چگونگی نصب و استفاده از پیامرسان وایبر (Viber) در کامپیوتر

1397/9/12 19:57

پیامرسان وایبر در سال های گذشته قبل از اینکه تلگرام و واتساپ به اوج معروفیت در ایران برسند یکی از محبوبترین پیامرسان ها در کشور بود که از دلایل معروفیت آن میتوان به استیکرهای جذاب ، گروه با تعداد اعضا بالا ، قابلیت تماس صوتی و تصویری با کیفیت و سرعت بالا بود.
زمانی این برنامه دوران اوج خود را سپری میکرد مطالبی مبنی بر اینکه این پیامرسان اسرائیلی است منتشر شد که پس از مدتی از این اخبار این پیامرسان در داخل کشور مسدود شد ، ولی در حال حاضر این پیامرسان از مسدودی خارج شده ولی مانند قبل دیگر محبوبیت زیاد خود را در ایران ندارد.
ولی کماکان بسیاری از کاربران در این پیامرسان فعالیت میکنند و به آن علاقه دارند با این حال در این مقاله میخواهیم آموزش کار با این پیامرسان در رایانه را توضیح دهیم.
در اینجا دو روش برای استفاده از وایبر در رایانه را بررسی خواهیم کرد :


1) استفاده از وایبر از طریق نسخه دسکتاپ

از طرف توسعه دهنده وایبر نسخه دسکتاپ آن هم عرضه شده است ، اما قبل از استفاده از وایبر در رایانه باید از نصب بودن وایبر نسخه 6.0 و بالاتر در روی گوشی اطمینان داشته باشید.
به سایت وایبر به نشانی https://www.viber.com/download بروید، در سایت باز شده میتوانید نسخه دسکتاپ وایبر را برای دو سیستم عامل ویندوز و Mac دانلود کنید ، بر روی Download for Windows کلیک کنید و آنرا در سیستم نصب کنید.
بعد از نصب برنامه را اجرا کنید و بر روی Install کلیک کنید تا مراحل نصب شروع شود.
پس از نصب یک صفحه خوش آمدگویی را مشاهده خواهید کرد در همان صفحه یک سوال وجود دارد که آیا وایبر بر روی گوشی شما وجود دارد یا خیر؟ بر روی Yes کلیک کنید.

در مرحله بعد شماره موبایلی که وایبر بر روی آن نصب است را وارد کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

در گام بعدی باید QR را اسکن کنید ، به طور خودکار اسکنر بارکد در برنامه وایبر در گوشی باز خواهد شد دوربین را مقابل کد QR در برنامه دسکتاپ ببرید ، پس از اسکن کردن موفقیت آمیز QR به طور خودکار وارد صفحه چت وایبر خواهید شد.

برای اینکه تمامی چت ها و اطلاعات شما از روی گوشی بر روی نسخه دسکتاپ بیاید بر روی Sync کلیک کنید از آنطرف باید در برنامه اپ موبایلی وایبر بر روی دکمه Sync ضربه بزنید.

پس از اسکن موفقیت آمیز صفحه چت وایبر برای شما به طور کامل باز خواهد شد.



2) استفاده از وایبر از طریق شبیه ساز BlueStacks

روش دوم استفاده وایبر در رایانه نصب وایبر بر روی شبیه ساز بلواستک است ، BlueStacks برنامه های گوشی را در رایانه شما شبیه سازی میکند ، بنابر این هر برنامه ای که بخواهید را میتوانید در آن اجرا کنید.
در ابتدا برنامه bluestacks را دانلود نصب کنید.
پس از نصب برنامه آیکون Bluestacks بر روی رایانه شما ظاهر میشود که بر وی آن دابل کلیک کنید تا اجرا شود.
بر روی My apps کلیک کنید و در قسمت جستجو برنامه viber را نوشته و دابل کلیک کنید. این برنامه بر وی رایانه شما نصب خواهد شد.

برنامه وایبر در BlueStacks

پس از اجرای وایبر در بلواستک از شما شماره موبایل را میخواهد ، شماره را وارد کرده تا یک کد تایید بر روی خط شما ارسال شود ، کد را در برنامه وارد کنید اگر هیچ پیامکی ارسال نشد میتوانید از تماس تلفنی برای دریافت کد استفاده کنید.
کد را تایید کرده و مراحل را طی کنید تا چت وایبر نمایش پیدا کند.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin