تغییر رنگ صفحه نمایش به سیاه و سفید (Grayscale) در ویندوز

1397/8/25 17:03

مایکروسافت در بروزرسانی های اخیر ویندوز 10 ویژگی هایی برای تبدیل صفحه نمایش به سیاه و سفید را ارائه کرده است ، این ویژگی برای سلامتی چشم ها و کاهش استرس موثر هستند. همانطور که در گوشی های هوشمند و نرم افزارها پیشنهاد میکنند که صفحه نمایش را در شب به حالت Dark یا تیره تبدیل کنید.
اگر از سایر ویندوز ها استفاده میکنید و میخواهید به طور حرفه ای تنظیمات نور ، روشنایی ، رنگ و... صفحه نمایش خود را حرفه مدیریت کنید باید از برنامه بسیار خوب f.lux استفاده کنید.
در این مقاله هم به کاربردها و آموزش این برنامه خواهیم پرداخت.


شروع کاربا f.lux 

در ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید.

f.lux دانلود

پس از اجرای برنامه در اولین قدم از شما میخواهد که موقعیت مکانی خود را مشخص کنید زیرا بر اساس آن و ساعات شبانه روز میتواند صفحه شما را با رنگ های مختلف و تنظیمات مشخص بهتر و کاربردی تری تنظیم کند. توجه داشته باشید که برای تعیین موقعیت حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

تعیین موقعیت مکانی در f.lux

حالت Grayscale یا خاکستری در آخرین نسخه این برنامه یعنی 4.84 به بعد موجود است. این گزینه بیشتر برای حالات شبانه کاربرد دارد که باعث ساطع شدن نور زیاد از صفحه نمایش نمیشود.
برای فعال کردن حالت Grayscale کافی است در صفحه اصلی برنامه بر روی منو همبرگری (سه خط) کلیک کرده و سپس از Effect and Extra Colors گزینه Grayscale را انتخاب کنید.


خواهید دید که صفحه نمایش به حالت سیاه و سفید تغییر پیدا خواهد کرد.

صفحه نمایش به حالت سیاه و سفید

در صفحه اصلی برنامه خطوطی وجود دارد که بر اساس آن تغییرات رنگی صفحه نمایش را میتوان مشاهده و بررسی کرد.

f.lux

همچنین میتوانید از قسمت Effect and Extra Colors رنگ های دیگری را به سلیقه خود انتخاب کنید.
برای آشنایی بیشتر با انواع رنگ ها ، نورها و سایر اماکانت برنامه باید خودتان با گزینه ها کار کنید تا نقش هر یک بر روی صفحه نمایش را متوجه شوید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza