چگونگی الحاق (یکی کردن) اسناد در برنامه ورد (Word)

1397/9/18 11:05

گاهی اوغات برای تکمیل یک سند در ورد از چندین نویسنده استفاده میشود که هر کدام از آنها قسمتی از سند را باید نوشته و در نهایت همه را با هم در یک سند جمع آوری کرد یا اینکه یک سند را به فردی میدهید که ویراستاری و ویرایش کند.
در این مقاله خواهیم گفت که چگونه دو سند در مایکروسافت ورد را به طور حرفه ای با هم ادغام کرده و گزارش تغییرات در سند را مشاهده کنیم.

ادغام دو سند

برای شروع اولین سند را که میخواهید به عنوان سند اصلی باشد را باز کنید ، سپس با استفاده از نوار ابزار بر روی تب Review کلیک کرده و دکمه Compare را انتخاب کنید.

از لیست باز شده بر روی Combine کلیک کنید.

از قسمت Revised document سند دومی که میخواهید الحاق شود را انتخاب کنید.

دقت کنید در قسمت Label unmarked changes نام نویسنده این سند  انتخابی را بنویسید تا در آینده مشخص شود این قسمت را در سند اصلی چه کسی نوشته و ویرایش کرده است.
اگر بر روی دکمه More کلیک کنید میتوانید تغییرات زیادتری را اعمال کنید مثلا در قسمت Show change in میتوانید مشخص کنید که سند انتخابی در (سند اصلی ، سند تجدید نظر شده یا یک سند جدید) اضافه شود.
در قسمت های مختلف میتوانید مشخص کنید که چه عناصری از سند دوم به سند اصلی اضافه شود مثلا اگر تیک Table برداشته شود یعنی اینکه از سند دوم به سند اصلی جداول انتقال داده نشود.

در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

مدیریت سند ترکیب شده

هنگامی که سند ترکیب شده را باز میکنید صفحه ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد.

در اینجا سه قسمت مستقل را خواهید دید ، سمت چپ قسمت Revisons یا ویرایشها است که ویرایشها در متون را نشان میدهد ، در وسط صفحه ترکیب شده و در بخش راست همزمان سند اصلی و اصلاح شده را میتوان مشاهده کرد.

اگر میخواهید که فقط اسناد اصلی یا سند دوم یا هردو را مشاهده کنید باید بر روی دکمه Compare مجدد کلیک کرده و از قسمت Show Source Documents یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

اگر چندین سند را میخواهید برای ویرایش سند اصلی استفاده کنید باید مراحل بالا را مجدد طی کنید.


کپی و پیست

اگر میخواهید از اقدامات پیچیده ذکر شده در بالا برای الحاق سندها استفاده نکنید بهترین روش همان کپی Ctrl+C و پیست Ctrl+V است.
برای همین متنی که میخواهید به سند اصلی الحاق شود را در سند دوم کپی کرده و در سند اصلی Past کنید.

اما توجه کنید که در این روش تغییرات پیش آمده در اسناد قابل تشخیص نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin