چگونگی استفاده از دستورات و سوئیچ های خط فرمان در کروم

1397/9/21 20:16

بسیاری از کاربران گوگل کروم برا اعمال تنظیمات در مرورگر از منو داخل برنامه استفاده میکنند و بسیاری دیگر از فلگ ها که با وارد کردن chrome://flags در نوار آدرس میتوان به آنها دسترسی داشت برای اعمال برخی از تنظیمات استفاده میکنند.

chrome://flags

اما در این مقاله میخواهیم روش سومی که میتوان با خط فرمان تغییرات و تنظیمات در کروم اعمال کرد را توضیح دهیم.


اجرای خط فرمان و نوشتن اولین دستور

در واقع در خط فرمان ما یک سری از دستورات را به طور مستقیم به فایل اجرایی کروم منتقل میکنیم.
برای اینکار در ابتدا منو استارت را باز کرده و عبارت cmd را تایپ کنید و در نتایج بر روی Command Prompt کلیک کنید تا باز شود.

CMD ON START MENU

هم اکنون باید با دستور cd به مسیر فایل اجرایی گوگل کروم برویم برای همین مانند زیر عبارت را نوشته و اینتر را فشار دهید.

cd "\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application"

دقت کنید مسیر نصب ممکن است در رایانه شما متفاوت باشد.

دستور زیر را وارد کرده مجدد اینتر را بزنید

chrome --incognito

chrome --incognito

در اینجا incognito-- سوئیچی است که میتوان به مرورگر انتقال داد که در ادامه مقاله به این دستورات خواهیم پرداخت.


دستورات مفید در خط فرمان گوگل کروم

قبل از اجرای دستورات فوق مرورگر کروم را ببندید ، همچنین توجه داشته باشید برخی از این سوئیچ ها در مَک و لینوکس هم کار خواهد کرد.


show-fps-counter--

این سوئیچ یک شمارنده فریم در ثانیه است درست مانند چیزی که در برخی از بازی ها میبینید. این شمارنده تغییرات حرکتی و گزافیکی را دائم بر روی صفحه بروز میکند.

show-fps-counter--


incognito--

این سوئیچ مرورگر را در حالت ناشناس راه اندازی میکند بطوری که هیچ تاریخچه و سابقه ای از فعالیت در آن قابل مشاهده نخواهد بود.


no-referrers--

بر روی لینک google.ro کلیک کنید و از نتایج بر روی سایت  www.whatismyreferer.com کلیک کنید، در قسمت Your HTTP referer به شما خواهد گفت که از کدام صفحه وارد این سایت شده اید . اگر میخواهید چنین سایتهایی صفحات وروردی را بررسی نکنند باید این سوئیچ را متوقف کنید.

no-referrers--


دستورات زنجیره ای

شما میتوانید سوئیچ ها را زنجیره ای کنید یعنی اینکه بیش از یک پارامتر را در دستورات وارد کنید به عنوان مثال شما میتوانید از دستور chrome --incognito --no-referrers با هم استفاده کنید.


restore-last-session--

با این گزینه میتوان کاری کرد هنگامی که کروم را باز میکنید آخرین تب های باز شده قبلی مجدد باز شوند ، درست است که این گزینه در تنظیمات برنامه قابل تنظیم است اما به یادداشته باشید که شما میتوانید دو میانبر بر روی دسکتاپ خود ایجاد کنید و برای هریک این تنظیمات را توسط خط فرمان اجرا کنید.


disable-extensions--

همانطور که از نام این سوئیچ پیداست میتوان توسط آن تمامی پسوندها را غیرفعال کرد ، این دستور برای افرادی که از پسوندها استفاده نمیکنند مفید است.


disable-notifications--

اگر از اطلاعیه های سمت چپ مرورگر خسته شده اید میتوانید با این دستور آنها را به طور کامل غیرفعال کنید.

disable-notifications--


start-maximized--

این سوئیچ باعث میشود که پنجره مرورگر شما در حالت تمام صفحه باز شود ، این سوئیچ در نسخه های ویندوز مفید است زیرا به کروم تنظیمات پنجره خود را به خاطر نمیسپارد.


disable-sync--

این گزینه باعث میشود تا همگام سازی های رمزها ، تاریخ و هر چیز دیگری که در کروم با حساب گوگل شما انجام میشود غیرفعال شود.


no-experiments--

اگر مرورگر شما خراب است و قادر به باز کردن آن نیستید میتوانید توسط این دستور تنظیمات مرورگر را به حالت پیشفرض تبدیل کنید.


mute-audio--

با این گزینه میتوان صدا را به کل در مرورگر کروم غیرفعال کرد.


چگونگی اضافه کردن دستورات به میانبر کروم

بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و از New بر روی Shortcut کلیک کنید.

بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و از New بر روی Shortcut کلیک کنید.

فرض میکنیم که ویندوز شما در درایو C نصب شده است به مسیر This PC -> C -> Program Files (x86) -> Google -> Chrome -> Application برویدو فایل exe مرورگر را انتخاب و سپس بر روی OK کلیک کنید.

بر رو میانبر ایجاد شده در دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در قسمت Target سوئیچ های گفته شده در بالا را به سلیقه خود وارد کنید ، حتما آدرس مرورگر کروم را در نقل قول یا همان دابل کوتیشن وارد کنید در غیراینصورت خطا خواهد داد.

نوشتن کد در Target شورتکات

شما میتوانید از این سایت تمامی سوئیچ ها به همراه کاربرد آنها را مشاهده کنید که همه آنها با نسخه ویندوز سازگاری کامل دارند.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza