تفاوت واتساپ معمولی و واتساپ بیزینس (WhatsApp Business)

در ژوئن سال 2018 ، گروه واتساپ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک اقدام به ساخت نرم افزاری جداگانه تحت عنوان واتساپ بیزینس (WhatsApp Business) کرد.
WhatsApp Business پیامرسانی بزرگ و کاربردی همانند واتساپ معمولی است که از امکانات بیشتری برخوردار است ، این پیامرسان برای ایجاد ارتباط بین فروشندگان و مشتریان توسعه داده شده است.
قبلا از معرفی WhatsApp Business افراد برای معرفی کسب و کارهای خود مجبور به ثبت نام با شماره شخصی یا گاها نصب دو برنامه واتساپ بر روی گوشی بودند اما واتساپ بیزینس این مشکلات را برطرف کرده به طوری که کاربر میتواند دو اکانت واتساپی (واتساپ بیزینس و واتساپ) را با یک خط بر روی یک تلفن داشته باشد.
اما تفاوت بین این دو برنامه در چیست؟ واتساپ بیزینس چه امکاناتی افزون بر امکانات واتساپ معمولی دارد؟ منظور از آینده ی روشن چیست؟ با ادامه مقاله همراه ما باشید...

لوگوهای متفاوت

لوگوهای متفاوت واتساپ

تیم طراح نرم افزار واتساپ لوگوی مخصوص و جداگانه ای برای واتساپ بیزینس طراحی کرده تا تشخیص آنها کار بسیار ساده ای باشد. (کاراکتر B بر روی لوگوی واتساپ بیزینس و نماد تلفن بر روی واتساپ معمولی)


قابلیت شناسایی چت ها

قابلیت شناسایی چت ها در واتساپ

وقتی که شما پیغامی از واتساپ بیزینس دریافت میکنید ، واتساپ بیزینس با ارسال پیغام شما را مطلع میکند که پیغام دریافتی از واتساپ بیزینس دریافت شده است.


سیستم عامل قابل نصب

واتساپ بیزنیس فعلا در سیستم عامل اندروید کار میکند! با این حال ، نسخه IOS این نرم افزار در حال طراحی و ساخت است.


امکانات تجاری واتساپ بیزینس

شرح امکانات تجاری واتس آپ بیزینس

در نرم افزار واتساپ بیزینس ، شما میتوانید برای خود یک اکانت مناسب برای کارهای تجاریتان همراه با درج اطلاعاتی (مانند : آدرس ، ساعات کاری و ...) تنظیم کنید.
همچنین شما میتوانید اطلاعات تماس و ارتباط خود مانند ایمیل و ... را اضافه کنید.
با استفاده از این امکان ، کاربر میتواند اطلاعات لازم در مورد کار تجاری شما را دریافت کند و به راحتی با شما همکاری و ارتباط برقرار کند.


پاسخهای سریع (Quick Reply)

پاسخهای سریع در واتساپ

نرم افزار واتساپ بیزینس با امکانی به نام پاسخ سریع (Quick Reply) ساخته شد. با استفاده از این امکان شما میتوانید با پاسخ هایی از پیش تعریف شده ، سوال بپرسید  و یا به سوالات پاسخ بدهید.
وقتی که کاربر سوالی را میپرسد ، کلید (آیکون) اسلش (/) را لمس کنید تا تمام پاسخ های سریع (و از پیش تعریف شده) را ببیند ، یکی از آنها را انتخاب ، ذخیره و به کاربر ارسال کنید.
این پیام ذخیره میشود و شما میتوانید از آن برای پاسخ به سوالات مشابه استفاده کنید. این امکان در واتساپ معمولی وجود ندارد.


پیام های احوالپرسی (آشنایی)

پیام های احوالپرسی (آشنایی) در واتساپ

نرم افزار واتساپ بیزینس به شما اجازه میدهد تا با استفاده از پیغام احوالپرسی خود را به مشتری معرفی کنید. نرم افزار واتساپ بیزینس این پیغام را به طور خودکار به هر کاربر جدیدی ارسال میکند (این پیغام را شما تعیین میکنید). اگر کاربر بعد از 14 روز هیچ پیغامی نفرستد ، با فعال کردن امکانی ، این پیغام را دوباره برای کاربر میفرستد.
شما میتوانید شرط هایی نیز برای این پیغام تعیین کنید. این شرط ها عبارت اند از اینکه شما میتوانید تعریف کنید که این پیغام به چه مشتریانی فرستاده شود ، این امکان نیز در واتساپ معمولی وجود ندارد.


قابلیت پیام دور

قابلیت پیام دور

یکی دیگر از امکاناتی که در آینده در واتساپ بیزینس فعال میشود ، امکان ایجاد پیام دور است. با این امکان شما میتوانید مشتری خود را قبل از پاسخگویی خود (و نمایندگیتان) با شرکت و نمایندگی خود آشنا کنید.
اما چگونه؟!
با استفاده از امکان پیام دور ، شما آدرس سایت و یا بارکد شرکت خود را برای کاربر ارسال میکنید تا قبل از پاسخگویی شما ، با شرکت آشنا شود.
شما میتوانید به این پیغام تاریخ مشخص داده و این پیغام را (همانند امکان قبلی) به مشتریانی مشخص ارسال کنید.


ایجاد برچسب و لایه (دسته بندی)

ایجاد برچسب و لایه (دسته بندی)

برای جداسازی مکالمات ، واتساپ بیزینس با امکان دسته بندی منتشر خواهد شد. شما میتوانید دسته های جدیدی ایجاد و مکالمات خود در درون آنها دسته بندی کنید.
برای مثال اگر شما از واتساپ بیزینس برای فروش یک محصول استفاده میکنید ، میتوانید با ایجاد دسته های تحت عنوان فروش ، خرید ، سفارشات تکمیل شده  و ... آن را دسته بندی کنید.
شما با ایجاد رنگ و کدگذاری ، میتوانید دسته های خود را به راحتی پیدا و از یکدیگر تشخیص دهید.


فیلتر های سرچ (قابلیت پیدا کردن راحت تر و سریعتر)

واتساپ بیزینس امکان فیلترهای سرچ را در آینده ایجاد خواهد کرد . این امکان در واتساپ معمولی وجود ندارد .
با استفاده از این فیلتر ها ، شما به راحتی میتوانید به مکالمات خوانده نشده ، گروه ها و لیست پخش های خود دسترسی پیدا کنید همچنین میتوانید دسته بندی های که در بالا بیان شد را راحت تر پیدا کنید.


لینک های کوتاه

لینک های کوتاه در واتساپ

یکی دیگر از امکاناتی که با این نرم افزار منتشر خواهد شد ، قابلیت ایجاد لینک کوتاه است.
بدون این امکان کار باید ابتدا شماره را ذخیره ، و بعد شروع به مکالمه میکرد اما با این امکان کاربر نیازی به ذخیره شماره شما (برای ارتباط دوباره مشتری با شما) برای شروع مکالمه نخواهد داشت. آنها میتوانند به جای این کار روی لینک منحصر به فرد شما کلیک کنند و مکالمه ای جدید را آغاز کنند.
این قابلیت در واتساپ و اکانت های معمولی به خوبی دیده میشود و تنها تفاوت بین آنها این است که در واتساپ معمولی شما این لینک را به طور دستی ایجاد میکنید.


ساخت اکانت با استفاده از شماره تلفن ثابت  

بر خلاف واتساپ معمولی (که شما فقط با وارد کردن شماره موبایل میتوانستید اکانت بسازید) در واتساپ بیزینس شما با استفاده از شماره تلفن ثابت نیز امکان ایجاد حساب کاربری را دارید.
کد تاییدیه اکانت از طریق یک تماس تلفنی با تلفن ثابت شما ، به شما اطلاع رسانی میشود .


تشابهات

علاوه بر تفاوت های زیاد که میان واتساپ معمولی و واتساپ بیزینس هست ، تشابهاتی نیز وجود دارد . در ادامه مقاله تشابهات میان این دو نرم افزار را به شما معرفی خواهیم کرد :

دسترسی به وب

هر دو نرم افزار به صفحه وب واتساپ دسترسی دارند. با این حال ، شما در یک زمان فقط با یک اکانت میتواید داخل مرورگر و ... باشید ، مگر اینکه با حالت ناشناس و یا با مرورگری دیگر وارد شوید.

رابط کاربری مشابه

تفاوت بین واتساپ و واتساپ بیزینس

رابط کاربری در هر دو نرم افزار مشابه است. واتساپ بیزینس نیز از رابط کاربری که در واتساپ معمولی موجود است استفاده میکند.

دانلودو بروزرسانی

شما میتوانید نسخه های بعدی واتساپ را از طریق واتساپ بیزینس دریافت کنید.


دانلود

این دو نسخه به طور چشم گیری با یکدیگر تفاوت دارند ولی به طور قطع ، واتساپ بیزینس برای صاحبان تجارت و بیزینس مناسب است (پیشنهاد ما نیز همین است).
حال شما میتوانید نسخه اندرویدی واتساپ بیزینس را دریافت کنید اما اگر از سیستم IOS استفاده میکنید منتظر نسخه IOS این نرم افزار باشید . این نرم افزار به طور قطعی از طریق چندین راه میتواند کسب و کارتان رونق دهد.
از واتساپ بیزینس انتظار میرود که یک ویترین فروش برای محصولات ایجاد کند. کاربر به عنوان یک صاحب بیزینس و کسب و کار میتواند در این ویترین ، محصول خود را به بیش از 1.5 میلیارد کاربر معرفی کند ، کاربران میتوانند از قابلیتهایی که دو نسخه در آینده خواهند داشت از طریق هر دو نسخه اطلاع پیدا کنند.

WhatsApp Business دانلود

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
96
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hashemian1