روشهای بستن تمامی برنامه های باز و خاموش کردن اجباری ویندوز

1397/8/27 10:56

در سال 2017 تغییری در روند خاموش شدن ویندوز 10 در مواجهه با باز بودن برنامه ها ایجاد شد به طوری که اگر برنامه ای باز باشد و سیستم را خاموش کنید با نشانه گذاری برنامه های باز سیستم خاموش شده و در زمانی بعدی که سیستم روشن میشود همان برنامه ها اجرا خواهند شد. ممکن است شما برای خاموش شدن عجله داشته باشید یا نخواهید که برنامه های باز شما در زمانی بعدی که سیستم روشن میشود ظاهر گردد ، برای همین در ادامه مقاله روش هایی را معرفی خواهیم کرد که به خاموش کردن سریع سیستم و بستن برنامه های باز کمک بسیاری خواهند کرد.

1) استفاده از دکمه Shift برای خاموش کردن سیستم

استفاده از دکمه Shift برای خاموش کردن سیستم

شما میتوانید با نگه داشتن دکمه Shift از صفحه کلید و انتخاب گزینه Shut Down سیستم را به صورت اجباری خاموش کنید. دکمه Shut Dwon در منو استارت یا پس از فشردن Ctrl+Alt+Del ظاهر میگردد.
با این کار تمام برنامه های باز به اجبار بسته و ویندوز فورا خاموش خواهد شد.


2) خاموش کردن اجباری ویندوز با پنجره قدیمی Shut Down

پنجره Classic Shut Down در نسخه های قدیمی ویندوز وجود دارد. در صورتی که از این پنجره در ویندوز برخوردار هستید باید روش زیر را انجام دهید.
برای همین دکمه های Win+D را همزمان فشار داده یا بر روی Show Desktop در سمت راست نوار استارت کلیک کرده تا همه برنامه ها به حالت Minimize بروند.

دکمه Show Desktop

سپس دکمه های Alt+F4 را هزمان فشار داده تا پنجره Shut Down ظاهر شود ، آنگاه حالت Shut Down را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

Alt+F4


3) خاموش کردن اجباری ویندوز با Command Prompt

همچنین با دستورات خط فرمان Command Prompt نیز میتوان به اجبار برنامه های باز را بسته و سیستم را خاموش کنید.
در ابتدا باید وار خط فرمان شوید برای همین از منو استارت command prompt را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید.
عبارت shutdown /s /f /t 0 را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.

shutdown /s /f /t 0

در این دستور s/ به معنی خاموش کردن سیستم است و وجود f/ به ویندوز اجازه میدهد تا به اجبار برنامه های باز را ببندد و /t یک دوره زمانی را مشخص میکند (عبارت 0 به معنی این است که برای خاموش شدن هیچ تاخیری ایجاد نشود و سیستم فورا خاموش شود)
اگر میخواهید تا با دابل کلیک بر روی یک فایل ، سیستم خاموش شود باید دستور Shut Down را در Shortcut بنویسید برای همین بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و از New بر روی Shortcut کلیک کنید. از قسمت Type the location of the item عبارت shutdown /s /f /t 0 را تایپ کرده و بر روی Next کلیک کنید و مرحل را تا آخر انجام دهید

shutdown /s /f /t 0 shortcute

از این به بعد هر زمانی بر روی فایل ایجاد شده دابل کلیک کنید سیستم به اجبار خاموش خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin