نکات و ترفندهای Google Map که در سفر بسیار کاربردی هستند

احتمالا همه ی ما از گوگل مپ برای مکان یابی های خود در طول سفر ، استفاده می کنیم ؛ با این حال ، آیا میدانید گوگل مپ علاوه بر جست و جوی عالی مکان ها میتواند برنامه ریزی فوق العاده برای شما داشته باشد؟
گروه تحریریه اُمیگو قصد دارد تا 9 ترفند از گوگل مپ به شما بیاموزیم تا در طول سفر با بکارگیری آنها برنامه ریزی ها و سفر بهتری را تجربه کنید.
این 9 ترفند روی اندروید تمرکز ویژه ای دارند ، اما با این حال در سیستم عامل IOS نیز کاربرد دارند.


1) نقشه های آفلاین

نقشه های آفلاین

بزرگترین مشکل و بی اطمینانی ما نسبت به گوگل مپ هنگام اتصال آفلاین به آن است ، برای حل این مشکل ، شما میتوانید نقشه منطقه مورد نظرتان را دانلود کرده و به آن به صورت آفلاین متصل شوید تا به شما کمک کند تا از وجود جاذبه های گردشگری ، هتل ها و ... در آن منطقه مطلع شوید.  
برای دانلود نقشه آفلاین ، منطقه مورد نظر خود را در گوگل مپ انتخاب کنید. در کادر اطلاعاتی که آن را مشاهده میکنید گزینه ای به نام Download وجود دارد .
دوباره منطقه ی مورد نظر را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه Download ، آن را دانلود کنید.


2) قابلیت لیست بندی

قابلیت لیست بندی

یکی از قابلیت های شناخته نشده برنامه گوگل مپ ، قابلیت نشانه گذاری تمام مناطقی است که در طول سفر میخواهید از آن دیدن کنید. شما میتوانید تمام آن ها را در درون یک لیست قرار دهید.
برنامه گوگل مپ دو راه برای ایجاد این لیست ها به شما پیشنهاد میدهد :
روش اول : با باز کردن گزینه (Your Places) در سمت چپ طراحی کننده سفر (navigation drawer) ، شما به تب Saved (ذخیره شده) منتقل میشوید ؛ بر روی آیکون جمع (+) ضربه بزنید و لیست خود را ایجاد کنید.
روش دوم : برای مدیریت لیست های گوگل مپ یک مکان را پیدا کرده و بعد از آن گزینه search options در کادر اطلاعات را لمس کنید. از طریق همان کادر ، شما میتوانید آن را به یک لیست هیجان انگیز خود اضافه کرده و یا آغاز به ساخت لیست دیگری کنید.


3) لیست های کوتاه

لیست های کوتاه

از نقص های لیست های فوق الذکر ، نداشتن امکان برنامه ریزی گروهی است. برای حل این مشکل گوگل مپ استفاده از لیست های کوتاهی را پیشنهاد میدهد که علاوه بر امکان اضافه کردن مکان به صورت گروهی ، میتواند میان آنها رای گیری کند (توسط عضوهای گروه).
نماد این لیست های کوتاه به صورت شناور روی صفحه موجود است ؛ وقتی که شما مکانی را با فردی دیگر به اشتراک میگذارید ، با کلیک کردن بر روی این نماد میتوانید لیست ها را مشاهده یا قبل از اشتراک آن با دیگران گزینه های دیگری را به لیست اضافه کنید.
عضو های گروه میتوانند نظر های خود را درباره ی مکان انتخاب شده بیان کنند.


4) کاوش و پیدا کردن

کاوش و پیدا کردن

پیدا کردن رستوران ها در مکان های جدید در صورت نداشتن راهنمای محلی یا یک اپلیکیشن رستوران های پیشنهادی ، برای شما میتواند یک مشکل بزرگ باشد.
خوشبختانه ، گوگل مپ راه حلی بسیار خوب برای حل این مشکل دارد :
صفحه ی پیدا کردن این نوع رستوران ها و ... شما را به یک اکانتی منتقل میکند که در آن شما میتوانید تاریخچه خود را مشاهده و پیشنهاد های کارشناسی را ببینید.
شما میتوانید این پیشنهادات را با سوایپ کردن (بالا کشیدن) ردیف پایین تنظیمات (گزینه) مشاهده کنید . افزون بر این ، صفحه ی کاوش لیست های سرپرست شامل لیست های غذا (رستورانها) را به شما نمایش داده و بدین صورت شما را به داشتن سفری خوب هدایت میکند.


5) اولویت های غذایی و نوشیدنی

اولویت های غذایی و نوشیدنی

اگر پیشنهاد های غذاخوری گوکل مپ شما را هیجان زده نمیکند ، در منوی تنظیمات (زیر گزینه کاوش مکان ها یا Exploring Places) میتوانید اولویت های غذایی خود را تایین کنید.
شما میتوانید غذاهایی را که به بقیه ترجیح میدهید را انتخاب کرده و از غذاهایی که به آنها علاقه ای ندارید چشم پوشی کنید.


6) جدول زمانی

جدول زمانی

داشتن یک مجله در مورد سفرتان میتواند خسته کننده و اتلاف کننده وقت باشد. پس چرا به گوگل مپ اجازه حل کردن این مشکل را نمیدهید؟
گوگل مپ با یک جعبه ابزار عالی با نام جدول زمانی (Your Timeline) ساخته شده که تمام مکان هایی که شما از آن بازدید کرده اید را در یک رابط بسیار زیبا ارائه میدهد.  علاوه بر این ، شما میتوانید یاداشت هایی برای هر روز نوشته و عکس هایی را گرفته و در آن قرار دهید.
همچنین این قابلیت دسته هایی از ویژگی های دیگرتان (وارد کردن مسیر ، مقدار راه رفتن شما و ...) را نمایش میدهد . قابلیت جدول زمانبندی (Your Timeline) در سمت چپ طراحی کننده ی سفر های محلی (navigation drawer) گوگل مپ موجود است.


7) مدارها و انحرافات

مدار ها و انحرافات

تصور کنید که شما در حال حرکت بر روی جاده در سفر هستید. شما میتوانید بر گوگل مپ تکیه کرده تا شما را از طریق مکان های ناشناخته راهنمایی می کند و شما را به رستوران یا ... انتخاب شده یا نشده برساند. شما میتوانید منوی اصلی سفر محلیتان را بسته و شروع به پیدا کردن مکان هایی برای غذاخوری یا... کنید . علاوه بر آن شما میتوانید از گزینه انحرافات و مدار های گوگل مپ (Google Maps’ detours) استفاده کنید.
در طول یک سفر محلی ، گوگل مپ به شما این امکان را میدهد تا هر چیزی در طول جاده پیدا کرده و یک انحراف و مسیر (که شما را سریعتر میرساند) را پیکربندی کنید. تمام چیزی که شما نیاز به انجام دادن آن دارید کشیدن ردیف پایین است تا زمان تخمین زده شده باقیمانده را به شما نمایش دهد و بعد از آن روی گزینه (Search Along Route) کلیک کنید ، سپس فقط چیزی را که در جست و جوی آن هستید جست و جو کنید تا گوگل مپ آن را به عنوان یک انحراف (جاده ای که برای مدتی شما را از جاده ی اصلی دور میکند) برای داشتن یک سفر هیجان انگیز ذخیره کند. شما نیز جاده ی اصلی را گم نمیکنید.


8) ایست ها

 ایست ها

گوگل مپ این امکان را نیز به شما میدهد که شما با استفاده از آن قبل از شروع سفر ، ایست هایی در طول سفر برای خود مشخص کنید. روی صفحه جهت ها (directions) یک گزینه به نام (Add stop) در زیر سه نقطه وجود دارد ؛ آن را لمس کرده تا مکان هایی که میخواهید در آن استراحتی داشته باشید را مشخص کنید. برای تنظیم مجدد آن ، به سادگی آیکون همبرگری را بکشید.


9) پخش رسانه (ای)

پخش رسانه (ای)

در گوگل مپ شما میتوانید رسانه های خود را از طریق موسیقی های گوگل پلی از صفحه ی اصلی (سفر) پخش کنید . اگر به طور خودکار چنین گزینه ای را مشاهده نمیکنید  ، وقتی سفر جدیدی را اضافه کردید باید این قابلیت را دستی فعال و روشن کنید .
برای فعال کردن دستی ، وارد مسیر ( Settings > Navigation settings) شوید . در آنجا ، گزینه ی (Show media playback controls) را میبینید . آن را فعال کرده و سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید .
وقتی شما در یک سفر محلی فعال هستید ، آیکون موسیقی جدیدی را در سمت راست حاشیه ، زیر گزینه سرچ و صدا (Search and Audio) مشاهده میکنید . شما میتوانید با کشیدن کارت و کادر ردیف پایین ، به وضوح (tracks) های موجود در لیست پخش خود را ببینید و میان آن ها جست و جو کنید .


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
96
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hashemian1