با برنامه Sizer پنجره ها را به اندازه های مشخص تغییر دهید

1397/8/14 14:29

برخی از برنامه ها به شما اجازه تغییر اندازه محیط برنامه را نمیدهند ، برخی دیگر دارای صفحات بسیار بزرگ یا بسیار کوچک هستند که هربار باید آنها را توسط موس به اندازه دلخواه خود تنظیم کنید.
اگر میخواهید که اندازه پنجره ها را به طور دستی تغییر اندازه ندهید پیشنهاد ما استفاده از برنامه بسیار کاربردی Sizer است.
برنامه به شما این امکان را میدهد تا فورا اندازه پنجره یا برنامه ای را به اندازه های از پیش تعیین شده مانند 640×480 یا800×600 و... تغیر دهید. همچنین مواقعی که احتیاج به ضبط صفحه نمایش دارید این ابزار میتواند بسیار کمک کننده باشد.

کار با برنامه Sizer

در ابتدا برای دانلود برنامه Sizer بر روی اینجا کلیک کنید. برنامه Sizer به دو صورت نصبی و قابل حمل قابل دانلود است، اگر نصبی آن را دانلود کنید باید مراحل نصب برنامه را انجام دهید و اگر به صورت قابل حمل دانلود شود بدون نیاز به نصب برنامه و فقط با دابل کلیک بر روی برنامه میتوانید آنرا اجرا کنید ، هیچ فرقی نمیکند که از کدام روش استفاده میکنید زیرا عملکرد هر دو یکی است.

دانلود برنامه Sizer

پس از اجرای برنامه آیکون برنامه در قسمت اعلانات ویندوز (درکنار ساعت) قرار خواهد گرفت ، بر روی آن دابل کلیک کنید تا اجرا شود.

اجرا برنامه Sizer

در تب Menu اندازه های پیشفرضی مشخص شده که کاربر میتواند پنجره ها را به آن اندازه تغییر اندازه دهد ، برای ویرایش در اندازه ها ، ایجاد ، حذف یا تغیر ترتیب از دکمه های سمت راست برنامه استفاده کنید.

در تب Options میتوان تنظیمات عمومی برنامه را مشخص کرد.

Options  in sizer

در تب Hot Keys کلیدهای میانبری که توسط برنامه قابل اجرا است را به همراه عملکردش مشاهده میکنید.

hot keys in sizer

در تب Load/Save میتوانید تنظیمات و کلیدهای میانبر برنامه را ذخیره کرده تا از آن در سیستمی دیگر که برنامه Sizer نصب است استفاده کنید.

load/save in sizer

برای تغییر سریع پنجره یا برنامه کافی است دکمه های Ctrl+Win+Z از صفحه کلید را همزمان فشار دهید تا لیست اندازه های پیشفرض نمایش داده شود ، با کلیک بر روی هر اندازه سریعا اعمال میشود.

تغییر اندازه پنجره هایی که قابل تغییر نیستند

همچنین با انتخاب گزینه Current as new entry میتوانید مخصات فعلی برنامه یا پنجره را مشاهده یا ذخیره کنید.

فرض کنید که شما علاقه زیادی به استفاده از اندازه 480×680 هستید ، برنامه Sizer کار را راحت کرد و تنها با یک کلیک ما به اندازه مورد نظر رسیدیم ، برنامه Sizer به این روش هم قانع نیست و میخواهد کار شما برای تغییر سایز باز هم سریعتر شود ، برای همین کافی است از تب Menu اندازه 480×680 را انتخاب و بر روی Edit کلیک کنید.

در پنجره باز شده و در قسمت Shortcut key کلید میانبری را مشخص کنید ، من دکمه های Ctrl+Win+X را مشخص کرده ایم. بر روی OK کلیک کنید. هم اکنون در هر برنامه یا پنجره ای که هستید اگر این دکمه های میانبر را فشار دهید سریعا اندازه آن به 480×680 تغییر پیدا خواهد کرد.

1
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin