آموزش انتشار و ویرایش استوری در برنامه اسنپ چت

1397/7/24 14:12

اسنپ چت (SnapChat) یکی از محبوبترین برنامه های به اشتراک گذاری تصاویر در بین کاربران در دنیا است. قابلیت های جذاب و منحصفر به فردی که اسنپ چت ارائه میکند باعث شده تا اینستاگرام برنامه اسنپ چت را به عنوان اصلی ترین رقیب خود حساب کند ، حتی در بسیاری از اوغات دیده شده که اینستاگرام از اسنپ چت الگوبرداری میکند.

هدف اصلی برنامه اسنپ چت به اشتراک گذاری تصاویر و ویدویهای کاربران تا 24 ساعت گذشته است ، این قابلیت در برنامه اینستاگرام نیز به نام استوری وجود دارد که اینستاگرام آنرا از اسنپ چت الگو برداری کرد.

در این مقاله قصد داریم تا چگونگی قرار دادن استوری را در برنامه اسنپ چت آموزش دهیم.


عکس و فیلم گرفتن یا انتخاب عکس از گالری

با باز شدن برنامه و در صفحه اول دوربین گوشی فعال میشود ، برای گرفتن عکس بر روی دکمه دایره تک ضربه بزنید و برای گرفتن ویدیو دست خود را بر روی دکمه نگه دارید.

عکس و فیلم گرفتن یا انتخاب عکس از گالری

چنانچه قصد دارید از تصویری از گالری را به عنوان استوری انتخاب کنید صفحه گوشی خود را از پایین به بالا بکشید.
با کشیدن صفحه از سمت راست به چپ به تب Camera Roll بروید.

عکس و فیلم گرفتن یا انتخاب عکس از گالری

بر روی تصویر مورد نظر انگشت خود را نگه داشته و با توجه به لیست ظاهر شده بر روی Edit Snap ضربه بزنید.

عکس و فیلم گرفتن یا انتخاب عکس از گالری


ویرایش استوری قبل از انتشار

پس از اینکه عکسی توسط دوربین گرفتید یا یک تصویر از گالری خود انتخاب کردید وارد صفحه ویرایش میشوید. در این صفحه انواع ابزارهای مختلف برای ویرایش ، زیباتر و کاربردیتر استوری بدر اختیار دارید که هر یک از این ابزارها را معرفی خواهیم کرد :

ویرایش اسنپ قبل از انتشار

1) با انتخاب این ابزار میتوانید بر روی تصویر خود متن اضافه کنید ، پس از نوشتن متن مورد نظر از بالای صفحه کلید میتوانید انواع قالب های رنگی برای متن را انتخاب کنید. همچنین با تغییر نوار لغزنده گوشه صفحه میتوان به طور دلخواه رنگی را برای متن خود انتخاب کرد. در نهایت بر روی علامت تیک صفحه کلید ضربه بزنید. پس از قرار گیری متن بر روی صفحه میتوانید با تاچ کردن صفحه آنرا جابجا ، کوچک و بزرگ کنید.

قرار دادن متن بر روی اسنپ چت

2) این ابزار میتواند به کشیدن خطوط بر روی تصویر به شما کمک کند ، برای کشیدن کافی است انگشت خود را روی صفحه بکشید ، از نواز لغزنده کنار صفحه هم میتوانید رنگ خطوط را تغییر دهید. برای کلفت و نازک کردن اندازه قلم با دو انگشت خود مانند حالت زوم جلو و عقب ، اندازه قلم را تغییر دهید.

کشیدن خط بر روی اسنپ چت

3) برای اضافه کردن استیکر ها و شکلک های مختلف در تصویر از این ابزار میتوانید استفاده کنید ، همچنین میتوانید تصاویر متحرک gif یا ساعت را بر روی تصویر قرار دهید.

اضافه کردن استیکر بر روی اسنپ چت

4) توسط این ابزار میتوانید کارهای جالبتری بر روی تصویر انجام دهید ، ابتدا توسط انگشت خود یک شی را با حالت کشیدن انتخاب کرده تا بتوانید از آن شی انتخاب شده یک استیکر ایجاد کنید ، در تصویر زیر سر بیل گیتس را انتخاب کرده ایم :)

ایجاد استیکر اسنپ چت

5) یکی از پرکاربردترین ابزارهای اسنپ چت تغییر فیلترهای تصویر است. با انتخاب هر یک از فیلترها تغییراتی در ظاهر تصویر ایجاد میشود.

فیلترهای اسنپ چت

6) به کمک این ابزار میتوانید یک لینک یا صفحه وبی را به استوری خود پیوست کنید ، برای اینکار آدرس صفحه ای را تایپ کرده و بر روی دکمه Attach to Snap ضربه بزنید.

کاربران برای ورود به صفحه وب پیوست شده باید در پایین وسط صفحه استوری، بر روی علامت Attach ضربه بزنند.

اتچ در اسنپ چت

7) مدت زمانی که هر کاربر میتواند استوری شما را مشاهده کند را میتوان به ثانیه از اینجا مشخص کرد.

مدت زمان نمایش اسنپ

8) به کمک این ابزار میتوانید تصویر را برش داده یا بزرگ و کوچک کنید.

برش تصویر در اسنپ چت


انتشار استوری

پس از اینکه ویرایش های لازم بر روی تصویر را انجام دادید باید استوری خود را منتشر کنید. برای اینکار بر روی دکمه آبی رنگ پایین صفحه ضربه بزنید.

انتشار اسنپ

در صفحه بعدی باید مشخص کنید که استوری خود را قصد دارید برای چه مخاطب یا مخاطبانی ارسال کنید ، اگر میخواهید استوری فقط برای برخی از دوستانتان نمایش پیدا کند باید از لیست Friends دوست یا دوستانتان را انتخاب کنید.

چنانچه میخواهید استوری برای تمامی افراد قابل مشاهده باشد بر روی My Story ضربه بزنید.

انتشار اسنپ

در نهایت بر روی Send از پایین صفحه ضربه بزنید.

انتشار اسنپ


مشاهده استوری

پس از انتشار استوری در صفحه اصلی برنامه بر روی پروفایل خود ضربه زده و در صفحه جدید باز شده بر روی تصویر My Story ضربه بزنید.

مشاهده استوری

با کشیدن صفحه از پاین به بالا میتوانید قابلیت هایی از قبیل اینکه چه کسانی استوری را مشاهده کرده اند ، چه صفحه ای پیوست شده و... را مشاهده کنید.

مشاهده استوری


از اسنپ چت بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin