برترین برنامه های آموزشی و بازی شطرنج در اندروید

1397/8/14 12:54

بر اساس تحقیقی که توسط نیویورک تایمز در مورد بازی شطرنج منتشر گردید این نکته بیان شده که بازی شطرنج مغز انسان را درگیر کرده و باعث پویایی و شادابی مغر انسان میشود ، انجام بازی شطرنج به طور مرتب میتواند یک تمرین خوب برای ذهن شما باشد.
پیدا کردن رقیب با سطوح مختلف کمی دردسر و زمانگیر است ، اما نگران نباشید ما در این مقاله برنامه هایی را معرفی خواهیم کرد که میتوانید با نصب آنها به مسابقه بپردازید ، این برنامه ها از سطوح مبتدی تا حرفه ای میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.


1) بازی شطرنج و یادگیری

CHESS: PLAY & LEARN

این برنامه برگرفته از سایت Chess.com است که در زمینه ایجاد بازی ، یادگیری و مسابقه برای پلتفرمهای مختلف فعالیت میکند.
پس از ایجاد یک حساب کاربری در برنامه از شما میخواهد سطح خود را مشخص کنید، دقت کنید به مرور زمان و افزایش مهارت هایتان میتوانید سطح خود را افزایش دهید.
در این برنامه مسابقات به صورت دوستانه و آنلاین انجام میشود ، به غیر از انجام بازی میتوانید به چت با دوستانتان بپردازید ، همچنین مقالات و ویدیوهای مختلفی برای آموزش شطرنج در برنامه تعبیه شده است.

CHESS: PLAY & LEARN

دانـلود


2) شطرنج آنلاین

CHESS ONLINE

هنگامی که برنامه را باز میکنید یک موسیقی زیبا به شما خوش آمدگویی میکند. درسهای جداگانه ای برای مهره های مختلف شطرنج مانند شاه ، وزیر ، سرباز و.. وجود دارد ، همچنین دروس بنیادی و کاربردی وجود دارد که میتواند مهارت های مختلف و ترفندهای شطرنج را آموزش دهد.
از قابلیت اصلی این برنامه بازی کردن به صورت آنلاین است ، این بخش چالشهایی را روبروی شما قرار میدهد که  باعث میشود هرروز امتیازهایی را جمع آوری کنید. گرافیک این بازی بسیار زیباتر و واضحتر از برنامه ارائه شده تسوط Chess.com است اما دارای ویژگی های پیشرفته ای نیست.

دانـلود


3) بازی شطرنج برای مبتدیان

CHESS TACTICS FOR BEGINNERS

این برنامه توسط یک نویسنده کتابهای آموزش شطرنج به نام Sergey Ivashchenko ایجاد و طراحی شده است.
این برنامه به صورت آفلاین کار میکند ، نکته منفی این برنامه را میتوان به محیط کاربری ضعیف آن اشاره کرد.
برنامه برای مبتدیان و کسانی که قصد یادگیری شطرنج را دارند مناسب است زیرا در زمان بازی با هر حرکت اشتباهی به شما هشدارها و نکات خوبی از طرف برنامه ارائه میشود.

دانـلود


4) تکنیک شطرنج

CHESS TACTICS PRO

برنامه های قبلی که معرفی شدند دارای رابط کاربری نسبتا ضعیفی بودند ولی این برنامه دارای رابط کاربری زیباتری نسبت به بقیه است. بازی ها به سه قسمت آسان ، متوسط و سخت تقسیم میشود که در تب اول میتوان آنها را مشخص کرد.
در تب دوم Puzzles شما میتوانید بیش از 200 صفحه شطرنج را برای انتخاب کنید.
تب Progress جایی است که میتوان میزان پیشرفت خود به همراه دروس آموزشی را مشاهده کنید.
چنانچه برنامه خریداری شود بیش از 1000 صفحه شطرنج را میتوانید به دست بیاورید.

دانـلود


5) CHESS TACTICS

CHESS TACTICS

این برنامه بیش از 100 نظریه در مورد گیم پلی شطرنج را در خود جا داده است که بیشتر بر روی مباحث تئوری شطرنج تمرکز دارد ، هیچ بازی عملی را در این برنامه مشاهده نخواهید کرد.
تنها بخش آزار دهنده این برنامه تبلیغات آن است که در هر بار باز کردن یک درس آگهی های مختلفی ظاهر میشود.

دانـلود


6) شطرنج برای کودکان

CHESS FOR KIDS

همانطور که گفته شد شطرنج باعث پویایی مغر انسان میشود و برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.
در برنامه دوحالت والدین و کودکان وجود دارد که اگر به عنوان یک والد ثبت نام کنید میتوانید نقش مربی را برای کودکان ایفا کنید.
اگر به عنوان یک کودک ثبت نام انجام گیرد برنامه از آواتارها و شکلک های کارتونی زیبا استفاده خواهد کرد که شامل هزاران صفحه شطرنج همراه با فیلم های سرگرم کننده برای تماشا است. این قسمت کمک میکند که کودکان مهارت های لازم برای یادگیری شطرنج را فرا گرفته و بازی های مختلف را انجام دهند.
همچنین این برنامه قابلیت اجرای بازی های آنلاین را دارد.

دانـلود


7) MAGNUS TRAINER

MAGNUS TRAINER

این برنامه توسط اسون ماگنوس (استاد بزرگ و نابغه شطرنج اهل نروژ ، بازیکن شماره یک رتبه‌بندی جهانی شطرنج و قهرمان فعلی شطرنج جهان) و تیمش ایجاد شده است. هنگامی که این برنامه را نصب میکنید چند سوال برای تعیین مهارت شما پرسیده خواهد شد که پس از آن با تشخص برنامه درسهایی (بیش از 200 درس) با سطوح مبتدی، متوسط یا حرفه ای ارائه خواهد شد.
این برنامه به طور رایگان ارائه شده اما برای مشاهده درسهای مختلف ممکن است از شما هزینه ای درخواست شود.

دانـلود

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin