چگونگی پشتیبان گیری از واتساپ و ذخیره در گوگل درایو

1397/9/15 09:55

همیشه پشتیبان گیری از اطلاعات مهمترین قسمت کار با برنامه هایی است که اطلاعات شما در آنها ذخیره میشود ، برنامه های پیامرسان هم از این امر مستثنی نیستند.
با این مقدمه به سراغ پیامرسان برتر و محبوب واتساپ میرویم ، مسلما شما در این پیامرسان چت های مهم و خصوصی خود را دارید ، اگر زمانی چت ها و مکالمات خود را از دست بدهید راه برگشتی برای بدست آوردن این مکالمات نیست بنابر این باید از این چت ها پشتیبان گیری کنید.
در آخرین نسخه های واتساپ قابلیت پشتیبان گیری از واتساپ توسط گوگل درایو فراهم شده است که بسیار کمک میکند تا به طور خودکار یا دستی از اطلاعات شما پشتیبان گرفته شود و در موقع لزوم بتوان آنها را بازیابی کرد.
متاسفانه امکان پشتیبان گیری از طریق Google Drive فقط برای کاربران اندرویدی وجود دارد و برای کاربران ios این امکان وجود ندارد زیرا کاربران آیفون از iCloud استفاده میکنند و مجبور هستند برای پشتیبان گیری از حافظه گوشی استفاده کنند.


تهیه پشتیبان از واتساپ

توجه داشته باشید که برنامه گوگل درایو (Google Drive) باید بر روی گوشی شما فعال باشد یعنی اینکه بر روی گوشی شما حساب کاربری گوگل وارد شده باشد.
1. برنامه واتساپ را باز کنید.
2. از بالا سمت راست بر روی منو (سه نقطه) ضربه بزنید و وارد Settings شوید.
3. بر روی Chats ضربه زده و سپس وارد Chat backup شوید.

Chat backup

4. در این قسمت میتوانید عملیات پشتیبان گیری را مدیریت کنید ، مطابق تصویر توضیحات هر قسمت بیان شده است.

بک از واتساپ

  1. با انتخاب BACK UP پشتیبان گیری به صورت دستی انجام خواهد شد.
  2. در این قسمت میتوان مشخص کرد که در دوره زمانی انتخابی پشتبان گیری انجام شد.
    • Never : هرگز پشتیبان گیری انجام نشود.
    • Only when i tap back up : اگر بر روی دکمه back up ضره زده شد پشتیبان به صورت دستی انجام خواهد گرفت.
    • Daily : روزانه پشتیبان گرفته شود.
    • Weekly : هفتگی پشتیبان گرفته شود.
    • Monthly : ماهیانه پشتیبان گرفته شود.
  3. اگر از چندین اکانت گوگل استفاده میکنید میتوانید مشخص کنید که بر روی کدام اکانت پشتیبان گرفته شود ، اگر اکانتی ندارید بر روی دکمه Add account ضربه بزنید.
  4. در این قسمت میتوانید مشخص کنید که اگر به وای فای متصل بودید عملیات پشتیبان گیری انجام گیرد یا خیر. یا با انتخاب Wi-Fi or cellular اگر به وای فای و هم اینترنت دیتا متصل بودید عمل پشتیبان گیری انجام شود.
  5. اگر تیک Include videos زده شود ویدیوهای موجود در چت ها هم شامل پشتیبان گیری میشوند ، با فعال کردن تیک میزان حجم ویدیوهای قابل آپلود در گوگل درایو نمیاش داده میشود.

توجه داشته باشید که پشتیبان گیری از واتساپ از فضای گوگل درایو شما کم نخواهد کرد


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin