ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

چگونگی بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات اینستاگرام

1397/9/3 13:50

اینستاگرام را میتوان جز محبوبترین و پرمخاطبترین رسانه جهانی نام برد که در کشورمان ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در پشت صفحه این برنامه دنیایی عجیب از تبلیغات و رقابت ها وجود دارد که همگی بوی پول و معروفیت میدهد به طوری که در این شبکه اجتماعی هرچه قدر فردی بیشترین فالور را داشته باشد میتواند با پخش تبلیغات مختلف درآمدهای زیادی را کسب کند.
به غیر شخصیت های سلیبریتی افرادی که میخواهند در زمینه های دیگر به پیجی پربازدید و پر طرفدار تبدیل شوند باید به همه زمینه های تولید محتوا و مخاطب شناسی آگاه باشند تا بتوانند به غیر از جذب فالور ، فالورهای قبلی خود را از دست ندهند.
برای ماندن و به اوج رسیدن در اینستاگرام راهی سخت وجود که با تجزیه و تحلیل داده ها و رقبای خود امکانپذیر است ، متاسفانه اینستاگرام ابزارهایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل در اختیار کاربران قرار نمیدهد.
در این مقاله افزونه ای تحت مرورگر کروم را معرفی خواهیم کرد که برای تجزیه و تحلیل پست های خود و دیگران با امکاناتی بی شمار کاربرد دارد.

کار با افزونه WeFind

همانطور که گفتیم هیچ راهی برای تجزیه و تحلیل به صورت پیشفرض در اینستاگرام وجود ندارد و باید از افزونه کروم استفاده کنید ، این افزونه WeFind نام دارد که به شما اجازه میدهد تا اطلاعات تجزیه و تحلیل را همراه با میانگین امتیازات برای هر پست ، میانگین امتیازات برای هر پیج و... را مشاهده کنید.
برای مثال شما میتوانید با رفتن به یک پیج فروشگاهی متوجه این بشوید که کدام محصول بیشترین نمره محبوبیت را کسب کرده است که این نمره بر اساس لایک ها و کامنتها محاسبه خواهد شد.
از قابلیت های این افزونه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • محاسبه درصد محبوبیت پیج
  • محاسبه درصد محبوبیت تصویر پست شده
  • میانگین لایک ها بر اساس کاربر
  • ماینگین کامنت ها بر اساس کاربر
  • درصد تعداد پست های ارسالی در هفته
  • ذخیره و به اشتراک گذاری آمارهای یک پیج
  • به روز شدن خودکار اطلاعات پیج ذخیره شده
  • ذخیره و مشاهده پست های ارسالی
  • و...

برای کار با افزونه مراحل زیر را انجام دهید :

1. مروگر کروم را باز کرده و اینجا کلیک کنید تا به صفحه دانلود افزونه بروید. 

2. بر روی Add to Chrome کلیک کنید.

download instagram analytics by wefind

3. سپس Add extension را انتخاب کنید ، کمی منتظر بمانید تا افزونه نصب شود.

Add extension

4. پس از نصب آیکون افزونه در سمت راست نوار آدرس نمایش داده خواهد شد و به این معنی است که افزونه با موفقیت نصب شده است.

5. هم اکنون پیج خود را در نوار آدرس وارد کنید ، به طور مثال آدرس https://www.instagram.com/myomigo را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.

همانطور که مشاهده خواهید کرد برای هر پست میزان درصدهایی نوشته شده است که این درصدها از میانگین لایک ها و کامنت ها به دست می آید که هر چه قدر این عدد بالاتر باشد به معنای محبوبیت بیشتر پست است.

myomigo instagram

در سمت راست صفحه ، افزونه را مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی از قبیل درصد محبوبیت پیج را نوشته است. در صورتی که بر روی Visit WeFind کلیک کنید به صفحه ای خواهید رفت که در آنجا میتوانید به تجزیه و تحلیل پیج ها و پست ها بپردازید.

به عنوان مثال برای تجزیه و تحلیل دو پیج rezaomigo و amirmoeiini باید وارد پیج ها شویم و بر روی Save در کنار یوزرنیم اکانت کلیک کنیم.

همچنین این کار برای پست ها هم قابل انجام است ، موس خود را بر روی پست مورد نظر برده و از گوشه سمت چپ بالای پست بر روی Save کلیک کنید.

به قسمت لیست به نشانی https://list.trywefind.com/list بروید. خواهید دید که در جدول بالایی صفحه اطلاعاتی از قبیل نام ، نام کاربری ، تعداد فالورها و درصد محبوبیت ذکر شده است. با افزایش یا کاهش هر یک از فالورها و مقادیر این اطلاعات بروز خواهد شد.

در جدول دوم که مربوط به پست های ذخیره شده است اطلاعاتی از قبیل نام پیج ، پست ، تاریخ ایجاد و درصد محبوبیت ذکر شده است.

برای دانلود یا مشاهده تصویر یا نمای اولیه ویدیو کافی است بر روی پست رفته و بر روی علامت دانلود کلیک کنید.

این ابزارها به شما کمک میکنند تا روند پیشرفت پیج خود را به صورت دوره ای مشاهده کرده و طبق این آمارها برای بهتر شدن و تغییر استراتژی پیج خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin