فعال و غیرفعال کردن اینترنت دیتا گوشی در محدوده وای فای

1397/8/30 12:18

هنگامی که از اینترنت سیم کارت (دیتا) استفاده میکنید باتری گوشی شما سریعتر تخلیه میشود و این مورد فقط در گوشی های اندرویدی نیست بلکه در انواع گوشی ها از جمله آیفون هم این چنین است.
فرض کنید که شما در حال برقراری یک تماس تصویری مهم با یکی از دوستان خود هستید و تماس از طریق اینترنت وای فای برقرار است در صورتی که از محدوده وای فای خارج شوید دسترسی به اینترنت متوقف خواهد شد و یا حتی زمانی که گوشی شما به اینترنت دیتا منتقل شود ممکن است زمانی طول بکشد که همین باعث قطع شدن لحظه ای یا قطعی کلی تماس تصویری خواهد شد. به طور کلی اگر اتصال دائم گوشی شما به اینترنت از اهمیت بالایی برایتان برخوردار است نگران نباشید زیرا اندروید دارای یک گزینه داخلی است که میتواند اینترنت دیتا را به طور دائمی بر روی گوشی نگه دارد حتی در زمانی که شما از اینترنت وای فای استفاده میکنید.
با این حال توجه داشته باشید که فعال بودن این گزینه باعث مصرف زیاد باتری گوشی شما خواهد شد.


گزنیه برنامه نویس را فعال کنید

گزینه Mobile Data Always Active به صورت مخفی و در قسمت Developer سیستم عامل قرار دارد ، به طوری که اول باید Developer را نمایش داده و سپس به گزینه دسترسی پیدا کنید. برای نمایش قسمت Developer به تنظیمات رفته و وارد About Phone شوید.
گزینه Build number را پیدا کرده و هفت بار پشت سر هم بر روی این گزینه ضربه بزنید تا Developer فعال شود.

Developer


بررسی گزینه Mobile data always active

به تنظیمات رفته و بر روی Developer ضربه بزنید (این گزینه ممکن است در System باشد)
زمانی که در صفحه Developer هستید گزینه Mobile data always active را مشاهده خواهید کرد که به طور پیشفرض این گزینه غیرفعال خواهد بود.

Mobile data always active

اگر این گزینه فعال است و در صورتی که غیرفعال کنید مصرف باتری شما بهتر شده ولی از اتصال سریع دیگر خبری نیست در واقع همانطور که گفته شد با فعال بودن این گزینه سوئیچینگ بسیار سریع را بین وای فای و اینترنت دیتا خواهید داشت به طوری که هیچ اختلال اینترنتی پیش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin