فشرده سازی تصاویر به صورت آفلاین با برنامه تحت وب Squoosh

1397/8/24 11:43

گوگل یک برنامه تحت وب جدید به نام Squoosh را راه اندازی کرده است که قادر است تا انواع تصاویر را فشرده سازی کند. Squoosh در تمامی مرورگرهای جدید کار میکند ولی پیشنهاد ما استفاده از مروگر کروم است چون سازگاری بیشتری با آن دارد.


شروع کار با Squoosh

در ابتدا وارد سایت www.Squoosh.app شوید.
در اولین ورود به سایت به شما پیغام Ready to work offline نمایش داده میشود که به این معنی است که میتوانید از آن به صورت آفلاین نیز استفاده کنید و نیازی به دسترسی به اینترنت نیست همچنین با بررسی بخش حریم خصوصی متوجه خواهید شد که گوگل کلیه عملیات این سایت را به صورت محلی و آفلاین انجام میدهد و هیچ اطلاعاتی از طرف شما در هیچ سروری ارسال و ذخیره نخواهد شد.
پس از ورود به سایت تصویر خود را با کلیک و درگ (کشیدن و رها کردن) به درون سایت بیندازید یا بر روی عبارت Select an image کلیک کنید.

شما میتوانید انواع فرمت های تصاویر مانند JPEG, PNG, GIF, BMP و SVG را درون سایت باز کنید. اگر هم قصد دارید تا فقط یک تصویر را برای نحوه کار Squoosh  مورد بررسی قرار دهید کافی است در صفحه اصلی بر روی تصاویر پیشنهاد شده کلیک کنید.

از آنجایی که این سایت با سرعت بالا کار میکند قادر هستید تا تصاویر با اندازه و حجم های بسیار بزرگ را هم در سایت باز کنید بدون اینکه سیستم یا مرورگر هنگ کنند.
پس از بارگذاری تصویر در سایت رابط کاربری Before و After یا همان قبل و بعد ظاهر خواهد شد به طوری که تصویر توسط خطی از هم جدا میشود ، سمت چپ تصویر اصلی با همان کیفیت خودش نمایش داده میشود و سمت راست با کیفیت فشرده شده نمایش داده میشود ، ههچنین قادر هستید تا خط را جابجا کنید.

انواع روش های فشرده سازی از قبیل OptiPNG, MozJPEG, WebP, Browser JPEG, Browser PNG و Browser WebP در اختیار شما خواهد بود. گزینه های دیگری به غیر از فشرده سازی نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که بسیار کمک کننده هم  خواد بود مانند تغییر اندازه تصویر ، کاهش رنگ و...

در تنظیمات پیشرفته (Advanced settings) میتوانید کیفیت تصویر را تغییر دهید ، کانال های رنگی را تغییر دهید ، شفافیت را کم و زیاد کرد و ...

تغییر در اندازه تصویر به صورت پویا نمایش داده میشود، شما میتوانید در نهایت حجم تصویر ویرایش و فشرده شده را با حجم اصلی مقایسه کرده و در صورتی که مورد تایید بود با انتخاب دکمه Download بر روی رایانه خود ذخیره کنید.



بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin