آموزش نصب و آزمایش میکروفون در ویندوز

1397/8/3 11:00

استفاده از میکروفون در رایانه میتواند در بسیاری از کارها کمک کننده باشد به طور مثال شما قصد ایجاد کلیپ در رایانه دارید و میخواهید با صدای خود بر روی آن صحبت کنید ، همچنین میخواهید با اسکایت با دوستتان ارتباط صوتی یا تصویری برقرار کنید یا اینکه بخواهید دستورات را در ویندوز 10 با فرمان های صوتی اجرا کنید. اینجاست که برای ورود صدای محیط به رایانه باید از میکروفون استفاده کنید.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تنظیم و تست میکروفون در ویندوز 10 آشنا کنیم.

اگر از لپ تاپ استفاده میکنید به طور پیشفرض میکروفون بر روی آن وجود دارد.


راه اندازی میکروفون

اولین کاری که باید برای اتصال میکروفون بررسی کنیم این است که نحو اتصال میکروفون به رایانه چگونه است ، معمولا دو روش اتصال بلوتوثی و کابلی وجود دارد.

در بیشتر اوغات که میکروفون بلوتوثی را به ویندوز متصل میکنید ویندوز به طور خودکار آن را تشخصی داده و پیکربندی میکند ، اگر ویندوز این کار را نکرد باید درایوهای مخصوص آن را از اینترنت دانلود کنید.

اگر قصد دارید تا میکروفون را با کابل به رایانه متصل کنید چناچه میکروفون دارای یک کابل با رنگ صورتی است آن را به کارت صدا که درگاهی صورتی رنگ دارد متصل کنید. اگر هم میکروفون فقط دارای یک کابل است آن را به درگاه آبی رنگ کارت صدا متصل کنید.

میکروفون

در صورتی که رایانه شما دارای پورت های ورودی صدا نیست یا اینکه ورودی صدا خراب است میتوانید از قطعه ای برای تبدیل کابل صدا به USB استفاده کنید.

کابل صدا به USB

پس از اتصال میکروفون به رایانه ، از منو استارت بر روی نماد Volume راست کلیک کرده و گزینه Sounds را انتخاب کنید.

گزینه Sounds در استارت

در پنجره Sound به زبانه Recording رفته تا تنظیمات میکروفون را مشاهده کنید. میکروفون مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و بر روی دکمه Configure کلیک کنید.

پنجره Sound

در پنجره تشخصی گفتار یا Speech Recognition بر روی لینک Set up Microphone کلیک کنید. در این پنجره میتوانید تنظیمات تشخصی گفتار را بهتر تنظیم کنید.

Set up Microphone

هنگامی که Wizard باز میشود نوع میکروفون را انتخاب کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

انتخاب میکروفون

در صفحه بعدی راهنمایی های لازم برای استفاده از میکروفون مطابق با نوع میکروفون نمایش داده میشود.

اتصال میکروفون

سپس Wizard برخی از متون را به شما میدهد که باید آنها را با صدای بلند بخوانید.

در مرحله بعد بر روی Next کلیک کنید.

تست میکروفون

در نهایت میکروفون شما آماده است و بر روی Finish کلیک کنید.

پایان اتصال میکروفون

اگر به هر دلیلی رایانه صدای شما نشنید یا صدا به رایانه منتقل نشد ممکن است که بر روی میکروفون شما دکمه قطع و وصل صدا وجود داشته باشد که باید آنرا نگه داشته تا صدا منتقل شود (این دکمه ها بیشتر بر روی هندزفری ها وجود دارد)


آزمایش میکروفون

پس از اینکه توسط Wizard تنظیمات میکروفون را انجام دادیم اینبار در مورد آزمایش میکروفون بحث خواهیم کرد. با یک آزمایش سریع میتوانید از صحت میکروفون خود اطمینان حاصل کنید.

با راست کلیک بر روی نماد Volume در نوار استارت گزینه Sounds را انتخاب کنید.

آزمایش میکروفون

در پنجره Sounds بر روی Recording کلیک کنید.

آزمایش میکروفون

هم اکنون با میکروفون خود صحبت کنید تا نوارهای سبز رنگ تکان بخورد. اگر با صحبت کردن شما نوراها مطابق آن حرکت میکنند یعنی اینکه میکروفون شما صحیح است.

آزمایش میکروفون

اگر نوار سبز حرکت میکند ولی به سختی به آخر میرسد این به این دلیل است که سطوح میکروفون تنظیم نیست. برای همین کار از زبانه Recording بر روی Properties کلیک کنید.

آزمایش میکروفون

به زبانه  Levels رفته و سپس حساسیت میکروفون خود را تنظیم کنید.

آزمایش میکروفون


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin