برنامه نویسی در گوشی اندروید ، معرفی برنامه های کد نویسی

1397/7/26 11:43

برنامه نویسی یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا است ، البته این لذت برای کسی است که عاشقانه برنامه نویسی میکند. کدنویسی یا همان برنامه نویسی در محیط های توسعه دهنده کد انجام میشود که باید برنامه هایی را بر روی رایانه نصب کرد و توسط کامپایلرهای مخصوص آنها را اجرا کرد.

برنامه نویسی در گوشی اندروید، معرفی برنامه های کد نویسی

در این مقاله برنامه هایی را معرفی خواهیم کرد که میتوانند در نوشتن کد در محیط اندروید به شما کمک کنند ، درست است که این برنامه ها به قدرت برنامه های رایانه ای عمل نمیکنند اما در مواقعی که در مسافرت هستید و دسترسی به رایانه ندارید میتواند مفید باشد ، همچنین این برنامه ها میتواند برای کسانی که آماتور و علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی هستند مفید واقع گردد.


1) Turbo Editor

Turbo Editor

برنامه Turbo Editor یک ویرایشگر کد نویسی است که میتواند برای یادگیری مفید باشد. این برنامه از چندین زبان برنامه نویسی از قبیل CSS ، HTML5 ، JavaScript و پایتون پشتیبانی میکند.
بزرگترین ایراد برنامه مزاحمت اشکال و دکمه های اطراف محیط کدنویسی است که امکان پیدا کردن خطوط کد به خوبی میسر نمیشود.
از مزایای این برنامه میتوانیم به رابط گرافیکی خوب برای به دست آوردن مهارت های برنامه نویسی در یک محیط کد باز اشاره کرد که اجازه میدهد کدهای خود را در Hangouts و در کارت SD محلی به اشتراک بگذارید.

دانـلود


2) Quoda

Quoda

برنامه Quoda کمی پیچیده تر از برنامه Turbo Editor است ، این برنامه از چندین زبان از جمله Perl ، SQl ، Ruby ، Lua و ... پشتیبانی میکند.
این ویرایشگر کد خطاهای سینتکس(Syntax) یا املایی را با توجه به زبان مشخص خواهد کرد. برنامه دارای دو نسخه رایگان و حرفه ای است که در نسخه حرفه ای امکاناتی بیشتر از قبیل اشتراک کدها در گوگل درایو و دراپ باکس را داراست.

دانـلود


3) Decoder

Decoder

اگر شما در یک مسافرت طولانی به سر میبرید یا در مکانی هستید که دسترسی به رایانه ندارید این برنامه میتواند به شما کمک زیادی کند. Decoder به شما اجازه میدهد تا بیش از 30 زبان برنامه نویسی مختلف را در آن پیاده سازی کنید ، ویژگی نمایش خروجی در حال حاضر فقط برای کدهای تحت وب قابل انجام است.
پیشنهاد میکنیم یک صفحه کلید کامپیوتر را توسط OTG به گوشی یا تبلت وصل کرده و از برنامه نویسی با این برنامه نهایت لذت را ببرید.

دانـلود


4) DroudEdit 

DroudEdit

این برنامه یک کامپایلر کامل است که برنامه های قبلی که معرفی شده را در خود پوشش میدهد. برخی از افراد بخاطر تبلیغات آزاد دهنده در این برنامه نسخه رایگان این برنامه را ترجیح نمیدهند. به هرحال DroidEdit از محبوبیت خوبی بین توسعه دهندگان و برنامه نویسان برخوردار است.

دانـلود


5) AIDE

AIDE

این برنامه فهرستی از آموزشهای برنامه نویسی رایگان را دراختیار کاربران قرار داده تا با استفاده از آموزش ها و پیاده سازی کدها در محیط ویرایشگر کد بتوانند قدم به قدم برنامه نویسی را فرا بگیرند. به طور کلی شما قادر هسیتد پروژه های اندرویدی با کیفیت بالا را در این برنامه توسعه و کدنویسی کنید.
نسخه رایگان این برنامه مناسب است اما اگر میخواهید ویژگی ها بیشتر و بهتری را در برنامه در اختیار داشته باشید باید نسخه حرفه ای یا پولی آن را خریداری کنید.

دانـلود


0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza