جایگزین کردن برنامه Notepad plus plus با Notepda در ویندوز

1397/8/1 18:28

برنامه ++Notepad یکی از محبوبترین ویرایستارهای متن در جهان است که به صورت کد باز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه میتواند تعداد زیادی از فرمت های فایلی را باز و ویرایش کند.
از قابلیت های این برنامه میتوانیم به جستجوی قدرتمند ، بررسی نحوه صحیح نوشتن دستوران (syntax) ، ابزارهای بیشتر و... اشاره کنیم.
خوشبختانه با ارائه نسخه 7.5.9 قابلیت جایگزین کردن برنامه ++Notepad به جای Notepad در ویندوز وجود دارد ، این جایگزینی از طریق رجیستری انجام میشود و هیچ تغییری در فایلهای متنی ایجاد نخواهد کرد.

چگونگی جایگزین کردن ++Notepad با Notepad

نسخه 64 بیتی

در ابتدا نسخه 64 بیتی برنامه ++Notepad را از سایت notepad-plus-plus.org دانلود کرده و آنرا نصب کنید. محل نصب را پوشه پیشفرض انتخاب کنید.

Notepad++

Notepad++

به منو استارت رفته و در قسمت جستجو عبارت cmd.exe را تایپ کنید ، از نتایج به دست آمده بر روی cmd راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.
متن زیر را کپی و سپس در خط فرمان past کنید (در cmd راست کلیک کرده و Past را انتخاب کنید)

reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\notepad.exe" /v "Debugger" /t REG_SZ /d "\"%ProgramFiles%\Notepad++\notepad++.exe\" -notepadStyleCmdline -z" /f


نسخه 32 بیتی

نسخه 32 بیتی برنامه ++Notepad را در محل پیشفرض نصب کنید.
همانطور که در نسخه 64 بیتی گفته شد به منو استارت رفته و عبارت cmd.exe را تایپ کنید ، از نتایج بر روی cmd.exe راست کلیک کرده و گزینه run as administrator را انتخاب کنید.
در خط فرمان عبارت زیر را کپی کرده و در خط فرمان با راست کلیک گزینه past را انتخاب کنید. سپس اینتر را فشار دهید.

reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\notepad.exe" /v "Debugger" /t REG_SZ /d "\"%ProgramFiles(x86)%\Notepad++\notepad++.exe\" -notepadStyleCmdline -z" /f

با این اقدامات از هم اکنون برنامه Notepad اجرا نخواهد شد و به جای آن ++Notepad اجرا خواهد شد.

اگر قصد دارید تا به Notepad معمولی ویندوز برگردید در cmd خط زیر را کپی کرده و در خط فرمان past کنید و سپس اینتر را فشار دهید.

reg delete "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\notepad.exe" /v "Debugger" /f

برای کسب اطلاعات بیشتر برای جایگزینی برنامه ++Notepad به سایت رسمی برنامه مراجعه کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza