نحوه تنظیم PIN در هنگام ورود به ویندوز 10

1397/9/19 12:59

روشهای متفاوتی در هنگام ورود به ویندوز 10 وجود دارد که شامل رمزعبور عادی (حروف، اعداد ،نشانه ها) که از نسخه های اولیه ویندوز وجود داشته ، PIN ، تشخصی چهره ، و... است.
اگر شما ترجیح میدهید که از یک PIN برای ورود به ویندوز استفاده کنید بسیار عالی است اما پین 4 رقمی بسیار کوتاه است و هک کردن آن آسانتر ولی پین های طولانی تر را هم میتوان درو یندوز 10 تنظیم کرد پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

تنظیم پین در ویندوز 10 

در هنگام نصب ویندوز میتوان پین عددی را تنظیم کرد اما اگر هنوز این کار را نکرده اید مراحل زیر را انجام دهید :
به تنظیمات رفته و به بر روی Accounts کلیک کنید.
از سمت چپ بر روی تب  Sign-in Options کلیک کنید تا در صفحه باز شده انواع روش های ورود به ویندوز را بتوان برای تنظیم انتخاب کرد. اگر قبلا Pin تنظیم کرده اید بر روی Change کلیک کنید در غیر اینصورت بر روی Add کلیک کنید.

Sign-in Options

اگر دکمه Pin را غیرفعال دیدید باید ابتدا یک Password عادی برای ورود به ویندوز ایجاد کنید.

در هنگام ایجاد یا تغییر پین شما گزینه ای به نام Include letters and symbol را مشاهده خواهید کرد که اگر آنرا انتخاب کنید شما میتوانید پین های بیش از 4 کاراکتر که شامل اعداد و نشانه ها هم است را تنظیم کنید. (اگر گزینه Include letters and symbol را مشاهده نمیکنید باید ویندوز 10 خود را آپدیت کنید).

Include letters and symbol

امنیت Pin های 4 رقمی بسیار کم است و سایرین میتوانند به راحتی آنها را حدس بزنند به طور مثال چهار رقم شماره تلفن ،سال تولد ،کد ملی و...

در صورتی که پین را وارد کنید بر خلاف بسیاری از دیگر برنامه ها که با وارد کردن پین ها عملایت صحت سنجی پین انجام میشود در ویندوز باید دکمه اینتر را بفشارید تا بتوان وارد ویندوز شوید.

به طور کلی استفاده از پین ها در هنگام ورود به ویندوز بسیار آسانتر و جذابتر خواهد بود ولی اگر این پین ها شامل حروف و نشانه ها باشد از لحاظ امنیتی بسیار عالی خواهد شد.

در هنگامی که قصد ورود به ویندوز را دارید در پایین انواع حالات برای ورود به ویندوز را میتوانید انتخاب کنید ، برای ورود از طریق حالت PIN بر روی علامت خانه های مکعب کوچک کلیک کنید که در تصویر زیر با فلش قرمز مشخص شده است.

ورود با Pin


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin