رفع مشکلات و خطاهای برنامه ویز (Waze) از جمله خطا No GPS

1397/9/14 10:01
ویز یک برنامه تمام عیار برای مسیریابی است که طرفداران زیادی را در جهان جذب خود کرده است. متاسفانه یک سری از مشکلات در هنگام کار یا اتصال به ویز برای برخی از کاربران پدیدار میشود که نامفهوم هستند. در این مقاله قصد داریم تا خطاهایی که در برنامه ویز رخ میدهد را بررسی و راه حل های آن معرفی کنیم.


حل خطا  NO GPS showing approximate location

اگر برنامه Waze قادر به پیدا کردن GPS نباشد پیغام No GPS را نمایش میدهد، برای بررسی و حل این مشکل مراحل زیر را انجام دهید :

در ios

1. به مسیر Settings > Privacy رفته و Location Services را فعال کنید.

Location Services

2. مراحل تنظیم مجدد سخت افزاری را بر روی گوشی آیفون انجام دهید :

  • در گوشی های iPhone 4, 4S, 5, 5S, 6 or 6S : دکمه قفل را به همراه دکمه home نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر گردد.
  • در گوشی های iPhone 7/7 : دکمه قفل و دکمه کاهش صدا را نگه داشته تا لوگو اپل را مشاده کنید.
  • در گوشی های iPhone 8/8+/X : دکمه افزایش صدا را نگه داشته و رها کنید ، دکمه کاهش صدا را نگه داشته و رها کنید ، دکمه Power را تا زمانی که لوگو اپل را مشاهده نکرده اید نگهدارید.
  • آموزش فورس ریبوت (Force Reboot) گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max

توجه داشته باشید این کار بر روی برنامه ها یا داده های گوشی شما تاثیر گذار نیست

مجدد به مسیر Settings > Privacy رفته و Location Services را On کنید.
اگر مراحل بالا کارساز نبود ، از حساب کاربری Waze خود خارج شده و دوباره وارد شوید. برای خروج از صفحه Menu > Settings > Account & Login > Log out را انتخاب کنید.

خروج از اکانت ویز

در اندروید

در گوشی های اندرویدی در صورتی که با خطا No GPS برخورد کردید از تنظیمات به Security & location  و سپس Location رفته و دقت کنید که حالت High accuracy انتخاب شده باشد.

High accuracy

اگر از اندروید 7 یا کمتر استفاده میکنید این تنظیم در Settings > Location موجود است.
در مرحله بعدی باید سطح دسترسی ویز به لوکیشن را برسی کنید برای همین از قسمت Apps & notifications به Permissions رفته و Your location را انتخاب کنید ، برنامه Waze را پیدا کرده و آنرا فعال کنید.
کاربرانی که از اندروید 8 و بالاتر استفاده میکنند باید وای فای و بلوتوث را هم روشن کنند.

اگر مشکل کماکان پابرجا بود از برنامه GPS Test استفاده کنید :

ابتدا برنامه GPS Test را از گوگل پلی دانلود کرده و برای تست GPS از بالا سمت راست بر روی سه نقطه ضربه زده سپس روی AGPS و Clear and Update ضربه بزنید.

  • اگر یک دایره قرمز مشاهده کردید ممکن است یک مسئله GPS در گوشی شما وجود داشته باشد که با ویز ارتباطی ندارد.
  • اگر دایره سبز رنگ را ببینید یعنی اینکه سیگنال GPS شما به اندازه کافی قوی است و به درستی کار میکند.

اگر راه حل های فوق کارایی نداشت از حساب ویز خود خارج شده و سپس مجدد وارد شوید ، برای خروج از منو به Settings سپس Account & Login و بر روی Log out ضربه بزنید سپس مجدد لاگین کنید.

خطا unable to connect to a network
خطا No Network Connection
خطا Searching Network

هر یک از مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و اگر مشکل حل نشد به سراغ مرحله بعدی بروید.

1. برای رفع این خطاها در اولین قدم به تنظیمات ویز رفته و مطمئن شوید Cellular data فعال است.
2. برنامه ویز را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.
3. برنامه را حذف و مجدد نصب کنید.
4. از اتصال و کیفیت مناسب اینترنت مطمئن شوید.
5. فایل های کش و دیتا برنامه ویز را حذف کنید (به تنظیمات رفته و از قسمت Apps & notifications به Apps رفته وبرنامه waze را پیدا کنید ، بر روی آن ضربه زده و از قسمت Storage بر روی Clear data و Clear Cache ضربه بزنید)

حذف کش ویز

6. از سایت Downdetector.com برای بررسی سرورهای ویز استفاده کنید ، اگر در سایت عبارت No problems at Waze مشاهده کردید به معنای این است که سرورهای ویز در حال کار هستند و مشکل از طرف شما است.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin