با ایپدهای جدید معرفی شده اپل (2018) بیشتر آشنا شوید

اپل ادعا میکند که که ایپد های جدید از لپ تاپ های موجود قوی تر هستن و میتوانند نسخه کامل برنامه هایی مانند Adobe Photoshop و Autodesk AutoCAD را به خوبی اجرا کنند ، نکته ی جالبی که درباره ی ایپد های جدید وجود دارد این است که آنها میتوانند به راحتی تبدیل به لپ تاپ شوند. 

اپل صفحه نمایش را در همان بدنه ی قبلی ایپد های 11 و 12.9 اینچی جای داده است.

ایپد های جدید در صفحه نمایش 11 و 12.9 اینچی عرضه شده اند البته با همان ابعاد بدنه ی قبلی . در هر دوی آنها صفحه نمایشگر super-sharp Retina به کار رفته و گوشه های گرد کماکان وجود دارد. به عنوان بخشی از کوچک سازی حاشیه ها ، اپل سنسور اثر انگشت را به نفع face id  حذف کرد (به علت برداشتن دکمه هوم) مزیت این قابلیت این است که صفحه ایپد دیگر بر اساس شتاب سنج که گاها بسیار اذیت کننده بود نمی چرخد ، بلکه با صورت شما میچرخد!

قابلیت promotion در ایپد وجود دارد ، این یعنی توانایی پخش تصاویر با 60  فریم بر ثانیه و همچنین توانایی تشخیص انگشت شما و قلم اپل با 120hz .

صحبت درباره ی قلم شد ، حالا قلم اپل به وسیله ی 102  تکه اهن ربایی درون ایپد به آن میچسبند و بلافاصله شروع به شارژ شدن می کنند. این یعنی دیگر نیازی به پورت lightining برای شارژ نیست !

درگاه ایپد های جدید از نوع type-c است که قابلیت هایی مانند macbook را همراه دارد ، میتوانید آن را به یک مانیتور خارجی وصل کنید ، به یک دوربین عکاسی وصل کنید یا حتی آیفون تان را بوسیله آن شارژ کنید ، درست مثل macbook .

تراشه جدید و بسیار قدرتمند A12x بسیار مناسب است و میتواند به راحتی کارهای دسکتاپ را انجام دهد. این تراشه همچنان هشت هسته ای ( چهار تا بزرگ ، چهار تا کوچک ) است اما این بار همه ی هشت هسته همزمان میتوانند فعالیت کنند . طراحی GPU به معماری هفت هسته ای ارتقا یافته است . در مقایسه با ایپد های قبلی شما عملکرد تک هسته ای را 35% سریع تر و عملکرد چند هسته ای را 90% سریع تر تجربه خواهید کرد !

عملکرد GPU سریع تر از یک xbox one s است به طوری که قابلیت اجرای بازی  Assassin’s Creed Rebellion با 120 فریم بر ثانیه وجود دارد.

ایپد پرو توانایی دیوانه وار تحمل 3 گیگابایت فایل psd  با 170 ورقه و رزولوشن 12000 در 12000 پیکسل را دارد. قلم حالا از ژست حرکتی double tap برای انتخاب بین ابزار ها در فتوشاپ و هر چیزی که توسعه دهندگان درون برنامه قرار دادند پشتیبانی می کند.

به لطف تراشه کنترل کننده حافظه جدید ایپد ها توانایی ارتقا تا یک ترابایت حافظه ی داخلی را دارند. مدل پایه از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد ، هر چند ارتقا ها چندان ارزان نیستند.

از دیگر لوازم جانبی سطح بالای ایپد های جدید میتوان به صفحه کلید اشاره کرد ، باز هم از طریق آهنربا به ایپد متصل می شود.

در زمینه ی صدا ایپد های جدید از چهار اسپیکر به صورت جفتی بهره میبرند ، پنج بلند گو هم وجود دارد که برای تماس های تصویری گروهی بسیار کارآمد است ( قابلیت جدید ای او ای 12.1 ).

ایپد های جدید در هفتم نوامبر عرضه می شوند. بسته بندی ایپد از یک شارژ سریع 18 ولتی بهره می برد.

مدل 11 اینچی 800 دلار قیمت دارد ( 1550 دلار برای نسخه ی یک ترابایتی ) . نسخه 12.9 اینچی هم 1000 دلار قیمت دارد ( 1750 دلار برای نسخه یک ترابایتی ) و برای افرادی که نسخه ی lTE  را میخواهند تمامی اینها بعلاوه ی 150 دلار میشود. در اروپا هم ایپد 11 اینچی با قیمت پایه ی 880 یورو عرضه می شود و مدل 12.9 اینچی نیز با قیمت پایه 1100 یورو عرضه می شود . برای مدل LTE نیز 170 یورو بیشتر باید پرداخت کرد. در نظر داشته باشید که ایپد ها در نسخه های 64 گیگ ، 256 گیگ، 512 گیگ و یک ترابایتی عرضه می شوند.

0
کــارمـا :
31
رادمان علاقه زیادی به مباحث فناوری بخصوص در حوزه گیمینگ و اخبار موبایل داره ، رادمان از 5 سالگی شروع به نوازنگی پیانو کرده و ورزش والیبال هم انجام میده ، شعار رادمان هم اینکه "فرصت ها یکبار بوجود میاد"
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
radman