چگونگی اضافه کردن عکس در هدر و فوتر برنامه ورد (Word)

1397/9/24 09:57

سرصفحه (Header) و پاورقی (Footer) مواقعی کاربرد دارد که شما بخواهید شماره صفحه ، تاریخ و هر متن دیگری را در بالا و پایین صفحات اضافه کنید. همچنین میتواند مواقعی مفید باشد که بخواهید لوگو یک شرکت را در هدر یا فوتر اضافه کنید.
در این مقاله میخواهیم چگونگی این کار را در برنامه ورد (Word) توضیح دهیم.

اول از همه باید هدر به صفحات خود اضافه کنیم برای همین باید در قسمت بالای صفحه دوبار کلیک کنیم ، همچنین در نوار ابزار میتوان هدر و فوتر را اضافه کرد برای همین از منو Insert بر روی Header یا Footer کلیک کنید.

هدر و فوتر در ورد

با انتخاب هر یک لیستی از انواع مختلفی از موقعیت ها و حالات گرافیکی هدر یا فوتر را مشاهده خواهید کرد در اینجا ما یک حالت Blank را ایجاد میکنیم.

ایجاد هدر و فوتر ساده در ورد

هم اکنون شما میتوانید متن یا حتی عکس خود را در هدر قرار دهید ، نمونه متن را انتخاب و حذف کنید.

حالت نشانه گر را در هرجایی که میخواهید تصویر درج شود قرار دهید و سپس وارد تب Design شوید.

در قسمت Insert میتوانید گزینه Picture یا Online Picture را برای اضافه کردن تصویر انتخاب کنید.

قرار دادن عکس در ورد

اگر بر روی Picture کلیک کنید تا بتوانید یک تصویر را از رایانه خود انتخاب کنید ولی اگر بر روی Online Picture کلیک کنید میتوانید مجموعه تصاویری را از اینترنت و به صورت آنلاین دریافت کنید.
بسته به اندازه تصویر آنرا کوچک یا بزرگ کنید تا متناسب با هدر شما شود برای تغیر اندازه از حلقه های کوچک در گوشه های تصویر استفاده کنید.
در پایان کار میتوانید بر روی وسط صفحات دابل کلیک کنید یا از نوار ابزار بر روی Close Header and Footer از تب Design کلیک کنید.

close header and footer close

همین کارها را میتوانید برای فوتر هم انجام دهید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin