چگونگی کار با گوشی های بزرگ با یک دست توسط Reachability Cursor

1397/9/6 13:58

هنگامی که اپل اولین آیفون بزرگ خود را منتشر کرد ویژگی ای را برای ios به نام Reachability را معرفی کرد ، که افراد میتوانستند با یک دست از آیفون های بزرگ استفاده کنند.
اندروید چنین قابلیتی را در نسخه های جدید خود معرفی کرد که با کوچک کردن صفحه نمایش این کار امکانپذیر است (برای فعال کردن این گزینه باید از نوار پایین گوشی انگشت خود را از سمت چپ یا راست بکشید)

کار با یک دست در اندروید

اما عیب بزرگ این روش این است که تمامی جزئیات صفحه نمیاش کوچک شده و خواندن و دیدن متون در گوشی سخت میشود.
اما در این مقاله با معرفی برنامه Cursor Reachability میتوانید به راحتی و تنها با یک دست با گوشی خود کار کنید ، این برنامه در اندازه صفحات گوشی اندرویدی تغییری ایجاد نخواهد کرد و پس از مدتی کار با آن دست شما به آن عادت خواهد کرد.
این برنامه به شما این امکان را میدهد تا به کمک یک مکان نما به صفحات بالایی گوشی دسترسی داشته باشید ، به طوری که از نیم صفحه پایین گوشی فقط استفاده میکنید.
نکته دیگر در مورد این برنامه این است که مکان نما برنامه همیشگی نیست و میتوانید آنرا مخفی کنید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.


چگونگی کار با برنامه Reachability Cursor

برنامه  Reachability Cursor را از اینجا دانلود و نصب کنید.
پس از اجرای برنامه از شما میخواهد که دسترسی Reachability Cursor را فعال کنید ، بر روی Accessibility settings ضربه بزنید تا مستقیم به تنظیمات بروید.

Reachability Cursor

در قسمت Accessibility بر روی Reachability Cursor ضربه زده و مطابق شکل آن را فعال کنید.

به محیط برنامه بازگشته تا تیک Accessibility Settings را فعال شده مشاهده کنید ، بر روی CONTINUE ضربه بزنید.

هم اکنون شما میتوانید از این ابزار استفاده کنید.
برای فعال کردن ابزار کافی است از سمت راست یا چپ قسمت پایینی صفحه از بیرون به داخل صفحه انگشت خود را بکشید ، خواهید دید که ابزاری نمایش داده میشود که دارای یک مکان نما و یک دایره بزرگ است.

Reachability Cursor

مکان نما از دایره بزرگ فاصله دارد و با حرکت دایره مکان نما هم به همان اندازه تغییر مکان پیدا خواهد کرد ، مکان نما را بر روی قسمتی از صفحه برده و برای ضربه زدن بر روی دایره بزرگ یک ضربه بزنید.
نکته دیگر این است که مکان نما میتواند به همه جای صفحه نمایش انتقال پیدا کند.
اگر میخواهید از قابلیت نگه داشتن یا اسکرول کردن این ابزار استفاده کنید باید نسخه حرفه ای آنرا خریدرای کنید ،  در نسخه رایگان شما هیچ تبلیغ و محدودیتی برای استفاده ندارید.
برای بررسی تنظیمات ، به برنامه وارد شده و بر روی Swipe Pads ضربه بزنید تا چهار گزینه مشاهده کنید :

  • Location : در این قسمت میتوانید مشخص کنید که از کدام ناحیه ، ابزار فعال شود به طور پیشفرض گزینه Left & Right فعال هستند در صورتی که Botton انتخاب شود به قسمت پایین صفحه در چپ و راست منتقل خواهد شد.
  • Size : در اینجا میتوانید اندازه ناحیه فعال سازی را کوچک یا بزرگ کنید.
  • Left Pad : ناحیه سمت چپ را میتوان فعال یا غیرفعال کرد.
  • Right Pad : ناحیه سمت راست را میتوان فعال یا غیرفعال کرد.
0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin