روشهای پرداخت جریمه راهنمایی و رانندگی و خلافی خودرو

1397/7/30 10:29

قبض جریمه راهنمایی و رانندگی تلخترین هزینه ای که باید پرداخت شود ، این جریمه بابت تخلفاتی است که افراد مرتکب شده اند ، چنانچه جریمه شدید و تا دو ماه آینده قبض جریمه را پرداخت نکردید باید 2 برابر آن را پرداخت کنید در نتیجه پرداخت سریع و آسان قبض جریمه یکی از کارهایی است که باید افراد به آن آگاهی داشته باشند.
از سال 1387 افراد برای پرداخت جرائم رانندگی یا خلافی خودرو مجبور بودند در صف های طولانی بانک ها اقدام به پرداخت جریمه های خود کنند. اما با الکترونیکی شدن سامانه های بانکداری و پرداختی کشور از آن پس افراد میتوانند توسط راه های مختلفی اقدام به پرداخت جرائم رانندگی خود کنند.

جریمه خودرو

انواع راه های پرداختی الکترونیکی جرائم رانندگی شامل موارد زیر است که بر اساس نیاز خود میتوانید یک راه را برای پرداخت انتخاب کنید :

  1. اینترنت بانک
  2. دستگاه های خودپرداز ATM
  3. تلفن بانک
  4. دستگاه پوز
  5. اپلیکشن های پرداختی و USSD

برای پرداخت خلافی خودرو باید در ابتدا وارد اینجا شده و با وارد کردن شماره هشت رقمی پشت کارت خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کنید و طبق روش های گفته شده در این مقاله آن را پرداخت کنید. همچنین برای مشاهده میزان خلافی خودرو میتوان کد VIN پشت کارت ماشین را به شماره 3000515 پیامک کرد.


1) اینترنت بانک

چنانچه رمز دوم اینترنتی دراختیار دارید میتوانید از طریق درگاه پرداخت قبوض بانک ملی سریعا قبوض جریمه خود را پرداخت کنید. پیشنهاد ما هم استفاده از همین روش برای پرداخت قبوض جریمه است.

در ابتدا بر روی اینجا کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت قبوض بانک ملی شوید. بر روی "پرداخت قبوض" کلیک کنید.

پرداخت قبض از طریق بانک ملی

شناسه قبض و شناسه پرداخت که در قبض جریمه مشخص شده است را وارد کرده و بر روی دکمه "ثبت قبض" کلیک کنید.

قبض جریمه رانندگی

پرداخت قبض اینترنتی

خواهید دید که نوع قبض و مبلغ جریمه را در پایین مشخص خواهد کرد. بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید.

پرداخت جریمه راهنمایی و رانندگی از طریق اینترنت

مراحل پرداخت را انجام داده تا کد پیگیری دریافت کنید.

در صورتی که در پرداخت با بانک ملی مشکل داشتید میتوانید از پرداخت قبوض جریمه ای بانک انصار از اینجا اقدام به پرداخت جریمه و خلافی خودرو کنید.


2) دستگاه خود پرداز (عابر بانک)

افراد میتوانند قبوض جریمه رانندگی خود را از بانک های عضو شتاب (ملی ، سپه ، صادرات ، رفاه کارگران ، پاسارگاد ، سینا ، دی ، حکمت ایرانیان ، قوامین ، پست بانک ، توسعه تعاون ، پارسیان) پرداخت کنند.
بر روی برگه جریمه یک شناسه قبض و شناسه پرداخت وجود دارد. از طریق دستگاه عابر بانک به قسمت پرداخت قبوض رفته و شناسه های مشخص شده در قبض را وارد کنید ، مراحل پرداخت را تا پایان انجام داده تا قبض جریمه شما پرداخت شود.
در آخر رسید خودپرداز را نزد خود نگه دارید.

چنانچه قصد ترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی و رانندگی یا قصد دارید تا مالییت سند خود را تغییر دهید بهترین راه برای پرداخت خلافی خودرو استفاده از دستگاه های خودپرداز (ترجیحا بانک ملی) است.


3) تلفن بانک

راه دیگر پرداخت قبوض جریمه استفاده از تلفن بانک است. به وسیله تلفن ثابت یا همراه خود با شماره 2784-021 که تلفنبانک ملی است تماس گرفته و با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت مراحل پرداخت قبض جریمه را انجام دهید.

در نهایت کد پیگری را یادداشت کرده تا در صورت نیاز به مسئولین مربطه در مراکز راهنمایی و رانندگی ارائه گردد.


4) دستگاه کارت خوان (POS)

پرداخت جریمه های رانندگی برای کلیه دستگاه های کارتخوان عضو شتاب که قابلیت پرداخت قبوض را دارد ممکن است.

پس از کشیدن کارت وارد منوی پرداخت قبض شده و با انتخاب گزینه سایر قبوض  و وارد کردن شناسه قبض و پرداخت به سادگی قبض جریمه را پرداخت کنید (ممکن است منوی پرداخت قبض در بعضی از دستگاه های pos متفاوت باشد)


5) اپلیکشن های پرداختی و USSD

بسیاری از برنامه های الکترونیکی برای پرداخت قبوض وجود دارند که برای پرداخت جریمه به ما کمک میکنند برنامه هایی مانند ، آسان پرداخت ، آپ ، تاپ و...

در اینجا مراحل پرداخت جریمه از طریق برنامه آپ را توضیح خواهیم داد :

در ابتدا برنامه آپ را دانلود و نصب کنید. پس از باز کردن برنامه درصفحه اصلی بر روی دکمه "قبض خدماتی" ضربه بزنید.

پرداخت قبض در برنامه آپ

شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید. همچنین میتوانید برای راحت کار بر روی دکمه "بارکد خوان" ضربه زده و توسط دوربین بارکد پایین قبض را اسکن کنید.

پرداخت قبض در برنامه آپ

اسکن بارکد برگه جریمه

بلافاضله مبلغ جریمه به شما نمیاش داده خواهد شد ، توسط کارت اعتباری خود یا کیف پول برنامه میتوانید اقدام به پرداخت جریمه خود کنید.

پرداخت قبض جریمه توسط برنامه آپ

برای مشاهده مقالات مربوط به برنامه آپ اینجاکلیک کنید.

همچنین راه دیگر پرداخت قبض جریمه استفاده از کدهای دستوری USSD است که به طور مثال برای آسان پرداخت باید کد دستوری #733* ، پرداخت الکترونیک سامان #724* و تجارت الکترونیک پارسیان #708* را باید از گوشی خود شماره گیری کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza