چگونگی کپی و انتخاب چندین متن جدا از هم در برنامه ورد

1397/9/6 19:56

گاهی ممکن است احتیاج به انتخاب و کپی چندین متن جدا از هم در یک سند ورد را داشته باشد ، متاسفانه در ورد گزینه ای برای کپی بیش از یک انتخاب وجود ندارد و تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که هر متن را کپی کرده و در یک سند دیگر past کنید ، برای بقیه مکانهایی که قصد کپی دارید نیز همین کار را باید انجام دهید.
مطمنا این روش بسیار سخت و وقت گیر است. در این مقاله ما روشهایی ساده را برای انتخاب متن های جدا از هم را آموزش خواهیم داد.


روش اول) استفاده از دکمه Ctrl

یک روش ساده دیگر وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن متون پراکنده را با هم انتخاب کنید ، فقط کافی است متن اول را انتخاب کرده و دکمه Ctrl را از صفحه کلید نگه داشته و با موس متن دوم را انتخاب کنید ، تا زمانی که همه متون خود را انتخاب نکرده اید دست خود را از روی دکمه Ctrl بر ندارید.

اگر میخواهید با اسکرول کردن به ادامه صفحات بروید باید دست خود را از روی دکمه Ctrl برداشته و مجدد برای انتخاب متن دست خود را بر روی Ctrl نگه دارید.


روش دوم) استفاده از Spike

در مایکروسافت ورد یک قابلیت توسعه یافته به نام Spike وجود دارد ، این قابلیت کمتر شناخته شده شما را قادر میسازد تا متون را از چندین ناحیه مختلف به حافظه کلیپ برد بسپارید ، سپس آنها را به عنوان یک گروه جدید به مکان جدید past کنید. کار با Spike آسان است و با متون و تصاویر گرافیکی نیز کار میکند.
برای استفاده از Spike مراحل زیر را انجام دهید :
1. یک بلوک متنی را که میخواهید کپی کنید را انتخاب کنید.

2. دکمه های Ctrl+F3 را همزمان فشار داده تا درون Spike برود.
3. بلوک بعدی متنی را که میخواهید را انتخاب و مجدد دکمه های Ctrl+F3 را همزمان فشار دهید تا در کلیپ برد اضافه شود. این روند را تا زمانی که تمامی متون مورد نظر خود را کپی نکرده اید انجام دهید.
4. با استفاده از دکمه های Ctrl+Shift+F3 میتوانید تمامی بلوک های متنی کپی شده را در یک سند خالی past کنید.

این تکنیک نیز یکی از ساده ترین راه ها برای انتخاب متون از مکانهای مختلف است.

در زمانی که شما از دکمه های Ctrl+F3 استفاده میکنید متن انتخابی شده ناپدید خواهد شد ، این پنهان شدن بخاطر Cute کردن متن است که برای حل این مشکل میتوانید پس از ناپدید شدن متن با زدن دکمه های Ctrl+Z متن را نمایش دهید.


روش سوم) از ابزار Highlighter استفاده کنید

احتمالا قبلا با ابزار highlighter برای برجسته کردن متون در صفحات ورد استفاده کرده اید ، آیا میدانستید که شما میتوانید از این ابزار برای کپی کردن و چسباندن متن انتخاب شده به صورت چندگانه استفاده کنید؟ در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه میتوان این کار را انجام داد.

1. یک سند را باز کنید ، متنی که میخواهید را انتخاب کرده و بر روی ابزار Highlighter pen کلیک کنید ، به طور پیشفرض رنگ متن زرد خواهد شد.

2. اگر میخواهید از رنگ های مختلف دیگری استفاده کنید با کلیک بر روی فلش روبه پایین کلیک کنید. تمامی متونی که میخواهید کپی شوند را با این روش برجسته کنید.

3. در گام بعدی باید متون برجسته شده را پیدا کنید ، برای اینکار دکمه های Ctrl+H را همزمان فشار دهید، در کادر محاوره ای باز شده بر روی تب Find کلیک کنید و More را انتخاب کنید.

4. هم اکنون گزینه های بیشتری را مشاهده خواهید کرد ، بر روی دکمه Format از پایین کلیک کنید و سپس Highlight را انتخاب کنید.

5. در زیر Find what گزینه Format به حالت Highlight تغییر پیدا خواهد کرد. بر روی دکمه Find in کلیک کنید سپس بر روی Main document کلیک کنید.

6. هم اکنون کلیه متونی که برجسته شده اند انتخاب خواهند شد ، همانطور که در تصویر نیز مشاهده میکنید تعداد 6 متن برجسته پیدا شده است.

7. دیالوگ را بسته و دکمه های Ctrl+C را همزمان فشار دهید تا کلیه متن های برجسته شده کپی شوند.

8. در سند جدید دیگری دکمه های Ctrl+V را همزمان فشار داده تا متون کپی شده past شوند.

در past کردن، تمامی قالبهای متنی از جمله برجسته بودن همراه متن خواهد بود برای اینکه متون را بدون قالب بندی اعمال کنید به جای استفاده از Ctrl+V به تب Home رفته و بر روی فلش رو به پایین مطابق تصویر کلیک کنید ، سپس بر روی علامت A که همان Keep text only است کلیک کنید تا متن بدون هیچ قالب بندی past شود.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin