رفع خطا Windows License Will Expire Soon (کرک ویندوز)

1397/8/20 14:00

بسیار آزار دهنده است زمانی که در حین کار با رایانه هستید ناگهان بر روی صفحه پیغامی با متن Your Windows license will expire soon ظاهر شود یا اینکه در قسمت اعلانات ویندوز هشداری را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی آن این خطا نمایش داده میشود.
این خطا مربوط به عدم استفاده از نسخه خریداری شده ویندوز است و به شما اعلام میدارد که مجوز استفاده از ویندوز به زودی به اتمام خواهد رسید.


چگونگی بررسی وضعیت فعال بودن یا نبودن ویندوز

در این مرحله باید بررسی کنیم که آیا واقعا ویندوزی که از آن استفاده میکنید اعتبار استفاده آن تمام شده است یا خیر؟
برای همین مراحل زیر را طی کنید :
1. وارد File Explorer شوید.
2. از سمت چپ بر روی This-PC راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید (همچنین میتوانید به کنترل پنل رفته و از System and Security وارد System شوید).

This-PC راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید

3. در پایین صفحه و در قسمت Windows activation اگر عبارت Windows will expire soon نوشته شده بود یعنی اینکه ویندوز پس از مدتی امکان استفاده را برای شما محدود میکند.

Windows activation


راه حل 1) راه اندزای مجدد Windows Explorer

بر روی نوار استارت کلیک راست کرده و گزینه Task Manager را انتخاب کنید سپس به تب Processes بروید.
در تب Processes سطر Windows Explorer را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و سپس Restart را انتخاب کنید، یا اینکه پس از انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart از پایین صفحه کلیک کنید.

Restart Windows Explorer

دقت کنید که این راه حل موقتی برای عدم نمایش این خطا است و برای اینکه به طور دائم این خطا را رفع کنید باید ویندوز خود را فعال (Active) کنید که در راه حل 4 توضیح داده شده است.

راه حل 2) ورود product key

برای اینکار و برای پیدا کردن کلید مجوز در منو استارت Command Prompt را جستجو کرده و از نتایج بر روی آن راست کلیک کرده و Run as Administartor را انتخاب کنید.
خط زیر را در کپی و در آن Past کنید.

wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

کد زیر عبارت OA3xOriginalProductKey را کپی کرده و وارد Properties در This-PC شوید.

از پایین صفحه بر روی Change product key کلیک کرده و کد کپی شده را در آن Past کنید.

Change product key

بر روی Next کلیک کنید تا سیستم ریستارت شود.



راه حل 3) تنظیم وضعیت مجوز

زیاد کردن زمان مجوز فعالیت استفاده از ویندوز میتواند بسیار کمک کننده باشد برای همین به cmd یا  همان Command Prompt رفته و خط زیر را در آن نوشته و اینتر را فشار دهید.

slmgr –rearm

پس از آن سیستم را ریستارت کنید ، امیدواریم که مشکل حل شده باشد.


راه حل 4) کرک ویندوز

با کرک کردن ویندوز شما میتوانید بدون هیچ محدودیت زمانی از ویندوز استفاده کنید. برای همین از فعال ساز های مختلفی استفاده میشود که باید آنها را دانلود اجرا کنید.

KMSAuto.Net دانلود

در اینجا میتوانید لیستی از فعالسازهای ویندوز را دانلود کنید. در صورت هرگونه مشکل در باز کردن و دانلود فعال سازها مشکل را از طریق دیدگاه ها یا گزارش مقاله به اطلاع ما برسانید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin