به دست آوردن رنگ پیکسل در ویندوز توسط برنامه CatchColor

1397/7/28 14:04

بدست آوردن رنگ پیکسل یکی از مهمترین کارها در برنامه های گرافیکی است ، زیرا با رنگ بدست آمده میتوانید نقاط همجوار را رنگ آمیزی کنید یا از آن رنگ در جایی دیگر استفاده کنید. ابزار انتخاب رنگ در برنامه ها Color Picker گفته میشود.
این ابزار معمولا در اکثر برنامه های گرافیکی وجود دارد و تنها در داخل همان برنامه میتوان از آن استفاده کرد ، یعنی اگر شما بخواهید قسمتی از رنگ یک ویدیو را انتخاب کنید با ابزار فتوشاپ قادر به این کار نیستید.
در این مقاله برنامه CatchColor را معرفی خواهیم کرد که میتواند در تمامی صفحات ویندوز نقاط رنگی را بدست آورد این نقاط به صورت کدهای رنگی مشخص میگردد.


چگونگی کار با برنامه CatchColor

در ابتدا باید برنامه CatchColor را از لینک زیر دانلود کنید.

CatchColor دانلود

این برنامه به صورت قابل حمل است و نیازی به نصب ندارد. پس از اینکه برای اولین بار برنامه را اجرا کردید برنامه CatchColor در قسمت Syetem try در کنار ساعت ویندوز قرار خواهد گرفت.

برنامه CatchColor

برای اینکه بتوانید رنگی به دست بیاورید بر روی آیکون CatchColor راست کلیک را نگه داشته و موس را بر روی نقطه مورد نظر ببرید خواهید دید که کد رنگ در کنار موس نمایش داده خواهد شد و در نقطه مورد نظر راست کلیک را رها کنید.

برنامه CatchColor

کد رنگ در حافظه کلیپ برد کپی شده است و میتوانید آنرا در برنامه های گرافیکی به کارگیری کنید.
پیشنهاد میکنیم گزینه بزرگنمایی برنامه را فعال کنید ، به قسمت System try رفته و بر روی برنامه کلیک کنید. از منو باز شده به Options رفته و گزینه Display Zoomed را نتخاب کنید.

برنامه CatchColor

هم اکنون سعی کنید که یک نقطه رنگی را با راست کلیک بدست بیاورید ، خواهید دید که یک باکس از منطقه اطراف موس به صورت بزرگ نمایش پیدا خواهد کرد که به انتخاب دقیقتر پیکسل رنگی کمک زیادی خواهد کرد.

برنامه CatchColor


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin