چگونگی حذف تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ های مزاحم در اندروید

1397/9/6 18:23

پاپ آپ (pop-ups) وحشتناکترین اتفاقی است که میتواند در گوشی های هوشمند رخ دهد ، پاپ آپ ها تبلیغات اینترنتی هستند که به صورت صفحات اینترنتی به اجبار بر روی صفحه گوشی باز شده و شما را بسیار آزار میدهد.
در هنگام کار با گوشی در صفحه ناگهان صفحه ای باز میشود که به شما پیغام "تبریک ، شما برنده 100 میلیون تومان شده اید برای دریافت جایزه خود اینجا کلیک کنید" ظاهر میشود این دقیقا همان تبلیغات مزاحم در گوشی های اندرویدی است که در واقع میتوان گفت گوشی شما آلوده شده است.
در اولین گام آنها را یکی یکی میبندید تا از شر آنها خلاص شوید ، ولی پس از مدتی مجدد با این صفحات روبرو میشوید. راه حل های زیادی در اندروید برای مقابله با این مخرب های تبلیغاتی است که قبلا در مقاله ای تحت عنوان روش های حذف تبلیغات اینترنتی از سایت ها به آنها پرداختیم ولی در این مقاله میخواهیم به صورت کاملتر به بحث حذف این تبلیغات و ویروس ها بپردازیم.

1) از AdAway و AdBlocker Reborn استفاده کنید (گوشی های روت شده)

همانطور که میدانید گوشی هایی که روت شده اند از قابلیت های بیشتر با دسترسی های بالاتری برخوردار هستند که قدرت بیشتری را در اختیار کاربر و برنامه ها میدهند.

اگر شما برنامه Xposed   را نصب کرده باشید (برنامه Xposed برنامه ای که است که به شما این امکان را میدهد تا گوشی خود را روت کنید) میتوانی از ماژول AdBlocker Reborn که یک ماژول ضد تبلیغ حرفه ای است استفاده کنید.
همچنین برنامه ای به نام AdAway وجود دارد یک برنامه منبع باز است که میتواند پنجره های پاپ آپ و مزاحم را مسدود کند ، این برنامه با گوشی روت شده عملکرد بسیار بالایی دارد.

AdAway


2) تغییر DNS

DNS Change

شما میتوانید DNS (Domain Name Server) را در گوشی خود که برای اتصال به اینترنت استفاده میشود را برای عدم نمایش تبلیغات مزاحم تغیر مسیر دهید ، تغییر مسیر مانند Ad Guard DNS server دارای قوانینی است که میتواند از نمایش تبلیغات و پاپ آپ ها جلوگیری کند.
برای انجام این کار باید از یک برنامه تغیر DNS استفاده کنید ، برنامه DNS Change را دانلود و نصب کنید.
با باز کردن برنامه بر روی Custom DNS کلیک کنید.
آدرس های DNS را به صورت زیر وارد کنید :
    DNS 1:  176.103.130.130
    DNS 2:  176.103.130.131
این آدرس های DNS رایگان هستند که میتوانند تبلیغات را مسدود کنند ، در نهایت بر روی Start کلیک کنید.


3) پاک کردن کش و کوکی ها در مرورگر

از آنجایی که بسیاری از این تبلیغات در مروگرها ظاهر میشوند با حذف کش و کوکی ها میتواند تا حد زیادی از شر تبلیغات مزاحم اینترنتی راحت شوید ، اما این کار میتواند مدت کوتاهی مشکل را حل کند. قسمت های کش و کوکی ها در قسمت history تنظیمات مرورگر وجود دارد. فقط کافی است به آنجا رفته و کوکی ها ، داده های سایت و حافظه های ذخیره شده را پاک کنید.

پاک کردن کش و کوکی ها در مرورگر


4) مسدود کردن پاپ آپ تبلیغاتی در کروم

مروگر کروم امروزه بیشترین استفاده در گوشی های اندرویدی را دارد بنابراین مسدود کردن پنجره های پاپ آپ در کروم بسیار مهم هستند.
برای انجام اینکار مروگر کروم را باز کرده و بر روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید ، سپس به مسیر زیر بروید : Settings > Site settings > Pop-ups هم اکنون حالت blocked را انتخاب کنید.

مسدود کردن پاپ آپ تبلیغاتی در کروم

همچنین شما میتوانید با فعال کردن Data Saver از نمایش تبلیغات جلوگیری کنید برای همین در مرورگر کروم به مسیر Settings > More > Data usage > Data Saver رفته و حالت را روی on قرار دهید.

فعال کردن Data Saver


5) مسدود کردن پاپ آپ تبلیغاتی در فایرفاکس 

مرورگر فایرفاکس همانند کروم دارای تنظیمات داخلی برای مسدود کردن تبلیغات نیست اما به کمک افزونه های موجود برای فایرفاکس میتوان از نمایش این تبلیغات جلوگیری کرد ، افزونه های Blocker Strict و Popup Blocker Ultimate   را بر روی مرورگر خود نصب کنید.

مسدود کردن پاپ آپ تبلیغاتی در فایرفاکس


6) از اُپرا استفاده کنید

از اُپرا استفاده کنید

مرورگر Opera Mini   که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است را میتوان یکی از بهترین مرورگرها دانست زیرا به غیر از امکانات فراوان و سرعت بالا، به خودی خود از نمایش تبلیغات و پاپ های مزاحم جلوگیری خواهد کرد.


7) اسکن گوشی برای شناسایی و حذف برنامه های مخرب

اسکن گوشی برای شناسایی و حذف برنامه های مخرب

بدافزار یک اصطلاح کلی است که میتواند برای نرم افزارهای جاسوسی ، ابزارهای تبلیغاتی ، تروجان ها ، کرم ها و... نام برده شود.
برخی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی باعث میشوند که این تبلیغات بر روی گوشی ظاهر شوند و شما را بسیار آزار دهند ، بدترین حالت این است که شما نمیدانید منشاء این تبلیغات چیست و در میان صدها برنامه نصب شده گوشی شما کدام برنامه اقدام به نمایش تبلیغات مخرب میکند.
در اینجاست که باید از برنامه های ضد ویروس استفاده کنید.

همچنین وبسایت هایی مانند virustotal و metadefender وجود دارند که میتوانند دستگاه شما را برای شناسایی و حذف ویروس ها اسکن کنند.
همیشه برای نصب برنامه ها از گوگل پلی استفاده کنید زیرا قبل از انتشار در گوگل پلی از هر نظر توسط گوگل بررسی خواهند شد ، ولی متاسفانه یکسری از اپ استورهای ایرانی مانند بازار در آنها مشاهده شده است که بدون توجه به این موارد برخی از برنامه ها را در اپ استور خود منتشر میکنند ، پس همانطور که گفته شد حتما از گوگل پلی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید :

1
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza