تغییر تم گوشی به حالت تیره و تاریک (Dark) در اندروید

1397/9/11 12:24

حالت تاریک یا Dark در بسیاری از برنامه ها و انواع پلتفرم ها طرفداران زیادی دارد ، حالت تاریک به غیر از زیبایی برای افزایش طول عمر باتری ، نگه داشتن شارژ و همچنین برای کاهش چشم درد در هنگام کار در شب بسیار موثر است. بسیاری از کاربران اندرویدی علاقمند هستند که حالت تاریک یا Dark را در گوشی خود اعمال کنند که بسته به نسخه اندروید روش های فعال کردن متفاوت است.


اندروید 9.0 Pie یا بالاتر

اگر شما از آخرین سیستم عامل های موجود مانند Android 9.0 Pie استفاده میکنید میتوانید به راحتی حالت Dark را فعال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات رفته و وارد قسمت Display شوید سپس حالت Dark را برای تم گوشی خود انتخاب کنید.

Dark اندروید

پس از اینکه این حالت را انتخاب کردید متوجه میشوید که همه چیز تیره نخواهد شد و این هم به این دلیل است که گوگل این تم را در حالت آزمایشی یا بتا ارائه کرده است، همه پنجره ها مانند قبل دارای صفحه سفید هستند هرچند که با خطوط تیره پُر شده اند ولی چندان چشم گیر نیستند با این حال ولی صفحه اصلی برنامه ، برنامه تماس گیرنده ، آیکون های منو بالا و... به رنگ سیاه یا قهوه ای تغییر پیدا کرده اند.

در مدل های گوشی های زیر از سیستم عامل اندروید پای استفاده میکنند :

  • Samsung: Galaxy S9, A8 Star, J7 2018
  • Motorola: Moto Z2 Force, Moto Z3 2018
  • Xiaomi: Mi 8, Mi A2, Redmi 6/Pro
  • Asus: Asus Zenphone 5
  • Lenovo: Z5, S5
  • Huawei: Huawei Mate 10 Pro, Honor 10


اندروید 8 و پایینتر

اگر از اندروید Oreo 8.1 یا بالاتر استفاده میکنید ، ممکن است در بسیاری از دستگاه ها گزینه ارتقا به اندروید پای را ببینید که با بروزرسانی به اندروید Pie قابلیت Dark را در اختیار خواهید داشت که در بالا هم توضیح داده شد.
در غیر اینصورت باید از برنامه های Dark Theme استفاده کنید ، یکی از این برنامه ها Darkify است که دارای انواع پس زمینه های تاریک و سفید است.

Darkify  برنامه

همچنین برنامه دیگری به نام Pitch Black وجود دارد که برای تیره کردن سیستم عامل اندروید به کمک ما می آید.


استفاده XPosed

در این قسمت از مقاله میخواهیم توسط تکنیک های دیگر گوشی را به حالت تیره در بیاوریم.
قبل از اینکه به سراغ این روش بروید باید مطمئن شوید که گوشی شما روت شده است. در صورتی که گوشی روت است برنامه ای به نام XPosed Installer را نصب کنید ، پس از نصب به Modules بروید جایی که باید تنظیمات مربوط به حالت تیره در گوشی را تنظیم کنیم.

به قسمت Download بروید. تا بتوانید لیستی از ماژول های وارد شده را مشاهده کنید ، هم اکنون باید Settings Editor/Editor Pro را دانلود کنید.

Settings Editor را با Xposed باز کنید. به خاطر داشته باشید که این تنظیمات برای گوشی های روت شده اعمال میشود در غیر اینصورت با یک صفحه خطا روبرو خواهید شد.

تنظیمات را در برنامه با مقادیر زیر تکمیل کنید :

  • Filter icon color with HTML color: #ffffffff (8 times)
  • Background color: #FF000000
  • Text color: #ffffffff

با این روش بسیاری از فایل ها و پوشه ها به همراه منوهای گوشی تیره یا تاریک خواهند شد.

دقت کنید بسیاری از برنامه ها مانند یوتیوب ، کروم و... گزینه داخلی حالت Dark را دارند ، اگر بیشتر وقت خود را در یک برنامه سپری میکنید بهتر است که برنامه را به حالت Dark ببرید تا اینکه بخواهید مراحل طولانیتری را برای تبدیل سیستم عامل اندرویدی به حالت Dark سپری کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin