چگونگی پیدا کردن آی پی (IP) در اندروید و آیفون

1397/9/17 20:33

آیا قصد دارید که IP خود را پیدا کنید؟ شما ممکن است که پیدا کردن IP در رایانه را بدانید ولی در مورد تلفن همراه چطور؟
در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه IP عمومی و IP خصوصی خود را در گوشی پیدا کرده و چگونه آنرا برای حفظ حریم خصوصی مخفی کنید.


آی پی (IP) چیست؟

IP شماره ای است که آدرس پروتکل اینترنت نامیده میشود. هر دستگاهی که به یک شبکه متصل باشید به آن یک آی پی اختصاص داده میشود ، برای اتصال دو دستگاه در شبکه به یکدیگر باید آی پی هر دو را بدانیم.
یک آدرس IP جهانی یا همان آی پی عمومی در شبکه جهانی اینترنت است ، در واقع این آی پی در تمامی دستگاه های متصل اینترنت در منزل شما یکسان است در واقع به کمک این آی پی عمومی میتوان فهمید که شما در کدام نقطه از دنیا در حاصل استفاده از اینترنت هستید.
IP خصوصی یا همان آی پی محلی مخصوص همان دستگاه ایجاد میشود ، یعنی فقط یک دستگاه میتواند یک آدرس خاصی در همان شبکه را داشته باشد ، و از همان آدرس میتوان فقط در شبکه خصوصی استفاده کرد.
علاوه بر این هنگامی که آدرس  آی پی خود را بررسی میکنید ، احتماالا با IPv4 و IPv6 برخورد کنید که ای پی ورژن 4 کوتاهتر است اما زمانی که به اینرتنت متصل میشوید به دلیل تعداد دستگاه های اتصال زیاد در اینترنت از رنج آن خارج میشود و به آی پی ورژن 6 تبدیل میشود.

چگونه آدرس IP اینترنت خود را پیدا کنید

چگونه آدرس IP اینترنت خود را پیدا کنید

آی پی عمومی یا جهانی را میتوان از طریق وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند متوجه شد :
مرورگر خود را در گوشی یا هر وسیه دیگری که به اینرتنت متصل است باز کرده و به یکی از سایت های زیر بروید :

متوجه خواهید شد که برخی از سایت ها به غیر از آی پی شما مکان شما را هم نشان خواهد داد این به این دلیل است که هر منطقه جغرافیایی شامل یک آدرس خاصی است.

چگونگی پیدا کردن آی پی در اندروید

چگونگی پیدا کردن آی پی در اندروید

همانطور که در بالا گفته شد آدرس آی پی جهانی تنها نیمی از داستان است ، در اینجا میخواهیم چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی خصوصی در گوشی اندروید را آموزش دهیم :
برای همین به تنظیمات رفته و از Network & internet وارد وای فای شوید.
اگر به وای فای متصل نیستید به وای فای متصل شوید.
پس از اتصال بر روی نام اینترنت متصل شده ضربه زده و به بخش Advanced بروید.
سپس IP address را در شبکه خود پیدا کنید IPv6 هم در همان پایین صفحه موجود است.

چگونگی پیدا کردن آی پی در آیفون

چگونگی پیدا کردن آی پی در آیفون

برای پیدا کردن آی پی در گوشی های آیفون به تنظیمات رفته و وارد Wi-Fi شوید ، اگر به وای فای کانکت نیستید کانکت شده و بر روی نام آن ضربه بزنید.
هم اکنون در قسمت IP Adress میتوانید IPv4 Address و IPv6 را مشاهده کنید.

آی پی داینامیک و استاتیک

لازم به ذکر است که آدرس آی پی هایی که شما مشاهده میکنید میتوانند به دو صورت استاتیک و داینامیک باشند.
این به این معنی است که پس از مدتی یا راه اندازی مجدد دستگاه ، مودم یا کل شبکه شما آی پی جدیدی دریافت میکند که به آن داینامیک گفته میشود یا بلعکس یک آی پی به دستگاه شما اختصاص داده میشود که تغییر نخواهد کرد.
در آی پی های عمومی اینترنت در صورتی که بخواهید از آی پی ثابت استفاده کنید باید با ISP یا ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید که البته این برای کاربارن خانگی نیاز نیست و زمانی کاربرد دارد که شما بخواهد یک سرور میزبانی راه اندازی کنید.
اگر میخواهید که یک آی پی ثابت در شبکه خصوصی خود ایجاد کنید باید اینکار را توسط روتر یا مودمی که به آنن متصل میشوید پیاده سازی کنید.

چگونه آی پی خود را پنهان کنیم

پس از پیدا کردن آی پی فعلی و محل خود مسئله ای که پیش خواهد آمد لو رفتن حریم خصوصی شما است ، فرض کنید شما میخواهید در اینترنت فعالیت کنید بدون اینکه کسی از آی پی و مکان شما مطلع شود در اینصورت است که باید از برنامه های تغییر آی پی یا VPN استفاده کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza