چگونگی پشتیبان گیری از جیمیل و ریکاوری ایمیل های حذف شده

1397/9/4 21:56

ایمیل ها یکی از مهمترین و حساسترین اطلاعات هر فرد در دنیای مجازی است، همانطور که میدانید اکثرا با انواع پلتفرمهای مختلف مانند گوشی و رایانه به ایمیل های خود دسترسی پیدا میکنند که ممکن است با یک اشتباه یا ضربه زدن بر روی دکمه حذف ایمیل های حساس و مهم شما برای همیشه و به طور دائمی حذف شوند.
گاهی یک ایمیل آنقدر برای شما با ارزش است که با حذف آن تمامی هزینه های زمانی ، مالی و... شما نابود خواهد شد. یک راه همیشه موثر و مفید در هر چیزی پشتیبان گیری است و دقیقا همین کار برای ایمیل ها هم صدق میکند. در این مقاله قصد داریم تا نحوه پشتیبان گیری از جیمیل را با استفاده از Google Takeout آموزش دهیم.

پشتیبان گیری از ایمیل

1. در ابتدا وارد جیمیل خود شوید.
2. به سرویس Google Takeout به نشانی https://takeout.google.com بروید.
3. از ابتدای صفحه بر روی select none کلیک کنید تا همه سرویس ها از حالت انتخاب خارج شوند.

takeout.google

4. به پایین اسکرول کرده و Mail را پیدا کنید ، با کلیک بر روی سوئیچ آن را فعال کنید.

5. بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید ، دو گزینه روبروی شما قرار خواهد گرفت.

  • Include all of your mail : در صورتی که قصد پشتیبان گیری از کلیه ایمیل ها را دارید این گزینه را فعال کنید.
  • Select labels : پشتیبان گیری از برچسب های خاص (منظور از برچسب را همان دسته بندی ایمیل ها میتوان گفت ، اگر بر روی GMAIL LABELS کلیک کنید میتوانید انواع دسته بندی های مختلف را مشاهده کنید هر مورد که میخواهید را تیک زده و در نهایت بر وری OK کلیک کنید)

Include all of your mail

6. به پایین صفحه رفته وبر روی Next کلیک کنید.
7. در مرحله بعدی باید تنظیمات مختلفی را اعمال کنید.

  • file type : در اینجا میتوانید نوع فایل فشرده برای دانلود را مشخص کنید که به طور پیشفرض بر روی zip است.
  • Archive size : در این قسمت میتوان مشخص کرد در صورتی که حجم پشتیبان زیاد باشد آنرا به قسمت های چند گیگابایتی تقسیم کند.
  • Delivery method : در این قسمت میتوانید مشخص کنید که قصد دارید پشتیبان را چگونه دانلود کنید ، با انتخاب Send download link via email میتوانید به طور مستقیم فایل پشتیبان را دانلود کنید یا توسط گزینه های دیگر آنرا در فضاهای ابری مختلف مانند Google Drive ، DropBox ، OneDrive یا Box ذخیره کنید.

دانلود پشتیبان جیمیل

در نهایت بر وری Create Archive کلیک کنید.
8. پس از آن مدتی باید صبر کنید تا فایل فشرده آماده شود ، در نهایت لینک دانلود آماده میشود فقط کافی است بر روی DOWNLOAD کلیک کنید ، همچنین با آماده شدن لینک دانلود برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد.

اگر با خطای This service is not available from Iran روبرو شدید به معنی این است که به دلایل تحریم های گوگل برای کشور ایران شما قادر به دانلود پشتیبان نیستید ، برای همین قبل از اقدام به پشتیبان گیری از پروکسی یا تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.


بازیابی و مشاهده پشتیبان گرفته شده از جیمیل

پس از اینکه پشتیبان را ذخیره کردید ممکن است بخواهید محتویات ایمیل ها را مشاهده کنید ، در حالت عادی مشاهده ایمیل ها ممکن نیست و باید از برناه MboxViewer کمک بگیرید.

1. برنامه MboxViewer را از اینجا دانلود و سپس نصب کنید.

2. برنامه را باز کرده و بر روی Add File کلیک کنید سپس در پاپ آپ ظاهر شده گزینه Mbox Files را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

برنامه MboxViewer

3. فایل فشرده دانلود شده را انتخاب کنید و برروی Process کلیک کنید.

5. از مسیر درختی سمت چپ به پوشه Mails بروید تا تمامی ایمیل ها برای شما نمایش داده شود.


چگونگی ریکاوری ایمیل های حذف شده توسط جیمیل

با حذف ، ایمیل مستقیم به سطل بازیافت جیمیل خواهد رفت ، در صفحه اکانت جیمیل خود به Trach بروید تا ایمیل های حذف شده را مشاهده کنید.

سطل بازیافت در جیمیل

توجه داشته باشید که سطل بازیافت هر 30 روز یکبار خالی خواهد شد و بازگرداندن آنها پس از آن مدت غیرممکن است ، در غیر اینصورت تنها راه باقیمانده و البته بسیار دشوار این است که با پشتیبان گوگل تماس بگیرید به طوری که فرمی به شما ارائه خواهد شد که با پر کردن و ارسال به پشتیبان باید موارد بررسی شود تا پس از موافقت و درصورتیکه قادر به بازیابی باشند آنها را برای شما در حسابتان بازیابی کنند.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza