راهنمای کامل پرداخت قبوض تلفن ثابت

1397/9/11 20:17

پرداخت قبض های تلفن ثابت یادآور صف های طولانی در بانک ها است ، اما با الکترونیکی شدن همه چیز پرداخت تمامی قبوض نیز الکترونیکی شده است.
قبض تلفن همراه و ثابت نیز از این امر مستثنی نیست ، بر خلاف سایر قبوض مانند (آب،برق،گاز و...) قبوض تلفن ثابت چند وقتی است که برگه ای نیست و توسط تلفن گویا به شماره ثابت تماس گرفته و مبلغ بدهی را اعلام میکند.
مبلغ بدهی به دو صورت میان دوره ای و پایان دوره ای است ، چنانچه مبلغ پایان دوره پرداخت نشود تلفن ثابت یک طرفه و در نهایت قطع خواهد شد ، پس از پرداخت هزینه تلفن توسط روش های زیر ممکن است وصل شدن تلفن و خارج شدن از حالت یک طرفه کمی زمانبر باشد ، ولی مشترکین تلفن ثابت استان اصفهان با پرداخت از سامانه مخابرات استان اصفهان در صورت مسدود بودن یا یک طرفه بودن خط ، پس از پرداخت تلفن ثابت آنی وصل میشود.

1) پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اینترنت 

وب سایت های زیادی برای پرداخت به صورت اینترنتی وجود دارد که یکی از سایت های ساده و خوب وب سایت https://bill.pec.ir/Bill/telecom است.
پس از ورود به آدرس بالا در صفحه باید پیش شماره به همراه شماره ثابت را به طور صحیح وارد کنید ، همچنین شماره موبایل خود را وارد کرده تا اطلاعات بعدی از نحوه پرداخت برایتان پیامک شود ، پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی استعلام کلیک کنید.

در صفحه بعد میتوانید قبض میان دوره یا پایان دوره را پرداخت کنید ، مبلغ هر دوره در روبروی آن نوشته شده است در اینجا قبلا قبض پایان دوره پرداخت شده است.

بر روی پرداخت کلیک کرده تا وارد سایت پرداخت شوید ، با شماره کارت 16 رقمی ، رمز دوم ، CVV2 و تاریخ انقضا کارت پرداخت را انجام دهید.


2) پرداخت قبض تلفن ثابت استان اصفهان و وصل شدن آنی خط 

مشترکین استان اصفهان میتوانند قبوض خود را به صورت مستقیم پرداخت کنند ، مزیت این روش این است که با پرداخت از طریق این سامانه در صورتی که تلفن ثابت شما یک طرفه یا به علت بدهی قطع باشد سریعا وصل خواهد شد.
وارد سایت https://e.tce.ir/f_telmab.aspx شوید.
نحوه پرداخت به صورت پایان دوره و میان دوره ای است ، یک مورد را انتخاب کنید ، شماره تلفن خود را به همراه کد شهر وارد کنید ، عبارت امینیت را وارد کرده و بر روی دریافت اطلاعات کلیک کنید.

در صفحه زیرین اطلاعات پرداختی از قبیل شناسه قبض ، شناسه پرداخت ، تاریخ و مبلغ قابل پرادخت را مشاهده خواهید کرد ، جهت پرداخت بر روی دکمه روبرو فلش کلیک کنید.

در مرحله بعد اطلاعات کارت خود به همراه رمز دوم را وارد کرده و پرداخت را انجام دهید ، در صورتی که پرداخت انجام گیرد رسیدی نمایش داده خواهد شد.


3) پرداخت از طریق تلفن ثابت

افراد میتوانند برای پرداخت قوبض تلفن ثابت از شماره 2000 استفاده کنند. با تلفن ثابت به شماره 2000 تماس بگیرید، برای پرداخت قبوض تلفن ثابت باید از قسمت قبوض مخابرات وارد شوید و پس از طی کردن مراحل بدهی شما اعلام شده و بتوانید با کارت بانکی خود آن را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید برای پرداخت قبوض تلفن ثابت احتیاجی به ورود به قسمت اعلام شناسه قبض و پرداخت نیست.

4) پرداخت از طریق اپلیکیشن های پرداخت

اپلیکیشن های پرداخت زیادی وجود دارد که میتوانند در پرداخت قبوض تلفن ثابت کمک کننده باشند برنامه هایی مانند : سکه ، آسان پرداخت ، آپ ، تاپ و...
در اینجا برنامه آپ را برای پرداخت قبض تلفن ثابت بررسی خواهیم کرد ، برنامه آپ را از اینجا   دانلود و نصب کنید.
بر روی دکمه "قبض موبایل و تلفن" ضربه بزنید.

شماره تلفن را به همراه کد تلفن ثابت وارد کرده و بر روی استعلام کلیک کنید.

در برنامه آپ فقط پرداخت قبض تلفن های ثابت استان تهران امکانپذیر است ، ولی در صورتی که شناسه قبض و شناسه پرداخت را دارید میتوانید به صفحه اصلی برگشته و بر روی دکمه "قبض خدماتی" ضربه بزنید تا پس از وارد کردن شناسه ها برای پرداخت قبض اقدام کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza