چگونگی فرمت کامل هارد و درایو در ویندوز

1397/9/23 11:31

آیا شما تا به حال در وضعیتی قرار گرفته اید که هارد دیسک شما پر از برنامه های مخرب باشد و هرچه قدر که تلاش میکنید هارد خود را فرمت کنید ولی موفق به این کار نمیشوید یا اینکه درایوری را میخواهید فرمت کنید ولی ویندوز به شما خطا میدهد ، دلایل زیادی میتوان برای فرمت کردن هارد دیسک و درایو وجود داشته باشد مانند اینکه ما میخواهید رایانه خود را به فردی بفروشید یا اینکه هارد را برای انجام کاری دیگر مانند استفاده برای ذخیره دوربین بکارگیری کنید.
اگر به دنبال راه حلی مناسب برای پاک کردن کامل هارد دیسک و یا درایو در ویندوز هستید این مقاله میتواند به شما بسیار کمک کننده باشد.

نحوه پاک کردن هارد یا درایو به طور کامل (Wipe) در ویندوز 10 

قبل از هر اقدامی به یاد داشته باشید که هر چیزی که در هارد دارید به طور کامل حذف خواهد شد پس در اولین قدم از فایل ها و پوشه های خود پشتیبان گیری کنید.
در اینجا میخواهم توسط  PowerShell در ویندوز هارد را فرمت کنیم :
در ویندوز 10 برای اینکار دکمه های Win+X را از صفحه کلید فشار داده و از منو گزینه Windows PowerShell(admin) را انتخاب کنید.
در اینجا دستورات زیر را در PowerShell تایپ کنید :

Format 'drivename /P:NumberOfPasses'

Drivename باید نام درایو شما که میخواهید فرمت کنید باشد و NumberOfPasses به تعداد دفعاتی که میخواهید هر بخش را بازنویسی و پاک کنید اشاره دارد.

به طور مثال اگر شما میخواهید درایو G را 3 بار فرمت کنید باید دستور زیر را بنویسید :

Format G: /P:3

    Format 'drivename /P:NumberOfPasses'

پس زدن اینتر درایو مورد نظر شما شروع به فرمت شدن خواهد کرد ، توجه کنید فرمت در PowerShell و CommandPrompt یک فرایند زمانگیر است که باید کمی وقت بگذارید.

همچنین توجه کنید در این مثال من درایو فلش مموری خود را برای فرمت انتخاب کرده ام.


نحوه پاک کردن هارد یا درایو به طور کامل (Wipe) در ویندوز 7 و 8

اگر شما میخواهید تا هارد دیسک خود در ویندوز 7 و 8 را فرمت کنید باید قدم به قدم مراحل بالا را طی کنید زیرا تمامی مراحل گفته شده در بالا برای ویندوزهای 7 و 8 کاربردی هستند.

در سایر ویندوزها برای اجرای PowerShell از منو استارت PowerShell را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن راست کلیک و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید بقیه مراحل مانند ویندوز 10 است.

اجرای powershell در ویندوز


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza