چگونگی تنظیم هشدار (Alarm) و تایمر (Timer) در ویندوز 10

1397/8/2 11:48

همیشه هشدار بیدارباش یا یادآوری را در گوشی های هوشمند خود تنظیم میکنیم چون زمان بیشتری گوشی در کنار ما وجود دارد. اگر شما جز افرادی هستید که زیاد وقت خود را در پشت رایانه صرف میکنید میتوانید هشدار و تایمری را در ویندوز 10 تنظیم کنید.
در ویندوز برنامه هشدار و تایمر مدت زیادی است که وجود دارد ولی بسیاری از کاربران از وجود آن بی اطلاع هستند. در این مقاله توضیحاتی را در مورد هشدار و تایمر در ویندوز 10 ارائه خواهیم کرد.


چگونگی اجرای Alarms & Clock

برای مشاهده ابزار Alarms & Clock وارد استارت شده و در قسمت جستجو عبارت Alarms را تایپ کنید تا در نتایج ظاهر شود. بر روی Alarms & Clock کلیک کنید.

چگونگی اجرای Alarms & Clock در ویندوز 10


کار با Alarms

زمانی که برنامه Alarms باز میشود چندین زبانه را مشاهده خواهید کرد.

کار با Alarms در ویندوز

زبانه Alarm برای زمانی است که میخواهید در یک روز و ساعت مشخصی هشداری برای شما پخش شود. برای ایجاد هشدار بر روی دکمه جمع از پایین سمت راست کلیک کنید.
در صفحه باز شده میتوانید نامی برای هشدار وارد کرده ، یا نوع تکرار هشدار را در قسمت Repeats مشخص کنید همچنین در قسمت Sound نوع زنگی را مشخص کنید یا در قسمت Snooze time زمان به تعویق انداختن هشدار در هر مرحله را مشخص کنید.

کار با Alarms


کار با Timers

کار با Timers در ویندوز

هشدارها در زمان مشخصی اجرا خواهند شد ولی تایمر بر اساس شماره معکوس کارخواهد کرد. اگر بر روی دکمه + کلیک کنید میتوانید یک تایمر را تنظیم کنید. به طور مثال قصد دارید که 10 دقیقه پشت سیستم بنشینید و پس از ده دقیقه هشداری برای شما پخش شود برای همین از تب Timers زمان 10 دقیقه را تنظیم کرده و بر روی Start کلیک کنید.
شمارش معکوس شروع شده تا موقعی که زمان به 00:00 برسد تا هشدار پخش شود.


سریعتر تایمر تنظیم کنید

اگر میخواهید سریعتر تایمری تنظیم کنید میتوانید از منو استارت کمک بگیرید در قسمت جستجو به طور مثال برای تنظیم ده دقیقه عبارت set timer 10 minutes را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.

set timer 10 minutes   set timer 10 minutes

اگر قصد دارید تا مانند تایمر هشداری را سریعتر تنظیم کنید در جستجوی منو استارت برای تنظیم کردن ساعت 6بعد از ظهر باید عبارت set an alarm for 6pm را تایپ کرده و در نهایت اینتر را فشار دهید.

set an alarm for 6pm

برای اینکه ساعت را در روز خاصی مانند دوشنبه تنظیم کنیم باید set an alarm for 6pm on mondays را تایپ کنید.

اگر Cortana را در ویندوز فعال کنید میتوانید با گفتن ساعت به صورت صوتی آنرا تنظیم کنید.
به عنوان مثال برای تنظیم تایمر 20 دقیقه ای باید عبارت set a timer for twenty minutes را بگویید و برای تنظیم ساعت هشدار در 6 بعد از ظهر set an alarm for 6pm را بگویید.

فعال کردن Cortana در ویندوز 10


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin