تاییده های لازم را قبول کرده تا مراحل انتقال فایل ها انجام گیرد.


3) انتقال از طریق USB On-The-Go یا همان OTG

انتقال فایل از طریق otg

اگر گوشی اندرویدی شما از OTG پشتیبانی میکند به راحتی میتوانید توسط فلش مموری به انتقال فایل های خود بپردازید.
OTG یک قطعه کوچک است که یک سر آن درون پورت شارژ گوشی رفته و سر دیگر آن به فلش مموری میخورد (برخی از فلش ها دارای یک سر اضافی otg است).

انتقال فایل از طریق otg

با اتصال otg به گوشی به مدیریت فایل خود بروید و فایل هایی که قصد انتقال دارید را کپی کرده و با رفتن به حافظه خروجی (External) که همان مموری درون otg است تمامی فایل های کپی شده را past کنید.
پس از انتقال میتوانید فلش را به رایانه وصل کرده و از آنها استفاده کنید ، این عمل میتواند از رایانه به گوشی هم انجام گیرد.
این روش برای انتقال فایل هایی که حجم بالا دارند مناسب است.


4) انتقال از طریق wireless media readers

انتقال از طریق wireless media readers

یکی دیگر از ابزارهایی که میتواند در انتقال فایل ها از گوشی به رایانه و بلعکس به ما کمک کند Wireless Media Reader یا رسانه خوان بی سیم است. به این دستگاه کارت SD یا فلش مموری متصل میشود که با اتصال دستگاه به یک وای فای سایر دستگاه های متصل به Wireless media readers میتوانند از فایل های درون آن استفاده کنند.

انتقال از طریق wireless media readers

این روش را میتوان به عنوان یک منبع ذخیره سازی بین رایانه و گوشی نام برد.


5) انتقال از طریق دراپ باکس

دراپ باکس یک فضای ابری ذخیره سازی است که از طریق اینترنت میتوانید فایل های خود را در سرورهای دراپ باکس آپلود کنید. دراپ باکس بر روی انواع پلتفرم ها مانند رایانه و گوشی قابل نصب است.
قبلا در مقاله ای جداگانه به طور کامل در مورد دراپ باکس توضیحاتی را ارائه کردیم که میتوانید آنرا از اینجا مطاله کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه استفاده از گوگل درایور در کامپیوتر

6) انتقال از طریق ایمیل

انتقال از طریق ایمیل

ایمیل اغلب برای ارسال متون و تصاویر شما به دوستانتان مورد استفاده قرار میگیرد ، با توجه به فضاهای زیادی که سرویس های ایمیل دهنده در اختیار ما قرار میدهند میتوانیم نیم نگاهی به ایمیل ها برای انتقال بدون سیم بین رایانه و گوشی داشته باشیم.
به هر حال اگر قصد انتقال فیلم و تصاویر چند گیگابایتی سنگین را دارید پیشنهاد میکنیم از دیگر روش ها به جای انتقال از طریق ایمیل استفاده کنید.


7) انتقال از طریق پیامرسان ها

امروزه پیامرسان ها بیشتر از قبل نقش بسزایی در زندگی افراد پیدا کرده اند همچنین هر روز به محبوبیت این شبکه های اجتماعی افزوده میشود و مطابق با همین افزایش محبوبیت شرکت های تولید کننده پیامرسان ها به امکانات برنامه های خود می افزایند.
اغلب پیامرسان ها از فضای ذخیره سازی ابری استفاده میکنند ، به طوری که تمامی چت ها و فایل های شما در گوشی و رایانه قابل دسترسی هستند.
از پیامرسانهایی که میتوانند از فضای ابری استفاده کنند میتوانیم به تلگرام ، واتساپ ، آی گپ و... نام برد.
به طور مثال شما برای انتقال فایل از طریق تلگرام باید ابتدا نسخه ویندوزی برنامه تلگرام را نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با ورود به صفحه چت خود که با عنوان Saved Message مشخص گردیده اقدام به ارسال فایل ها و حتی پیام ها برای خود کنید.

از آن طرف با نصب برنامه اندرویدی تلگرام در گوشی، وارد صفحه چت خود یا همان Saved Message شده تا تمامی فایل ها و پیام های ارسال شده از رایانه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin